Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون اول رئیس جمهور، نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سال جدید برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس، در ابتدای این جلسه علی رضا رشیدیان استاندار، گزارشی از اقدامات اجرا شده طی سال گذشته در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

وی سپس برنامه های تدوین شده برای سال جاری مبتنی بر نام گذاری شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی)، در استان را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طی سه سال اخیر از فعالیت دولت یازدهم تعداد شش هزار و ۶۶۱ پروژه عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.
محمد مقدوری افزود: این آمار مربوط به مجموع پروژه هایی است که طی سه سال اخیر به صورت تجمیعی در ایام هفته دولت، دهه فجر و سفرهای رئیس جمهوری بهره برداری شده اند بنابراین طرحها و پروژه هایی که به صورت پراکنده در مناسبتهای مختلف افتتاح شدند در این آمار نیامده است.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه را ۹۲ هزار ۴۰۰میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: طی این مدت چهار سیاست دارای اولویت خراسان رضوی با تاکید استاندار تعیین و بر این مبنا اقدام و هدفگذاری شد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از آن جمله تنظیم برنامه های بلندمدت استان با نگاه ۲۵ ساله و افق ۱۴۲۰ بود و بر این مبنا تاکنون در حوزه زیر بنایی پنج برنامه در حوزه های آب، برق، گاز، هواشناسی و حمل و نقل تدوین و مصوب شده است.
وی گفت: برای نخستین بار در سطح کشور برنامه بلندمدت حوزه محیط زیست نیز در خراسان رضوی تنظیم شد و ویرایش نخست آن در دست انجام است. ویرایش نخست برنامه های بلندمدت حوزه های مخابرات و فصل عمران شهری نیز به انجام رسیده و امید است تا پایان فعالیت دولت مصوب شوند.
مقدوری سیاست دوم را مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه های این بخش در طرحهای عمرانی اعلام و بیان کرد: تاکنون در این حوزه و اجرای طرحهای مشارکتی موفقیتهای خوبی کسب شده است.
وی افزود: از جمله این طرحها تصفیه خانه در شهرجدید گلبهار، شهرهای سبزوار و کاشمر، کل شبکه فاضلاب کاشمر و اجرای شبکه فاضلاب تربت حیدریه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به آغاز اجرای طرحهای مشارکتی در بخش راه نیز اشاره و بیان کرد: اجرای باند دوم جاده تربت حیدریه – خواف – سنگان از این جمله است. همچنین همه ابعاد اجرای آزادراه مشهد – چناران – قوچان نهایی شده و با مشارکت آستان قدس به زودی عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی برق نیز نیروگاههای ۵۰۰ مگاواتی تربت حیدریه و سبزوار و نیز ۳۶۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در طرح های سرمایه گذری نشتیفان خواف در کنار سطح وسیعی از نیروگاههای خورشیدی بخشی از طرحهای مشارکتی خراسان رضوی هستند که هم اکنون در حال اجرا است.
مقدوری سیاست سوم استان را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر و بیان کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه تمام و فرسایشی در خراسان رضوی وجود داشت که با تلاشهای انجام شده تاکنون ۸۵۰ مورد آنها تکمیل شده و از ۹۵۰ مورد باقیمانده نیز ۴۸۰ پروژه تا خرداد ۹۶ به انجام می رسد.
وی گفت: امیدواریم ۴۵۰ مورد از طرحهای نیمه تمام باقیمانده از دولت قبل نیز تا انتهای سال ۹۶ به بهره برداری برسد.
معاون استاندار خراسان رضوی سیاست چهارم استان را اولویت دادن به بخشهای بحرانی همچون آب و حاشیه نشینی دانست که تلاش های ارزشمندی در این خصوص ورت گرفته و همچنان هم ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها ظهر دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در خراسان رضوی الکترونیکی نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات دور اول در ۱۱ اسفند سال گذشته با حضور گسترده مردم با مشارکت بالا برگزار شد. ۴ داوطلب به مجلس راه یافتند و در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبان انتخابات برگزار خواهد شد و فردی که بالاترین آرا را کسب کند به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رأی را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود.

سروی‌ها گفت: چون در دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا سخت و زمانبری بود، اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم؛ از این رو در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام پیش بینی‌ها برای عدم تخلف در انتخابات لحاظ شده است، بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

سروی‌ها با خاطر نشان کردن اینکه هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، افزود: ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان هاست که تجمع جمعیتی داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد، افزود: هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و نماینده داوطلبان نیز بر صندوق‌ها نظارت دارند.

کد خبر 6098181

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورت‌جلسه شعب اعلام می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد