Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:37:00 GMT

آلمان از حملات هکری روسیه در سال ۲۰۱۶ جلوگیری کرده است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۲۳۴۸۸

آلمان از حملات هکری روسیه در سال ۲۰۱۶ جلوگیری کرده است

یک مقام ارشد آلمانی از خنثی شدن دو حمله سایبری توسط یک گروه هکری روسی در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آرنه شوئن بوم رئیس دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: آلمان طی سال گذشته مانع از انجام 2 حمله سایبری توسط یک گروه هکری روسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان سایبری بر این باورند که این گروه هکری روسی موسوم به ای تی پی 28 همان گروهی است که ایمیل های کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را در انتخابات ر یاست جمهوری آمریکا هدف قرار داده است.

این مقام آلمانی تصریح کرد: این گروه هکری در نخستین حمله سایبری خود در ماه می 2016 سعی کرد تا یک دامنه اینترنتی را برای حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل در منطقه بالتیک ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: دومین حمله سایبری نیز چند ماه بعد علیه احزاب سیاسی مختلف آلمان در پارلمان این کشور موسوم به بوندس تاگ انجام شده است. این حمله با استفاده از یک دامنه اینترنتی ناتو انجام شد و سعی داشت تا با بدافزارهایی به شبکه های اینترنتی سیاستمداران آلمانی حمله کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که روسیه با هک کردن ایمیل های حزب دموکرات سعی کرده است تا به ترامپ کمک کند. مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه هشدار دادند که روسیه احتمالا سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی را نیز هدف حملات سایبری و هکری قرار خواهد داد. این در شرایطی است که انتخابات سراسری د ر فرانسه و آلمان طی ماه های آینده برگزار خواهد شد.

شوئن بوم اظهار داشت: آلمان همچنان د ر معرض خطر حمله سایبری قرار دارد. هر چه بیشتر دیجیتالیزه می شویم، وابستگی ما به شبکه های رایانه ای بیشتر می شود و خطر حمله سایبری نیز بیشتر می شود.

وی افزود: این آژانس همه تلاش خود را برای تقویت قدرت دفاعی آلمان در برابر چنین حملاتی انجام خواهد داد آن هم از طریق نظارت بر شبکه های د ولتی و آموزش سیاستمداران و احزاب سیاسی برای محافظت از شبکه های اینترنتی و رایانه ای خود.

آلمان همکاری نزدیکی را با مقام های آمریکایی و فرانسوی و سایر کشورهای جهان انجام می دهد تا قدرت خود را برای دفاع در برابر حملات سایبری افزایش دهد.

مقام های امنیتی آمریکایی و اروپایی همچنین این گروه هکری ر وسیه را به حمله سایبری به سازمان امنیت و همکاری اروپا در ماه دسامبر متهم کرد ه اند .

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6096314

دیگر خبرها

  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود