Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@08:03:09 GMT

امسال برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۱۸۷۸

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه به میزبانی نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بازدید سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه از روند آماده سازی مجموعه شهر آفتاب خبر داد و به تشریح جزئیات این بازدید پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی اسماعیلی‌راد با بیان اینکه تیم اجرایی نمایشگاه سی‌ام به جز روز نخست فروردین، در روزهای تعطیل پایان سال 95 و آغاز سال جدید مشغول انجام کارهای اجرایی نمایشگاه بود، اظهار داشت: رئیس نمایشگاه ابتدا از بخش‌های گوناگون بازدید کرده و در جریان روند پیشرفت کار اجرایی و آماده سازی سالن‌ها قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه در نشستی که علاوه بر مدیران تعدادی از کمیته‌ها، مدیر مجموعه شهر آفتاب هم حضور داشت مشکلات اجرایی بررسی شد.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: مساله ترافیک و بررسی موانع ترافیکی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد موضوع کاهش فاصله زمانی بین حرکت قطارهای مترو، اختصاص تعداد بیشتری اتوبوس و تاکسی از میادین شهر و اطلاع رسانی حرکت اتوبوس و تاکسی‌ها در پایانه‌های شهری پی‌گیری شود.

اسماعیلی‌راد افزود: همچنین در نظر گرفتن اماکن رفاهی بیشتر همچون فضای استراحت و نمازخانه در نمایشگاه از دیگر موضوعات مورد تاکید در این بازدید و جلسه بود.

وی گفت: توجه به ارتقای کیفیت اسکان ناشران و دانشجویان، تقویت حمل و نقل درون نمایشگاه، افزایش تعداد پارکینگ ناشران و ارتقای ایمنی سالن‌ها و بخش‌های گوناگون نمایشگاه از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد.

به گفته اسماعیلی‌راد در این جلسه همچنین از میزان ثبت نام و ورود کتاب های ناشران خارجی و استقرار گمرک، جزئیات اختصاص غرفه‌ها به ناشران در سالن‌ها، چگونگی استقرار واحدهای اجرایی و اداری نمایشگاه در شهر آفتاب، اقدامات انجام شده در حوزه تامین و ارتقای سطح امنیت نمایشگاه و ... به رئیس نمایشگاه کتاب تهران گزارش داده شد.

براساس اعلام ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران، وی خاطرنشان کرد: در این نشست حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی، محسن نصرالله مدیر کمیته پشتیبانی و سید محمد طباطبائی مدیر ستاد امور رسانه‌ای نمایشگاه کتاب نیز حضور داشتند.

براساس امضای تفاهمنامه سال گذشته بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران، مجموعه شهر آفتاب تا سال 1400 بدون دریافت اجاره محل به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واگذار شد.
پس از امضای این تفاهمنامه، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت 95 با حضور یکهزار و 600 ناشر داخلی و حدود 400 ناشر خارجی و یا نمایندگی های آنان در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، میر شمس الدین فلاح هاشمی؛ مدیرعامل نشر صاد درباره حال و هوای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال‌های گذشته گفت: معتقدم به جز ایام کرونا و ایام خاص، نمایشگاه کتاب به نوعی کارناوال شادی است و می‌توان آن را بهار کتاب تلقی کرد. این شور و نشاط و هیجان میان ناشران، نویسندگان و مخاطبان (کودک و نوجوان و بزرگسال) در همه غرفه‌ها دیدنی است و در واقع می‌توان گفت، نمی‌توان در جای دیگر آن را سراغ داشت. با وجود نمایشگاه‌های استانی، نمایشگاه کتاب تهران همواره از جمله رویدادهای مهم فرهنگی ادبی و علمی کشور است و حس بسیار زیبایی میان مردم ایجاد می‌کند و این شلوغی و این شور مردم نسبت به کتاب علی‌رغم مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب، ستودنی است.

وی افزود: من تجربه حضور در نمایشگاه کتاب استانبول را نیز دارم و باید بگویم با نمایشگاه کتاب تهران قابل مقایسه نیست و اگر هر کدام از کتاب‌دوستان کشورهای همسایه سری به نمایشگاه کتاب ایران بزنند واقعاً شگفت‌زده خواهند شد. پس نمایشگاه کتاب ما نسبت به نمایشگاه‌های کتاب کشورهای دیگر مانند ترکیه برتر است و این جمله را که مطالعه کمتر شده، نقض می‌کند چرا که مطالعه همواره بوده است. شاید که قدرت خرید مردم کمتر شده باشد ولی کتاب همیشه جایگاه خودش را داشته است.

مدیرعامل نشر صاد در ادامه سخنان خود گفت: مردم هیچگاه با کتاب و کتابخوانی قهر نبوده‌اند. اگر کتاب، کتاب خوبی باشد از زیر سنگ هم که شده باشد، مردم آن را تهیه کرده و مطالعه می‌کنند و به دستش می‌آورند حتی اگر دست دوم باشد. شاهد هستم کتاب‌های خوب دست به دست می‌شوند و به خاطر قیمت‌شان نوبتی خوانده می‌شوند و ناشران بعضاً کتاب‌های پرفروشی دارند، بنابراین مردم با کتابِ خوب همواره در آشتی هستند. کتاب‌های خوبی نیز داریم ولی در مقایسه با کتاب‌های سال‌های گذشته به خصوص در زمینه علوم انسانی و تألیفی کمی افول داشته‌ایم که این به مدل آموزش در دانشگاه‌ها برمی گردد.

فلاح هاشمی درباره اینکه اگر نمایشگاه تبدیل به یک سوژه جهت گردشگری ادبی شود چه اتفاقی برای صنعت نشر رخ می‌دهد، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است و تقریباً افتاده است ولی باید تمامی ارگان‌های ذی‌ربط به میدان بیایند، از شهرداری گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌هایی که در این فضا فعالیت می‌کنند. باید فضا را برای بهار کتاب ایران مهیا کرد تا کسی که از شهرستان می‌آید و چند روز در تهران مقیم می‌شود یا حداقل از صبح تا غروب می‌آید و در نمایشگاه حضور دارد برایش یک خاطره به یادماندنی خلق شود. یعنی از موارد تفریحی گرفته تا مدل عرضه و معرفی کتاب، فکر شده باشد. نمایشگاه کتاب این ظرفیت را دارد. حتی قهرمان کتاب‌ها این ظرفیت را دارند تا از این فرصت استفاده و گردشگر خارجی را جذب این اتفاق سالانه کنیم.

کد خبر 6095672 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است