Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، «لیلیانو مارکوویچ» روز جمعه در ملاقات با «حسین ملاعبداللهی» اظهار داشت: دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد تلاش دارد که با تاسیس کرسی زبان فارسی به علاقه دانشجویان دانشگاه بلگراد در فراگیری زبان فارسی پاسخ مثبت دهد.
‎مارکوویچ با اشاره به اختصاص محلی برای تاسیس اتاق ایران، خواستار حمایت های مالی و معنوی کشورمان برای تجهیز آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‎وی با اشاره به همزمانی نودمین سالگرد تاسیس مرکز شرق شناسی دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد با هشتادمین سالگرد تاسیس روابط دو کشور از ایده تاسیس کرسی زبان فارسی در سال جاری استقبال و آمادگی دانشکده را برای این امر مهم اعلام کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در دیدار با رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد همکاری های فرهنگی و علمی بین دو کشور را عامل مهمی در تقویت همکاری های همه جانبه دو کشور خواند و از زبان آموزان فارسی به عنوان سرمایه های کشورمان در معرفی فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی به ملت صربستان نام برد.
ملاعبداللهی با اشاره به هشتادمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین دو کشور و برنامه های پیش ‌بینی شده برای بزرگداشت این واقعه مهم، ابراز امیدواری کرد که کرسی زیان فارسی در دانشگاه بلگراد در سال جاری افتتاح شود.
‎رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد در صدر هیاتی شش نفره برای توسعه همکاری های دانشگاهی و علمی بین دو کشور به زودی عازم تهران خواهد شد.
‎در حال حاضر بیش از 150 دانشجوی صرب در دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد زبان فارسی را به عنوان زبان دوم برگزیده اند.
‎این دانشکده از سال 2012 میلادی دارای مدرس زبان فارسی اعزامی از ایران است.
در بخش شرق شناسی دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد زبان های فارسی، عربی، ترکی، روسی، چینی و ژاپنی تدریس می‌شود.
شبد ** اروپام**436** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟