Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@09:22:42 GMT

نجات عشایرگرفتار در تالاب جازموریان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۲۵۱۰۹

نجات عشایرگرفتار در تالاب جازموریان

با کمک نیروهای مردمی و بسیج 60 نفراز عشایر گرفتار در جازموریان نجات یافتند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما رئیس سازمان هلال احمر استان کرمان گفت : افراد نجات یافته به مسجد منطقه چاه حسن رودبار انتقال واسکان داده شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد: تیم دوم واکنش سریع با همراهی و حضور معاون امداد و نجات در جستجوی مسیر دیگری برای نجات سی نفر دیگر از عشایر محصور شده هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی 10 نفر از دامداران عشایر به اختیار خودشان در منطقه شمبویی تالاب جازموریان برای حفظ و نگهداری دام هایشان منطقه را ترک نکردند که اقلام و تجهیرات گرمایشی و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گرفته است.فرماندار رودبار جنوب هم اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده در حوزه استحفاظی جازموریان در شهرستان رودبارجنوب 30 نفر در محاصره سیلاب هستند که امروز به آنها کمک رسانی می شود.ناوکی افزود: خودروهای مخصوص ارتش امروز به منطقه رودبار جنوب برای کمک به افراد باقیمانده در محاصره سیلاب اعزام می شوند.فرماندار قلعه گنج هم گفت: در حوزه استحفاظی این شهرستان 20 نفر در محاصره سیلاب جازموریان گرفتار شده بودند که عملیات کمک رسانی از پنجشنبه گذشته در این شهرستان آغاز شد.عیدی افزود : 50 نفر از بومیان محلی با چهار دستگاه تراکتور پیگیر رهاسازی افراد محاصره در سیلاب بودند که دیروز با همکاری فرمانداری و ستاد بحران قلعه گنج این 20 نفر شناسایی و لوازم اولیه شامل اقلام خوراکی به آنها تحویل داده شد.وی با بیان اینکه افراد نجات یافته در منطقه چاه بهمن این شهرستان بوده اند گفت: 11 نفر برای نجات حدود پنج هزار راس دام سبک در منطقه ماندند .تالاب جازموریان که پس از سال ها خشکسالی بتازگی بر اثر بارندگی های اخیر آب در آن جریان پیدا کرد در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارد.بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان