Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@18:25:55 GMT

ایران و خاطرات تلخ و شیرین دروازه‌بان چین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۴۰۸۷

ایران و خاطرات تلخ و شیرین دروازه‌بان چین

دروازه بان اول تیم ملی چین پس از مدت ها مصدومیت به ترکیب این تیم برای تقابل با ایران بازگشته است.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، زنگ چنگ دروازه اول تیم ملی چین و شاغل در تیم گوانگژو در دیدار رفت برابر تیم ملی ایران و در برخورد با وحید امیری به شدت مصدوم شد و مدت ها از میادین فوتبال به دور بود. این دروازه بان 30 ساله پس از دیدار با ایران 5 ماه خانه نشین بود و دیدار با کره ی جنوبی اولین دیدار او با لباس تیم ملی چین پس از آن مصدومیت سخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دروازه بان بلند قامت در سال 2017 در 7 دیدار رسمی به میدان رفته که 6 گل نیز دریافت کرده است. زنگ چنگ با آنکه در برابر کره جنوبی نمایش خوبی از خود به اجرا گذشت و مانع فروپاشی دروازه اش شد اما هنوز نتوانسته آمادگی مطلوب خود را به دست آورد و در دیدارهای اخیر دروازه بان مطمئنی نشان نداده است. بهترین دروازه بان کره در سال 2016 سابقه ی قهرمانی با تیم گوانگژو با مربیگری لیپی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را نیز دارد.


نکته ی جالب در خصوص این دروازه بان آن است که او اولین بازی ملی خود را در سال 2009 برابر ایران برگزار کرد. ژنگ در آن دیدار دوستانه که با نتیجه ی یک بر صفر به سود چین به پایان رسید توانست اولین کلین شیتش را در اولین بازی ملی تجربه کند. دومین تقابل او با ایران برای او اصلا خوش یمن نبود و برخورد با وحید امیری باعث پارگی لیگامت داخلی زانوی او شد تا مدت ها از میادین به دور باشد. با وجود آنکه این دروازه بان سی ساله هنوز گلی را برابر ایران دریافت نکرده است، اما تقابل با مهاجمان آماده ی تیم ملی ایران بسیار سخت تر از دیدار خانگی برابر کره خواهد بود و او روز سختی را در ورزشگاه آزادی در پیش خواهد داشت.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

شاگردان جهان‌نجاتی در تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در دیدار برابر تاجیکستان با ۵ گل پیروز شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر 18 سال ایران و تاجیکستان در تورنمنت کافا  برگزار شد که شاگردان جهان‌نجاتی با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را مریم دینی (2 بار)، سمیه اسماعیلی (2 بار) و تانیا جهانشاهی به ثمر رساندند.

تانیا جهانشاهی بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیرو به سپاهان می‌رسد؟
  • صعود شیرین یک پرسپولیسی دور از پرسپولیس
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • سرمربی تایلند: هدف ما برتری برابر ایران در دیدار نهایی است
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • صعود نفس‌گیر تیم ملی فوتسال به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!