Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:48:05 GMT

خراسان رضوی، پذیرای هشت میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۸۱۶۲

خراسان رضوی، پذیرای هشت میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی

مهدی فروزان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل مسافران ورودی به استان هفت میلیون و 435 هزار نفر معادل 85.6 درصد با وسایل نقلیه شخصی به خراسان رضوی سفر کرده اند که نسبت به سال قبل رشد 11 درصدی دارد.
وی گفت : آمار مسافرانی که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به استان سفر کرده اند نیز 774 هزار و 114 نفر است که با پارسال برابری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: 254 هزار و 945 مسافر، معادل سه درصد مسافران، نیز توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به استان سفر کرده اند که کاهش 29 درصدی نسبت به نوروز قبل نشان می دهد.
وی افزود: 191 هزار و 373 مسافر هم از طریق ناوگان هوایی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد وارد شده اند که این رقم نیز نسبت به سال قبل رشدی 16 درصدی دارد.
به گفته وی، در این میان از کل زائران ورودی به مشهد الرضا (ع) که بیش از پنج میلیون و 182 هزار نفر هستند چهار میلیون و 171 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی، 565 هزار نفر با ناوگان عمومی جاده ای ، 54 هزار نفر با قطار و 191 هزار نفر از طریق هوایی زائر مشهد شده اند.
نوروز پارسال حدود هشت میلیون زائر و مسافر به استان خراسان رضوی سفر کرده بودند و پیش بینی های اولیه امسال حاکی از ورود 11 میلیون مسافر نوروزی به استان است که تا پایان روز گذشته به میزان مسافر ورودی سال قبل رسید.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان عمومی

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۱۰۰ هزار و ۶۰۱ مسافر از ابتدای طرح نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان کرمانشاه جابه‌جا شده است که نسبت به سال گذشته با جابجایی ۹۷ هزار و ۴۵۷ مسافر افزایش ۳ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: طرح نوروزی ناوگان حمل و نقل مسافر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و گشت‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی بصورت شبانه‌روزی حضور دارند و آماده خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی راهداری ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته نهم فروردین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ تردد در محور‌های استان به ثبت رسیده، اظهار داشت: از این میزان یک میلیون و ۶۰ هزار تردد مربوط به خودرو‌های سبک و ۸۰۰ هزار تردد مربوط به خودرو‌های سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، محور بیستون - کرمانشاه را پرترددترین محور در این ایام اعلام کرد و افزود: کمترین تردد نیز در محور میان‌راهان به سنقر انجام شده است.

کهریزی از تداوم طرح نوروزی راهداری تا ۱۳ فروردین و پایان موج بازگشت مسافران خبر داد و ادامه داد: ۴۹ اکیپ راهداری و ۴۵۰ نیرو در طرح نوروزی پای کار هستند.

وی با بیان اینکه رصد و گشت‌زنی در محور‌های استان به صورت شبانه‌روزی توسط گشت‌های راهداری انجام می‌شود، از مردم خواست قبل از سفر برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان عمومی
  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب استان
  • جابجایی ۶۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی
  • جابه جایی ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی