Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:49:01 GMT

در دیدار روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۷۸۰۴

در دیدار روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟

رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری نمودند که سفر کنونی حسن روحانی به مسکو، نقطه عطفی دیگر در روابط و صفحه تازه‌ای برای همکاری‌های دوجانبه بگشاید.

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دمیتری مدویدوف نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری کرد که سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو حداکثر تاثیر خود را بر روابط دوجانبه گذاشته و صفحه تازه ای برای همکاریهای دوجانبه بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدویدوف در دیدار عصر روز دوشنبه خود با حسن روحانی که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر کرده است، گفت: «من از صمیم قلب امیدوارم هستم که سفر شما بتواند حداکثر تاثیر مثبت خود را بر روابط دوجانبه بگذارد. در حال حاضر بین کشورهای ما روابط حسن همجواری و کاملا سازنده ای وجود دارد و سفر شما به مسکو امکان آن را فراهم کرده است تا روابط روسیه و ایران بیش از پیش تعمیق و مشارکتی گردد.»

نخست وزیر روسیه همچنین گفت: «اجازه بدهید ابراز اطمینان کنم که سفر شما در شرایطی صورت گرفته که همکاریهای مسکو و تهران در بالاترین سطح خود قرار داشته و می تواند صفحه تازه ای در روابط دو کشور بگشاید.»

رئیس جمهوری ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری نمود که سفرش به مسکو نقطه عطفی در روابط دو کشور شود. روحانی گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم که طی سالهای گذشته نیروی محرکه بسیار مثبتی در روابط مسکو و تهران بوجود آمده است و من امیدوارم که در جریان این سفر بتوانیم نقطه عطف دیگری در عرصه توسعه روابط دوجانبه بوجود آوریم.»

به گفته وی، نقطه عطف قبلی در روابط تهران و مسکو در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران بوجود آمد.

روحانی یادآور شد: «بسیار خرسند هستیم که روابط ما تنها به یک عرصه محدود نشده و با موفقیت در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل بین المللی و منطقه ای در حال توسعه است. من امیدوارم که گامهای مشترک ما در عرصه بین المللی بتواند به تقویت صلح و ثبات جهانی و بازگشت ثبات به منطقه خاورمیانه کمک کند.»

نخست وزیر روسیه و رئیس جمهوری ایران بعد از این بخش از دیدار که در حضور خبرنگاران انجام گرفت، با حضور برخی اعضای دولت در مورد برخی مسائل مهم بین المللی و راههای توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری-بازرگانی بین دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، حسن روحانی ظهر امروز، سه شنبه، قرار است با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کند. روسای جمهوری ایران و روسیه دورنمای توسعه همکاریهای تجاری-اقتصادی، سرمایه گذاری و تحقق طرحهای مشترک در زمینه انرژی و حمل و نقل را مورد بررسی قرار می دهند.

پوتین و روحانی همچنین به تبادل نظر در خصوص مسائل مهم در دستورکار بین المللی و منطقه ای پرداخته و در پایان مذاکرات خود چند سند همکاری دوجانبه را امضاء خواهند نمود.

انتهای پیام/

R7969/P36447/S8,89,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند.

به گزارش مشرق، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل