Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی راه‌آهن جنوب شرق، مجید ارجونی اظهار داشت: 152 هزار نفر در سال گذشته در مسیر ریلی زاهدان - تهران و برعکس از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مجموع هر خانوار سه نفر که به وسیله قطار در سال گذشته در مسیر زاهدان - تهران جابه‌جا شدند این تعداد معادل 51 هزار دستگاه خودرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: اگر میزان متوسط مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر 12 لیتر در نظر گرفته شود در مسیر 1700 کیلومتری زاهدان - تهران هر خودرو حدود 200 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه 51 هزار خودرو حذف شده از جاده‌های تهران - زاهدان باعث صرفه‌جویی بیش از 10 میلیون لیتر بنزین شده است، ادامه داد: این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت باعث کاهش بیش از 100 میلیارد ریال هزینه در سال می‌شود.

ارجونی اظهار داشت: بیش از 10 میلیون لیتر مصرف سوخت جاده‌ای در سال 95 تبدیل به یک میلیون و 600 هزار لیتر در بخش ریلی شده است که در این بخش شاهد کاهش 85 درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه سوخت در بخش ریلی نسبت به جاده 95 درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: با احتساب هر لیتر گازوئیل به مبلغ سه هزار ریال، چهار میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه سوخت در بخش ریلی است.

وی با اشاره به اینکاه روزانه 900 مسافر در ایام نوروز در مسیر ریلی زاهدان - تهران جابجا می‌شوند،تصریح کرد: روزهای زوج قطار مسافری جوپار با واگن‌های 6 تخته و در روزهای فرد قطار مسافری رجاء با واگن‌های 6 و چهار تخته در این مسیر ریلی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مهدی حاجیان گفت: ماموران انتظامی قصرشیرین در حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از چند دستگاه کامیون و همچنین محل‌های دپو، ۶۰ هزار و ۲۶۳ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

سردار حاجیان ارزش محموله سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و برای بررسی‌های تکمیلی به مراجع قضائی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان