Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شبستری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل داوطلبان دو هزار و 161 نفر در حوزه شهری و 10 هزار و 185 نفر در حوزه روستایی استان نام‌نویسی کرده‌اند.
وی، مجموع داوطلبان زن ثبت نامی در انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی را 360 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 240 نفر در حوزه شهری و 120 نفر در حوزه روستایی ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبستری ادامه داد: از مجموع 11 هزار و 986 نفر مرد ثبت نامی در انتخابات شوراهای اسلامی استان یک هزار و 921 نفر در حوزه شهری و 10 هزار و 65 نفر در حوزه روستایی می باشند.
وی اظهار کرد: 618 نفر تا این لحظه برای شواری اسلامی شهر تبریز ثبت نام کرده اند که 47 برابر تعداد کرسی های این شهر است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان دو هزار و 951 نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی هستند و 9 هزار و 395 نفر نیز هیچ سابقه عضویتی در شورای اسلامی شهر و روستا ندارند.
وی گفت: بیشترین دامنه سنی ثبت نام کنندگان با دو هزار و 191 نفر در رده سنی 41 تا 45 سال و با دو هزار و 184 نفر در رده سنی 36 تا 40 است.
شبستری ادامه داد: میزان تحصیلات هفت هزار و 823 نفر از ثبت نام کنندگان خواندن و نوشتن، یک هزار و 279 نفر دیپلم، 377 نفر فوق دیپلم، دو هزار و 81 نفر لیسانس، 656 نفر فوق لیسانس، 93 نفر دکتری و 37 نفر دارای تحصیلات حوزوی می باشند.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی در یک هزار و 973 روستا و 62 شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
استان آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری سال 95 حدود سه میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های لنجان و سمیرم، گفت: این مرحله نیز با جدیت برگزار و فرایندهای قانونی با دقت انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در نشست ستاد انتخابات استان اصفهان، ضمن تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در مواجهه با رژیم صهیونسیتی، گفت: سیلی محکمی که مقام معظم رهبری وعده آن را داده بودند به صورت صهیونیست‌ها اصابت کرد و صدای این سیلی در همه دنیا پیچید.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی آزاده است و تحت سلطه هیچگونه ظلم و ستمی قرار نخواهد گرفت، ادامه داد: جمهوری اسلامی نسبت به ارزش‌ها و دفاع از باورهایش با کسی شوخی ندارد و آنچه که می‌بینید از اثرات خون شهیدان بویژه سردار شهید سلیمانی و سردار شهید زاهدی است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در بخش دیگر سخنان خود، گفت: پرونده جامعی برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تدوین شده و تمام اقداماتی که در این دوره از انتخابات در استان اصفهان انجام شده است مکتوب می‌شود.

جان‌نثاری در مورد هزینه تبلیغات داوطلبان، بیان کرد: گزارش هزینه‌های تبلیغاتی مورد پیگیری دقیق قرار بگیرد تا هزینه‌های تبلیغات شفاف شود و در غیر این صورت عدم شفافیت در پرونده کاندیدا ثبت شود.

وی افزود: نتیجه اعلام گزارش‌های تخلفاتی که به دستگاه قضایی ارجاع شده نیز دنبال و تعیین تکلیف شود‌.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: دبیرخانه ستاد انتخابات استان اصفهان تعطیل نیست و فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی در مورد مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های لنجان و سمیرم، عنوان کرد: این مرحله نیز با جدیت برگزار و فرایندهای قانونی بادقت انجام خواهد شد.

جان‌نثاری با تأکید بر ایجاد زمینه‌های مشارکت همگانی در این مرحله از انتخابات، ادامه داد: کمیته‌های ستاد انتخابات استان اصفهان در قبال این دو شهرستان و مرحله دوم انتخابات مسئولیت دارند و باید حضور میدانی و مؤثری در مرحله دوم انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی
  • ضرورت سرعت عمل در اطلاع رسانی و روایت خدمت
  • روابط عمومی، عنصر اساسی برای توسعه و پیشرفت است
  • افزایش جوجه‌ریزی در آذربایجان شرقی به ۶ میلیون قطعه در یک دوره
  • بررسی ارائه گزارش آخرین وضعیت انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان در کمیسیون شوراها