Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-29@08:33:13 GMT

روند رو به کاهش قیمت پایانی در فلزات اساسی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۰۳۷۶

روند رو به کاهش قیمت پایانی در فلزات اساسی

ایران اکونومیست - در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶، شاخص کل ۲۵ واحد رشد را نشان داد اما شاخص فرابورس با ۲.۳ واحد کاهش همراه شد. قندی ها در معاملات امروز رشد قابل توجهی را تجربه کردند و با صف خرید مواجه شدند.

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶ شاخص کل بازده نقدی و قیمتی از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و تا عدد ۷۷ هزار و ۵۷۷ واحدی بالا رفت اما در ادامه با نوسان هایی همراه شود و در نهایت نسبت به روز گذشته ۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۵۴۸ واحدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۶ واحدی مواجه شد و به عدد ۱۶ هزار و ۵۹ واحدی دست یافت، علاوه بر این شاخص آزاد شناور ۷۷ واحد رشد کرد و در تراز ۸۵ هزار و ۱۸۴ واحدی قرار گرفت.

اما شاخص بازار اول با افت ۳۱ واحدی همراه شد و به عدد ۵۴ هزار و ۵۱۲ رسید همچنین شاخص بازار دوم ۳۲۸ واحد رشد کرد و در تراز ۱۶۸ هزار و ۸ واحدی نشست.

در داد و ستد های امروز نماد شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۶ واحد تأثیر منفی بر شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت، پس از این نماد سایپا، پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهنده را در نوسانات شاخص داشتند.

در طرف مقابل نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با ۱۶ واحد تأثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشت پس از این نماد مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و پتروشیمی مبین بیشترین نقش افزاینده را در نوسانات دماسنج بازار داشتند.

در گروه خودرو، نماد ایران خودرو و سایپا کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده اند از طراحی نمادهای ایران خودرو دیزل و زامیاد با افزایش در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد زیادی از نمادها با روند رو به رشد مواجه شدند و در مقابل تعدادی نیز کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند در این گروه ۴۴ میلیون و ۶۲۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در ۵ هزار و ۵۱۱ نوبت، مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما تعداد زیادی از فلزی ها امروز شرایط کاهش را تجربه کردند، در گروه فلزات اساسی ۳۵ میلیون او ۵۳۷ هزار سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان ۱۰۴ هزار و ۲۲۲ نوبت معامله شد.

قندی ها در چهارمین روز معاملات این هفته یک دست رشد کردند و اکثریت قریب به اتفاق آنها با رشد بالای سه درصدی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند همچنین تقریباً تمام نمادهای گروه قند و شکر امروز با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز نسبت به روزهای گذشته تا حدودی تقویت شود و به رغم ۹۸ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید، این رقم ناشی از دست به دست شدند ۵۴۸ میلیون و ۴۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله نزدیک به ۵۵ هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۲.۳ واحد افت کرد و به رقم ۸۸۳.۶ رسید، ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۵۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۴ هزار و ۷۹۴ نوبت داد و ستد بود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳

شاخص هم‌وزن در روز جاری با ۲۸۰۰ واحد رشد به ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت هم وزن با یک هزار و ۵۷۳ واحد رشد به ۴۳۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۰۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی، بیشترین اثر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نماد‌های آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین اثر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس