Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@07:37:32 GMT

طرح تحول سلامت نتوانست زیرمیزی پزشکان را حذف کند8

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۶۴۶۳

طرح تحول سلامت نتوانست زیرمیزی پزشکان را حذف کند8

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: پیش بینی اولیه در طرح تحول سلامت این بود که حداکثر 6 میلیون نفر بتوانند از این طرح استفاده کنند اما درعمل 11 میلیون نفر شد که مشکل ایجاد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: بنابراین ما اولین ضربه را از نداشتن بانک اطلاعاتی واحد و استاندارد دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید همه صندوق ها بر اساس کد ملی یک بانک اطلاعاتی واحد الکترونیک سلامت ایجاد کنند و این لازمه اجرای نتیجه بخش طرح تحول سلامت بود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به دومین لازمه طرح تحول سلامت گفت: مشکل دیگر طرح تحول سلامت، پذیرش بسیار محدود پزشک و پیراپزشک در دانشگاه ها است که انحصاری شدهو ما باید این انحصار را بشکنیم. یعنی دچار کمبود نیروی انسانی شدیدی هستیم.

ابوترابی ادامه داد: واقعیت این است که پزشکان چون در این قضیه ذی نفع هستند نمی خواهند انحصار توسعه و آموزش پرستاری را در کشور داشته باشیم متاسفانه اجازه توسعه دانشگاه ها در رشته های پزشکی هم بسیار سخت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم هماهنگی در بانک اطلاعاتی و پرونده الکترونیکی مشکلات بسیار زیادی را در این طرح ایجاد کرده عنوان کرد: متاسفانه کارفرما و پیمانکار در طرح تحول سلامت یکی شده است. از طرفی وزرات بهداشت هم باید خدمات دهد و هم نرخ تعیین کند که در مورد تامین اجتماعی هم همین مسئله صادق است لذا اگر وزارت بهداشت به تعیین نرخ و نظارت اکتفا کند و بخش درمان را به بیمارستان های خودگردان و یا خصوصی واگذار کند شاید مشکلات تا حدودی برطرف شوند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: طرح تحول سلامت به طور کلی دچار مشکل شده و زیرمیزی گرفتن پزشکان هم یکی از مشکلات این طرح است.


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست بیمه سلامت استان گفت: علت این اختلال به روز رسانی زیرساخت‌های سامانه و ارتقاء نرم افزاری از قدیم به جدید است. 
بوالحسنی با اشاره به اینکه این اختلال از ۲۶ فروردین شروع شده افزود: تاکنون حدودی از مشکل مرتفع شده، اما هنوز این اختلال وجود دارد و سامانه قطع و وصل می‌شود.
او گفت: برای اینکه مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود به تمامی مؤسسات طرف قرارداد اعلام کردیم تا زمان رفع مشکل، نسخه نویسی کاغذی را جایگزین کنند تا مردم مجبور به پرداخت هزینه به صورت آزاد نشوند.
سرپرست بیمه سلامت استان ادامه داد: مشکل اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت ظرف چند روز آتی برطرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان