Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر اکسیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زباله عامل ویرانی محیط زیست محسوب می شود و اگر نسبت به این امر بی تفاوت باشیم، در حق زمین جفا کرده ایم.
وی زباله را محصول تمدن جدید در عصر آپارتمان نشینی انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: در زمان های گذشته کمتر زباله ای در خانه های شهروندان آستارایی تولید می شد و مردم مایحتاج زندگی را بر اساس میزان مصرف روزانه خودشان تهیه می کردند و اگر ضایعات نان یا میوه در خانه ها باقی می ماند، به عنوان خوراک دام و طیور محلی مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در روزگاران قدیم در سطل های زباله محلات، به طور معمول برگ های درختان خانه ها دیده می شد و در اغلب ایام این سطل ها خالی از هر گونه زباله بود.
این شاعر طنزپرداز آستارایی با بیان اینکه چهره زیبای طبیعت در فصل بهار نباید با زباله های کثیف مخدوش شود، بیان کرد: امروز با افزایش جمعیت شهرنشینی زباله های تولیدی در شهرها نیز افزایش می یابد و این امر اثرات مخرب و زیانباری برای طبیعت دارد.
اکسیر با اشاره به اینکه صیانت از محیط زیست نیازمند عزم عمومی است، گفت: تفکیک زباله از مبدا و مشارکت دادن مستقیم شهروندان در این طرح اقدام شایسته ای است که بایستی توسط دوستداران محیط زیست به شکل عمومی استمرار یابد.
وی بهره گیری از ابزار فرهنگی را جهت آگاه سازی مردم در این حوزه ضروری خواند و بیان کرد: شاعران معاصر در آثار خودشان نباید از معضلات زیست محیطی جهان غافل شوند زیرا یکی از رسالت های هنرمندان، بازگو کردن مصائب انسان امروز با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران