Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@16:35:28 GMT

ساخت ماهواره سنجش از دور به سفارش ایران

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۹۹۱۸

معاون سازمان فضایی کشور با اشاره به آمار‌های جهانی مبنی بر مزایای اصاویر ماهواره‌ای از قرارداد کشور برای مالکیت نخستین ماهواره پیش رفته سنجش از دور خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : همایون صدر معاون سازمان فضایی کشور ؛ با اشاره بر آخرین گزارش‌های آماری جمع آوری شده در سازمان ملل متحد، بیان کرد: طبق این آمار بالغ بر ۹۵ درصد تصاویر ماهواره‌ای فرصت بهره برداری لازم برایشان نیست و تیم‌های ویژه برای این منظور به آن اختصاص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر برنامه کلیدی ایران در بهره برداری اقتصادی ویژه از داده‌های اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای، گفت:: به همین منظور طبق امضای قراردادی در این ارتباط، تا سه سال آینده ایران دارای نخستین ماهواره سنجش از دوری میشود که مالکیت آن مختص کشورمان است.
معاون سازمان فضایی با اشاره به اجرای دوبرنامه کاملا موازی در این سازمان، تصریح کرد: تولید ماهواره‌های بومی در ایران و همچنین رفع نیاز‌های کشور با خرید یک ماهواره سنجش از دور اساس این برنامه‌ها را شکل می‌دهد که البته علاوه بر آن برای تامین نیازهای ماهواره ایمان تا ۱۴۰۴، برنامه خرید یک ماهواره سنجش از راه دور به طور کامل و قطعی در زمره مهمترین اولویت‌های سازمان قرار گرفت.
صدر ادامه داد: خرید به گونه‌ای است که ماهواره سنجش از دور به سفارش ایران ساخته میشود و در تا آماده شدن آن دانش فنی ساخت این ماهواره به ایران منتقل میشود، زیرا در این مورد هم اکنون تمام مراحل مور نیاز اعم از، طراحی، تست، پرتاپ و کنترل را دراختیار داریم و به زودی برای تیم ویژه‌ای هم برای مدیریت ماهواره سنجش از دور توسط سازمان فضایی، آموزشهای لازم داده می‌شود.
وی افزود: بنابر این در پروژه خریداری ماهواره هایی همچون سنجش از دور حداقل ۵۰ الی ۶۰ نیروی متخصص نیز به طور فشرده برای کنترل و مدیریت دقیق آن آموزش داده میشوند، زیرا در قبال خرید ماهواره مثلا ۳۰۰ میلیاردی و بعد از قرارگیری آن در فضا باید تیمی متخصص برای هوایت و کنترل آن در نظر گرفته شود تا دچار صدمه و آسیب‌های سنگین و یا غیر قابل جبرانی نشوند.
صدر اظهار داشت: طبق ماموریتی که ما داشتیم خوشبختانه ماهواره سنجش از دور خریداری و هم اکنون وارد مرحله ساخت شده است و هم اینک در بخش اجرای قرار داد آن با شرکت مربوطه هستیم.منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بروز حادثه سیل در برخی نقاط کشور، گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور،  عبدالرسول پورعباس درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.


وی در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی‌های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام