Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری در طرح نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با اشاره به آمار بالا و چشمگیر سوانح ساختمانی در کشور بیان کرد: متأسفانه این آمار که نسبت به نرم جهانی رقمی غیرقابل قبول به شمار می‌رود سالیانه مرگ نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر را بر اثر حوادث کار در کشور نشان داده که ۶۰ درصد از این رقم مربوط به حوادث ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه روزانه ۳ خانواده در کشور از این حوادث صدمه می‌بینند گفت: هدف ما از انعقاد این تفاهم‌نامه کاهش این رنج و مشکلات و به دنبال آن رسیدن به استانداردهای شاخص و بهتری در رده جهانی‌ست.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این مطلب که تا کنون وزارت‌خانه اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه کاهش سوانح جاده‌ای در کشور انجام داده است گفت: قطعا کاهش سوانح جاده‌ای و همچنین ساختمانی در کشور بیش از هرچیز نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه است که این امر نیز تنها با گسترش همکاری دستگاه‌ها خصوصا با محیط دانشگاهی فراهم خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول حضور دانشگاه با دیدگاه نظری می‌تواند برخلاف دستگاه‌های دولتی که همواره از دیدی عمل‌گرا برخوردار هستند نتیجه خوبی را در این عرصه به دست آورد.

مظاهریان همچنین با تأکید بر این نکته که ارتباط صنعت و دانشگاه در تمامی نقاط جهان مورد توجه قرار دارد گفت: امید داریم با امضای این تفاهم‌نامه و یادگیری مباحث فراوانی از آن، روابط و همکاری‌های خود با سایر محیط‌های دانشگاهی را نیز گسترش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که این اقدام قطعا بحث ایمنی را در کارگاه‌های ساختمانی افزایش خواهد داد گفت: از دانشگاه می‌خواهیم که در این زمینه حمایت‌های علمی لازم را پروژه‌های ساختمانی داشته و به نکات لازم در اجرای آن‌ها توجه کند.

مظاهریان حضور فعال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین بخش‌های گوناگون بیمه‌ای را در این اقدام ضروری و مؤثر دانست و افزود: بدون شک هدف اصلی ما از انجام تمامی این اقدامات کاهش امار کشته‌شدگان بوده و این مشارکت نمونه‌ای برای گسترش اینگونه فعالیت‌هاست.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»