Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاوروف روز شنبه گفت: باید تمام قدرت های هسته ای در مذاکرات کاهش تسلیحات هسته ای شرکت کنند.
روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس پنج قدرت رسمی هسته ای (دارای زرادخانه اتمی) هستند و هند و پاکستان و رژیم صهیونیستی نیز زرادخانه اتمی دارند اما قدرت هسته ای محسوب نمی شوند.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: روسیه برای مذاکره با آمریکا در مورد مسئله کاهش تسلیحات راهبردی هسته ای آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در همین حال خاطرنشان کرد که باید منتظر بود تا دولت آمریکا اولویت های سیاسی خود را قطعی کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: برای مذاکره با آمریکا در مورد مسئله کاهش تسلیحات اتمی آمادگی داریم اما باید در این گفت و گوها تمام عوامل تاثیرگذار بر ثبات راهبردی مورد توجه قرار گیرد.
آمریکا در دوره اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور چند بار از روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات برای کاهش تسلیحات هسته ای شده که از چند سال پیش بین دو کشور متوقف شده است.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه سال گذشته امکان چنین مذاکره ای با آمریکا را رد و اعلام کرد که روسیه تسلیحات هسته ای خود را کاهش نخواهد داد.
ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به ریانووستی گفت: ازسرگیری مذاکرات کاهش تسلیحات هسته ای میان روسیه و آمریکا امکانپذیر نیست. روسیه تا کنون به اندازه کافی سلاح های هسته ای خود را کاهش داده است.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با بیان این که موضع طرف روسی در مورد دورنمای ادامه مذاکرات مربوط به اجرای قرارداد کاهش تسلیحات تهاجمی و در کل کاهش تسلیحات هسته ای تغییری نکرده است، اظهار کرد: به مرزی رسیده ایم که مذاکرات روسیه و امریکا در عرصه کاهش تسلیحات هسته ای به دلایلی امکانپذیر نیست.
ریابکوف گفت: روسیه سطح موجودی سلاح های هسته ای خود را به شاخص هایی که شوروی در اواخر سال 1950 داشته ، رسانده است.
وی ادامه داد: بسیار مهم است که این شرایط را شرکای آمریکایی و تمام افرادی که در عرصه بین المللی کاهش تسلیحات هسته ای را تبلیغ می کنند، درک کنند.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و «دیمیتری مدودف» رئیس جمهوری وقت روسیه در 8 آوریل 2010 پیمان استارت جدید را برای کاهش زرادخانه های هسته ای خود امضا کردند.
آمریکا و روسیه تحت این پیمان اجازه دارند یک هزار و 550 کلاهک هسته ای و 700 وسیله حمل کلاهک هسته ای داشته باشند.
اروپام*391*1590

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است