Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@15:21:46 GMT

فصل جدیدی در روابط ایران و روسیه گشوده می شود

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۸۸۶۱

نخستین روز سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو بنا به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و مذاکره با دیمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور در رسانه های روسی بازتاب یافته است. آفتاب‌‌نیوز : ایران و روسیه می خواهند با تسهیل در مقررات و تعرفه های گمرکی، روابط نزدیک تری برقرار کنند که در دیدار دیشب روحانی و مدودیف به آن اشاره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش آمده است: مدودیف میزبان روحانی با اشاره به این سفر و مذاکرات که در عالی ترین سطح پیش بینی شده است، گفت که فصل جدیدی در روابط ایران و روسیه گشوده خواهد شد.کامرسانت نوشت: نخست وزیر روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد سفر روحانی نقطه عطفی در توسعه همکاری های دوجانبه باشد.
به گزارش ایرنا، روزنامه کامرسانت امروز (سه شنبه) نوشت:روزنامه روسی در ادامه گزارش خود آورده است: حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه در سال 2016 نسبت به مدت مشابه پیش از آن 70 درصد رشد داشته و به دو میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.کامرسانت همچنین نوشت: در دستور کار دیدار روحانی و مدودیف، نظام تسهیل بازرگانی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا (روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان) قرار داشت.به نوشته روزنامه روسی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز پیشتر از امکان امضای موافقت نامه ایجاد تسهیلات بازرگانی با ایران در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داده بود که ممکن است در همین فصل بهار عملی شود.کامرسانت نوشته است: افزون بر این، موضوع تعرفه های گمرکی ایران و روسیه و اجرای طرح های مشترک صنعتی به ارزش 10 میلیار دلار نیز در دست بررسی است.
** روزنامه پارلمانتسکایا گازتا:رسانه روسی امروز نوشت: در دیدار رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر روسیه موضوع همکاری های اقتصادی در عرصه های گوناگون بررسی شد.پارلمانتسکایا گازتا افزوده است: روحانی که در صدر یک هیات بلندپایه به مسکو سفر کرده است، همچنین برنامه دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین را در دستور کار دارد.این روزنامه ادامه داد: قرار است در نشست سران، مجموعه ای از موضوع های گوناگون همکاری های دو کشور بررسی شود و انتظار می رود به گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی و همچنین اجرای طرح های مشترک بزرگ توجهی ویژه شود.
** روزنامه ایزوستیا:رسانه روسی در گزارشی با عنوان «مدودیف امیدوار به مرحله جدید همکاری ها با ایران» نوشت: نخست وزیر روسیه در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که امیدواریم این سفر و مذاکرات، زمینه های جدیدی در همکاری های تهران و مسکو بگشاید.رسانه روسی ادامه داد: مدودیف همچنین محور همکاری ها و مذاکرات را روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور و مسائل مهم بین المللی اعلام کرده است.
**شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه:تلویزیون دولتی روسیه نیز با بازتاب خبری، گزارشی و تصویری از سفر رئیس جمهوری ایران به مسکو، اعلام کرد: مدودیف در مذاکره با روحانی خاطر نشان کرد که روابط دو کشور خوب و رو به پیشرفت است.نخست وزیر روسیه تاکید کرد: همکاری های تهران و مسکو تعمیق می یابد و به تحکیم و ثبات بین المللی کمک می کند.شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین در جمع بندی نتیجه مذاکرات مدودیف و روحانی گزارش داد: دو طرف توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی را مورد توجه قرار دادند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد | اقدام جدیدی علیه ایران انجام بدهند، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزیر امور خارجه گفت: عملیات ایران محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویا دفاع و حمایت خواهد کرد.

کد خبر 844531 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان روسیه سرگئی لاوروف خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • بروز فاز جدید بحران روابط روسیه-اسرائیل با عملیات وعده صادق
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • ما تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد | اقدام جدیدی علیه ایران انجام بدهند، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
  • رژیم صهیونیستی اقدام جدیدی علیه ایران صورت دهد، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد