Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@00:28:10 GMT

دانشگاه آمریکایی در کابل فعالیت خود را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۱۲۶۳

دانشگاه آمریکایی در کابل فعالیت خود را از سر گرفت

دانشگاه آمریکایی در کابل که در نتیجه حمله مخالفان مسلح دولت بسته شده بود پس از هفت ماه فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دانشگاه آمریکایی در کابل که حدود هزار و 700 دانشجو دارد پس از هفت ماه دوباره بازگشایی شد.

«زبیده اکبر» مسئول مطبوعاتی این دانشگاه به «صدای‌آمریکا» گفت: این دانشگاه فعالیت‌های خود را دوباره از سرگرفته و بار دیگر تدریس حضوری دانشجویان افغان در این دانشگاه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست چهارم آگوست سال گذشته میلادی مهاجمان مسلح با حمله انتحاری در ورودی این دانشگاه، داخل محوطه و ساختمان دانشگاه شدند که پس از 10 ساعت درگیری مداوم با نیروهای امنیتی افغان از پای درآمدند.

پس از این حمله که منجر به کشته شدن حداقل هفت دانشجو، سه نیروی پلیس و دو تن از محافظان امنیتی شد این دانشگاه به دلیل تهدیدات امنیتی به مدت هفت ماه مسدود شد و دانشجویان افغان مجبور به ادامه تحصیل به شکل آنلاین و از راه دور بودند.

شورای امنیت افغانستان مدعی شد که حمله به دانشگاه آمریکایی در کابل در پاکستان برنامه‌ریزی شده و رئیس‌جمهور افغانستان از «راحیل شریف» خواستار اقدام علیه طراحان این حمله شده بود اما رئیس ستاد ارتش پاکستان با رد اظهارات مقامات دولت افغانستان گفته بود که این حمله به دلیل ضعف در دستگاه امنیتی این کشور رخ داده است.

مسئول رسانه‌ای دانشگاه آمریکایی گفت: در هفت ماه گذشته تلاش‌هایی صورت گرفته تا ساختمان و محوطه این دانشگاه از نظر امنیتی ارتقا داده شود تا دانشجویان اساتید دانشگاه در فضای امن به تدریس بپردازند.

سال گذشته نیز دو تن از اساتید این دانشگاه که شامل یک پروفسور استرالیایی و یک پروفسور آمریکایی می‌شد از سوی طالبان با استفاده از لباس نظامی ربوده شدند.

چند ماه قبل طالبان با انتشار پیام ویدئویی خواستار مبادله دو استاد دانشگاه آمریکایی با زندانیان این گروه شده بودند.

بعد از آن شبکه تلویزیونی «شمشاد» گزارش داد که طالبان در تماس با این شبکه خواستار آزادی «انس‌حقانی» برادر رهبر شبکه حقانی در ازای آزادی اساتید دانشگاه آمریکایی شده‌اند.

با این وجود دانشگاه آمریکایی همواره از سوی گروه‌های مخالف مسلح دولت مورد تهدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

برای دسترسی به اخبار دفتر منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و شبه قاره در تلگرام بر روی این لینک کلیک کنید

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • بازخوانی یک جنایت