Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

ولی کمالی مقدم، پژوهشگر سازمان بسیج علمی و فناوری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: این سازمان براساس مشکلاتی که در بحث اقتصاد و تجاری سازی محصولات دارد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، وارد طرح های پژوهشی شده است؛ که قابلیت تجاری سازی دارد، تا از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سازمان در حوزه برق الکترونیک، محیط زیست، کشاورزی و شیمی توانسته دستاوردهای زیادی داشته باشد و کارگروه های مختلف را برای رسیدن به اهداف تعیین شده تشکیل داده است.

کمالی مقدم در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در حوزه محیط زیست، طرح ماده اولیه برای تولید کارتن از ضایعات نخلستان و درخت خرما اجرایی شده و در مرحله تجاری سازی به سر می برد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه شیمی، پودر مواد اولیه پوشک های بهداشتی که پودر جاذبی می باشد و سالانه میلیاردها تومان برای این پودر هزینه می شود، در این سازمان ساخته شده که در حال تجاری سازی می باشد.

پژوهشگر سازمان بسیج علمی و فناوری یزد در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه الکترونیک نیز پرت های کنترلر با کاهش 50 درصدی قیمت نسبت به مشابه خارجی طراحی و تجاری سازی شده که با این تولید سالانه دو میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قدیمی، یک پژوهشگر اظهار کرد: در شرکت دانش بنیان روی مواد اولیه دارویی انواع داروها مانند «استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم, ید فوق خالص» کار شده است، این محصولات همگی ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌های پیش رو نیازمند تأمین مالی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مواد اولیه این داروها از پیش ماده پیروشیمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت شیمی بویان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول با کیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نمائیم.

قدیمی تاکید کرد: هم اکنون محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است، می‌توانیم با حمایت مسؤولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم سازیم.

کد خبر 6099802

دیگر خبرها

  • هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + طرز تهیه
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟