Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:26:51 GMT

سوزش سر دل را چگونه کنترل کنيد؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۲۲۵۹۱

خبرگزاري آريا - سوزش سر دل همان احساس ناراحت کننده اي است که معمولا در قفسه سينه شروع مي شود و ممکن است به گلو نيز گسترش يابد. اين ناراحتي اغلب هنگام شب رخ مي دهد.

سوزش سر دل
اگر شما هم به اين عارضه مبتلا مي شويد، بدانيد که تنها نيستيد بيش از 70 درصد از افراد مبتلا به ريفلاکس معده به مري هستند و ممکن است از درجاتي از سوزش سر دل هنگام شب رنج ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوزش سر دل در صورت عدم درمان مي تواند منجر به بروز اختلالات خواب و بروز خستگي در روز شود. با اين حال پيشنهادهايي براي کاهش علائم اين عارضه وجود دارد
مصرف زودهنگام وعده شام: براي جلوگيري از سوزش سر دل، حداقل سه ساعت قبل از خواب وعده شام را ميل کنيد تا بدن تان زمان زيادي را براي هضم غذا داشته باشد. البته پيشنهاد ديگر اين است که بالافاصله بعد از صرف شام، نخوابيد و چندين قدم پياده روي کنيد.

مصرف مواد غذايي کم چرب: چربي زياد، آهسته تر از پروتئين يا کربوهيدرات از معده خارج مي شود. يک شام معمولي بايد حدود 600 کالري به بدن شما برساند و ميزان چربي آن تنها 13 تا 16 گرم باشد. علاوه بر اين محدود کردن مصرف چربي خود راهي براي کنترل وزن است. چون افزايش وزن در ابتلا به سوزش سر دل نقش زيادي دارد.
دوري از استرس: داشتن استرس باعث سوزش معده و فهميدن آن مي شود. ممکن است دچار برگشت اسيد معده به طور خفيف باشيد و اصلا متوجه اين برگشت اسيد نباشيد، ولي استرس آن را براي شما واضح مي کند. مي توانيد با کم کردن استرس و تغيير شيوه زندگي، از برگشت اسيد معده جلوگيري کنيد.
خوابيدن به سمت چپ: براي جلوگيري از سوزش سر دل در شب هنگام، به سمت چپ بخوابيد چون خوابيدن به سمت راست علائم شما را بدتر مي کند. از چند بالش يا کوسن براي نگه داشتن خود در اين حالت در طول شب استفاده کنيد.
سر خود را بالا نگه داريد: موقع خواب، 10 تا 12 سانتيمتر سر خود را بالا ببريد تا فشار کمتري بر معده وارد شود و از برگشت اسيد معده به مري جلوگيري گردد.
انتخاب لباس هاي راحت: استفاده از لباس هاي خيلي تنگ سوزش سر دل هنگام شب را بدتر مي کند و آن هم با افزايش فشار بر روي شکم. انتخاب يک لباس سبک و گشاد در تمام طول شب براي پيشگيري از اين عارضه مهم است.
صرف نظر کردن از قهوه: نوشيدني هاي گازدار که عامل ايجاد نفخ هستند، الکل که باعث آزاد شدن اسفنکتر مي ‌گردد، تمام نوشيدني هاي حاوي کافئين (قهوه، چاي، کوکاکولا)، نعناع، مرکبات و غيره بايد براي جلوگيري از سوزش سر دل در هنگام شب، کنار گذاشته شوند. در عوض براي به تعويق انداختن بازگشت اسيد معده، يک ليوان بزرگ آب بنوشيد. پرهيز از سيگار نيز مهم است چون ممکن است سيگار کشيدن باعث ترشح بيشتر اسيد معده و شل شدن و باز ماندن اسفنگتر تحتاني مري مي شود.
دقت در انتخاب زمان ورزش: ورزش براي سلامت عمومي بدن خوب است، اما اگر بعد از غذا خوردن، ورزش کنيد، علائم سوزش معده شروع شده و باعث برگشت اسيد معده به مري مي شود. اگر شما مستعد سوزش معده هستيد، ورزش هايي مانند دراز و نشست را زياد انجام ندهيد، زيرا اين ورزش ها مثل لباس تنگ، باعث افزايش فشار بر شکم مي شوند.
آواي سلامت
اخبار مرتبط :
کاهش سوزش سر دل با اين نوشيدني ها
خوراکي هايي مفيد براي درمان سوزش سر دل
سوزش سردل و درمان آن
هشدار! سوزش سر دل مي تواند بسيار خطرناک باشد !
همه چيز درباره سوزش سر دل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی

نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری زوج سوداگر مرگ قاچاقچی سوخت نقره داغ شد نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • این اسید لاغرتان می‌کند