Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، عادل دریس مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 32 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در سال 95 بندر خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به 73 هزار و 967 TEU رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 32 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت یک میلیون و 19 هزار و 406 تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که عمده کالاهای صادراتی را مصالح ساختمانی تشکیل می‌دهد. همچنین در سالی که گذشت، 373 هزار و 793 تن کالا از کشور کویت به بندر خرمشهر بارگیری شد.

عادل دریس گفت: برنامه ریزی برای خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه از اروندرود نیز با اعتباری بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال از نیمه سال(شهریورماه) گذشته آغاز شد که 16 فروند مغروقه شامل 12 فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و یک فروند نیمه سخت خارج سازی شده است. همچنین چهار فروند مغروقه نیز پیش از آغاز این عملیات خارج‌سازی شده بود.

وی خاطر نشان کرد: از سال 72 تاکنون 179 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 54 فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

دریس همچنین میزان واردات خودرو به این بندری بزرگ را در سال گذشته 11 هزار و 784 دستگاه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 94، رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از تردد 67 هزار و 422 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 3 هزار و 324 فروند شناور در طول سال95 در بندرخرمشهر خبر داد و یادآور شد: اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طول یکسال گذشته در عرصه‌های مختلف موفق به کسب مقام شده است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های کارکنان این مجتمع بندری بوده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: پایانه مسافری خلیج فارس با ظرفیت پذیرش یک هزار و 200 مسافر در روز نقش بسزایی در صنعت گردشگری دریایی ایفا می‌کند و با توجه به افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند و به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، از 26 اسفند 95 تا 15 فروردین سال جاری، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای دریایی کویت و عراق، فعالیت نمی کنند و درحال جابجایی مسافر در رودخانه‌های اروند و کارون هستند.

دریس همچنین در این زمینه تصریح کرد: در سال 95 تردد 46 هزار و 270 مسافر به کشورهای کویت و عراق از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر مرتضی شاهمیرزایی شب گذشته (یکشنبه، نهم اردیبهشت‌) در برنامه «صف اول» شبکه خبر در زمینه تحقق شعار سال در صنعت پتروشیمی بیان کرد: جهش تولید متفاوت با افزایش تولید است. تلاش می‌شود ظرفیت ۹۳ میلیون تنی کنونی صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از ۱۰۰ میلیون تن عبور کند.

وی افزود: جلب مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با بهبود فضای کسب‌وکار و بازار سرمایه و به‌کارگیری صندوق‌های اعتباری که مراحل اولیه آن از سوی بعضی هلدینگ‌ها در حال انجام است، از راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت با اشاره به عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به‌منظور رفع چالش سرمایه در گردش واحدهای تکمیلی گفت: این راهکار سبب رونق کسب‌وکار در جامعه می‌شود. پارسال ۸۰ هزار میلیارد تومان از سوی مجتمع‌های پتروشیمی به صنایع تکمیلی، همسو با سیاست دولت سیزدهم، عرضه اعتباری شد. امسال نیز این راهکار استمرار دارد تا جهش تولید و رشد اقتصادی برای کشور محقق شود.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم به تحقق جهش تولید در صنعت است، ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعت پتروشیمی از راهبردهای تحقق شعار سال است و چند طرح پتروشیمی نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسند که گام بلندی در جهش تولید است.

وی تأمین خوراک پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را از عوامل مهم در تحقق جهش تولید دانست و تصریح کرد: حمایت از ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها از سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که این مهم نیز سبب رشد تولید و اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سرمایه‌گذاری‌های صنعت پتروشیمی برای جمع‌آوری گازهای همراه اشاره کرد و افزود: همه مشعل‌های شرق کارون، امسال و سال آینده از سوی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و بخشی از مشعل‌های غرب کارون از سوی پالایشگاه هویزه خلیج‌فارس جمع‌آوری، و بخش اعظم آن به خوراک پتروشیمی‌ها تبدیل می‌شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است و حداکثر تا سه سال آینده همه مشعل‌های این صنعت خاموش می‌شود، تصریح کرد: البته روشن‌بودن مشعل‌ها در مجتمع‌های تولیدی، برای اطمینان و شرایط اضطراری، در حد شعله بسیار کم لازم است.

وی درباره قطب‌های جدید پتروشیمی در کشور گفت: سومین قطب صنعت پتروشیمی در مکران با شتاب در حال پیشرفت است. در حال برنامه‌ریزی برای قطب جاسک هستیم و حدود ۲۲ طرح پتروشیمی همسو با تکمیل زنجیره ارزش در منطقه پارسیان تعریف شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: احداث ۲ پتروشیمی در قطب لامرد در حال سرمایه‌گذاری است، ضمن اینکه طرح‌هایی نیز در قطب‌های عسلویه و ماهشهر نیز در حال اجراست.

شاهمیرزایی، به نقش مهم کاتالیست در صنعت پتروشیمی اشاره و بیان کرد: ۹۷ درصد کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی از لحاظ وزنی بومی‌سازی شده‌اند و دانش فنی بقیه نیز تا پایان دولت کسب می‌شود.

کد خبر 6092161 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک