Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-قيمت طلا تحت تاثير کاهش ارزش دلار و بروز برخي ريسک هاي سياسي و اقتصادي، افزايش يافته و امروز قيمت هر اونس فلز زرد در سطح 1257 دلار در نوسان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، عامل اصلي رشد قيمت طلا در دو هفته اخير، کاهش ارزش دلار و پيش بيني عملکرد منفي اين ارز در ماه هاي آينده بوده البته برخي علل ديگر نيز بر جذابيت طلا افزودهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته قبل در نشست کميته سياستگذاري بانک مرکزي آمريکا، نرخ هاي بهره بالا برده شد اما در بيانيه پاياني نشست، بر تدريجي بودن افزايش نرخ هاي بهره تاکيد شد.
اين در حالي است که سرمايه گذاران انتظار داشتند بانک مرکزي به افزايش سريع تر نرخ هاي بهره اشاره کند.
در بيانيه پايان نشست اعلام شد، اگر شرايط مناسب باشد امسال 3 بار و سال آينده ميلادي 3 بار ديگر نرخ هاي بهره بالا برده مي شود. اين پيش بيني به کاهش قابل ملاحظه شاخص دلار و رشد قيمت طلا منجر شد.
انتظار مي رود در سال جاري ميلادي، تدريجي بودن افزايش نرخ هاي بهره عاملي براي حمايت از قيمت طلا باشد.
عامل ديگر جذابيت طلا براي سرمايه گذاران، ترديدهايي است که در باره عملي شدن وعده هاي ترامپ بوجود آمده است. در ماه هاي اخير خوشبيني سرمايه گذاران درباره افق اقتصاد آمريکا به رشد قابل ملاحظه شاخص هاي مالي منجر شده است.
پس از اعلام پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري، قيمت طلا به شدت کاهش يافت زيرا همه تصور مي کردند بازدهي سرمايه گذاري در بازارهاي مالي به شدت بالا خواهد بود.
در سه ماه اخير، يعني از ابتداي سال جاري ميلادي، قيمت طلا رشد کرده و بخشي از کاهش آن جبران شده است. در روزهاي گذشته، برخي نشانه ها از ناتواني ترامپ در اجراي فوري وعده هايش نمايان شده است. ترامپ وعده داده بود از ماليات ها بکاهد، قوانين دست و پاگير را حذف کند و هزار ميليارد دلار صرف توسعه زيرساخت ها کند.
او در هفته هاي اخير بر اجراي اين وعده ها تاکيد کرده اما در چند روز گذشته مشخص شده که حتي اگر کنگره با برنامه هاي ترامپ موافق باشد اجراي آنها زمانبر است و بايد يه اين نکته اشاره کرد که در برخي موارد، جلب نظر تعداد کافي از نمايندگان کنگره کار آساني نيست.
تحليلگران معتقدند هر گونه ترديد درباره تحقق وعده هاي ترامپ به ضعف بازارهاي مالي و رشد قيمت طلا منجر مي شود.
به اين ترتيب، به باور کارشناسان شرايط کنوني به رشد قيمت طلا کمک مي کند اما نوسان ها ادامه پيدا خواهد کرد.
برخي نهادهاي تحليلگر پيش بيني کرده اند که امسال قيمت طلا مانند سال گذشته ميلادي رشد خواهد کرد.
سرمايه گذاران در بازار طلا عموما بر اخباري که از تصميم هاي کنگره آمريکا در باره برنامه هاي ترامپ منتشر مي شود تمرکز کرده اند. همگامي کنگره با برنامه هاي ترامپ به رشد ارزش دلار و کاهش قيمت طلا منجر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴