Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه در برخی محورهای استان دردسر ساز است چون از بارندگی اول تاکنون آنتن دهی در برخی پایگاه‌ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، جلال پوران‌فرد صبح امروز در نشست فوق العاده ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 15 هزار و 400 نفر به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 504 نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهم هر بیمارستان استان 385 نفر است عنوان کرد: 244 مورد تصادفی داشتیم که 451 نفر مصدوم را منتقل که سه نفر فوتی داشتیم.

پوران فرد ابراز کرد: محورهای ارتباطی یاسوج -بابامیدان با 29 تصادف و یاسوج-اصفهان با 23 مورد تصادف رتبه اول و دوم تصادفات را دارند و شهر یاسوج با 57 تصادف بیشترین تصادفات درون شهری را در استان دارد.

وی از وقوع 24 مورد تصادف درون شهری در گچساران خبر داد و گفت: دو مورد اورژانس هوایی در بی بی حکیمه به دلیل تیر خوردگی و چرام به دلیل زایمان داشتیم.

مدیر اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 26 مورد مصدومیت با منواکسید کربن در ایام نوروز امسال داشتیم که خوشبختانه در این زمینه فوتی نداشتیم.

انتهای پیام/

R41452/P41362/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت که بر خلاف باور رایج غلط در نوروز ۱۴۰۳ سهم کسانی که کمتر از یک سال از گواهینامه آن ها می گذرد در وقوع تصادفات صفر درصد بوده است. همچنین تنها چهار درصد از تصادفات به خاطر رانندگانی است که بین یک تا دو سال از گواهینامه آن ها می گذرد و این یعنی ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی درباره فعالیت پلیس راهنمایی رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده ها از ۲۴ اسفندماه آغاز شد، اما به عبارت بهتر می توان گفت که فعالیت ویژه ما در خصوص سفرها از ابتدای ماه رمضان آغاز شد و تا پایان تعطیلات عید فطر و بازگشت مسافران ادامه داشت. می توانم بگویم که همکاران من در پلیس راهور به مدت یک ماه درگیر ماموریت سفرهای جاده ای بودند.

حسینی در خصوص آمار بالای تلفات در تصادفات نیز گفت: موضوع تصادف یک موضوع تک مولفه ای نیست و مسائل بسیاری در آن دست دارند. در یک تقسیم بندی کلی می توان گفت سه عامل راه، وسیله نقلیه و انسان در وقوع تصادف نقش دارند. تصادف از منظر حادث شدن بیشتر به عامل انسانی بستگی دارد. در طول سال ۱۴۰۲ و طرح نوروزی حدود ۹۱ درصد از تصادفات به دلیل عامل انسانی بوده است. متاسفانه در نوروز امسال نیز عامل انسانی ۹۲ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم که وسایل نقلیه و راه بیش از هر چیز در نتیجه و آثار تصادف نقش دارند؛ به این صورت که زمانی که خطای انسانی منجر به تصادف می شود، شرایط و استانداردهای راه می تواند این خطا را جبران کند و به این مسئله بخشنده بودن راه می گویند. وسایل نقلیه نیز در اثر تصادف نقش دارند؛ به این مسئله که سامانه های ایمنی خودرو می توانند از جان راننده و سرنشینان محافظت کنند. در نتیجه سهم انسانی تنها در وقوع تصادفات بسیار بالا است.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره مجازات تخلفات رانندگی نیز گفت: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال ۹۰ اجرا شد؛ در این قانون قانونگذار به دولت اجازه داد تا هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم بازنگری انجام دهند. امسال قصد بازنگری پس از هفت سال وجود دارد که نیازی به مصوبه مجدد مجلس ندارد. نگاه ما در این موضوع به گونه ای است که قصد داریم رفتارهای انسانی را اصلاح و در واقع از وقوع تصادفات مرگبار جلوگیری کنیم.

حسینی درباره آمار تصادفات نیز گفت: ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۴۹ هزار فقره تصادف منجر به جرح و فوت داشتیم که در اثر آن ۴۳۵ هزار نفر مصدوم شده یا جان باختند. ما خواستیم ببینیم خودروهای ما چقدر توانسته اند پس از تصادف از جان شهروندان حفاظت کنند؛ این آمار بسیار مهم است چرا که امروز یکی از مسائل جدی ما توجه ویژه به استحکام بدنه در ایمنی خودروهای ما است. ما باید بدانیم که پس از وقوع تصادف نیاز به ایمنی در خودروها داریم تا آمار فوتی و جرح کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که ما با آن در تعطیلات و شرایط خاص مواجه هستیم تاثیر رانندگان بومی و غیر بومی در تصادفات است؛ رانندگان غیربومی همان مسافران ما هستند که به هرجایی از کشور رفته اند. یکی از دلایل اصلی تصادف اعتماد به نفس بالای رانندگان بومی نسبت به محیط است. به همین دلیل نیز تعداد رانندگان بومی مقصر معمولا بیشتر از دیگر گروه است. در موضوع سوانح رانندگی در ایام خاص نیاز به تقسیم بندی مناسبی هستیم تا بدانیم جمع بندی و نتیجه گیری بهتری دست پیدا کنیم.

 رئیس پلیس راهور فراجا درباره نقش رانندگان جدید در وقوع تصادفات گفت: معمولا ایراد می گیرند که چون آموزش ها کیفی نیستند، رانندگان جدید بیشتر تصادف می کنند، اما آمار نشان می دهد که اینطور نیست. طبق آمار ارائه شده در نوروز ۱۴۰۳ سهم کسانی که کمتر از یک سال از گواهینامه آن ها می گذرد در وقوع تصادفات صفر درصد است. همچنین تنها چهار درصد از تصادفات به خاطر رانندگانی است که دو سال از گواهینامه آن ها می گذرد. این یعنی ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال است که رانندگی کرده اند.

وی افزود: موضوعات بسیاری از جمله روانشناختی، اجتماعی یا حتی اقتصادی می توانند در تصادفات تاثیرگذار باشند و ما باید با دقتی بیشتر تحلیل ها را انجام دهیم. متاسفانه بسیاری از تصادفات برای سنینی رخ می دهد که برای کشور به عنوان جوان شناخته می شوند. متاسفانه از ۲۰ الی ۵۰ ساله ها ۷۰ درصد از قربانی ها را شکل می دهند.

حسینی همچنین گفت: متاسفانه ۵۲ درصد از افراد پس از تصادف شدید در محل فوت می کنند و پس از آن شش درصد در مسیر جان خود را از دست می دهند و در نهایت ۴۲ درصد از افراد در مراکز درمانی فوت می کنند. این یعنی ما باید تمرکز ویژه ای به تصادفات و مراکز درمانی داشته باشیم. ما از وزارت بهداشت و دولت انتظار داریم که به این شرایط رسیدگی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای پاراقشلاق از آنتن دهی ضعیف موبایل
  • یک فوتی و ۱۷۱ مصدوم حاصل تصادفات تعطیلات عید فطر کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدا