Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، چندین منبع به شبکه «سی بی اس» اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد روز جمعه (امروز) تحریم‌های هدفمندی را علیه ایران معرفی کند.

طبق این گزارش، این تحریم‌ها‌ قرار است نهادهای خارجی را هدف قرار دهد که به برنامه موشک بالستیکی ایران کمک کرده‌اند اما این نهادها توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را نقض نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش سی بی اس، گرچه ترامپ آشکارا از برجام انتقاد کرده است اما دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که ترامپ موافقت کرده است تا به این توافق هسته‌ای احترام بگذارد.

با اینحال اوایل این هفته، ترامپ در مقابل دوربین در آغاز نشست با نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که «هیچ‌کس نمی‌داند که به چه دلیل» اوباما با برجم موافقت کرد.

ترامپ گفت: «یکی از چیزهایی که من می‌پرسم این است که به چه دلیل اوباما این توافق رابا ایران امضا کرد؟ زیرا هیچ‌کس نتوانسته از این مسئله سردربیاورد».

طبق این گزارش، این دومین مجموعه تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زمانیکه ترامپ قدرت را بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا به دست گرفته، محسوب می‌شود.

در ماه فوریه، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا ایران را در خصوص آزمایشات موشکی، «تحت نظر» قرار می‌دهد.

فلین همچنین از فعالیت‌های ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه دریمن انتقاد کرد و دولت ترامپ خیلی فوری تحریم‌هایی را به بهانه آزمایشات موشکی ایران علیه تهران وضع کرد.

روز پنجشنبه (دیروز)، لایحه‌ای در سنا ارائه شد تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشک بالستیک ایران، آنچه که حمایت از تروریسم و انتقال تسلیحات و نقض حقوق بشر خواندند به تصویب درآورند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند