Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی بالاتر از سطح 1250 دلاری تثبیت شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر این هستند که ببینند آیا دونالد ترامپ قادر به اجرای وعده های انتخاباتی خود در قبال کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های زیر ساختی خواهد بود یا نه.

بر اساس این گزارش، مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با رای گیری درباره اصلاح قانون بیمه و بهداشت اوباما به چالش و شکست بزرگی برای ترامپ تبدیل شده و آینده برنامه های اقتصادی و مالی وی را با ابهامات زیادی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1254 دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه برای لحظاتی به 1261 دلار رسیده بود که بالاترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود.

افزایش شاخص سهام بورس وال استریت و تقویت ارزش دلار آمریکا نیز موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی با رشد نسبی روبرو شود. شاخص ارزش دلار آمریکا که پیش از این به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود، با افزایش نسبی همراه بوده است.

در شرایط کنونی سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازارهای جهانی منتظر روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ هستند. اگر ترامپ نتواند سیاست های اقتصادی و مالی خود را در کنگره و سنا به تصویب برساند این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شود.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز در سخنانی تاکید کرده است که اگر اوضاع اقتصادی آمریکا بهبود یابد و اقتصاد این کشور به سوی هدف نرخ تورم 2 درصدی حرکت کند، از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده حمایت خواهد کرد.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز تصریح کرد: شرایط برای افزایش 4 بار نرخ بهره در آمریکا طی سال جاری هنوز فراهم نشده است و نرخ تورم باید بیشتر از این افزایش یابد.

 تازه ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد که روسیه و قزاقستان طی ماه فوریه میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز طی ماه فوریه با رشد 50 درصدی روبرو شده است.

انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا طی ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۳۹ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

افت قیمت در بازار داخلی طلا در حالی بود که بهای طلا در بازارهای جهانی امروز از حدود ۲۱۷۰ دلار به ازای هر اونس به حدود ۲۱۹۸ دلار هم رسید و در آستانه فتح دوباره کانال ۲۲۰۰ دلاری قرار گرفت. با این حال پس از چند ساعت و تا لحظه تنظیم خبر، بهای اونس جهانی به ۲۱۸۳ دلار بازگشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی