Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان این‌که پیگیری بحث شناورسازی مغروقه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های بندر خرمشهر است، گفت: در سال گذشته 20 فروند مغروقه خارج‌سازی شده و خارج‌سازی یک فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.

عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد : طرح خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه از اروندرود با اعتبار بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریورماه سال گذشته آغاز شد که 16 فروند مغروقه شامل 12 فروند مغروقه آسان، 3 فروند مغروقه سخت و یک فروند نیمه سخت خارج سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 4 فروند مغروقه نیز پیش از آغاز این عملیات خارج‌سازی شده بود.

وی افزود: از سال 72 تاکنون 179 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 54 فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

دریس در ادامه از رشد 32 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در سال 95 در بندر خرمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به 73 هزار و 967 TEU رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 32 درصدی را نشان می‌دهد.

دریس ادامه داد: در این مدت یک میلیون و 19 هزار و 406 تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که مصالح ساختمانی عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهد. همچنین در سالی که گذشت، 373 هزار و 793 تن کالا از کشور کویت به بندر خرمشهر بارگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در زمینه تردد مسافر در این بندر بیان کرد: در سال 95، تردد 46 هزار و 270 مسافر به کشورهای کویت و عراق از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: پایانه مسافری خلیج فارس با ظرفیت پذیرش یک هزار و 200 مسافر در روز نقش بسزایی در صنعت گردشگری دریایی ایفا می‌کند و با توجه به افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند و به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، از 26 ماه اسفند 95 تا 15 فروردین سال جاری، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای دریایی کویت و عراق، فعال نیستند و این شناورها به جابجایی مسافر در رودخانه‌های اروند و کارون اقدام می‌کنند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان واردات خودرو به این مجتمع بندری خرمشهر در سال گذشته را 11 هزار و 784 دستگاه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 94، رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

دریس از تردد 67 هزار و 422 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 3 هزار و 324 فروند شناور در طول سال95 در بندرخرمشهر خبر داد و افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طول یکسال گذشته در عرصه‌های مختلف موفق به کسب مقام شده است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های کارکنان این مجتمع بندری بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان