Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ این مرکز از شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در اسفند 95 نشان می دهد که شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در این ماه به عدد 254.6 رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن) 1.8 درصد افزایش داشته است.
همچنین شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 9.3 درصد افزایش یافته است که نسبت به تورم نقطه به نقطه ماه قبل (7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد) 1.7 واحد درصد افزایش نشان می دهد.
درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) 7.2 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن 1395 (7.1 درصد) برابر یک دهم درصد افزایش داشته است.
همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم 284.9 رسید که نسبت به ماه قبل 4.1 درصد افزایش نشان می دهد.
شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 12.1 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.3 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن 1395 (6.8 درصد) معادل نیم درصد افزایش داشته است.
به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد 281.6 رسید که نسبت به ماه قبل 4.4 درصد افزایش نشان می دهد.
شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 12.1 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 7.1 درصد است.
شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در اسفند ماه 1395 به رقم 234.2 رسید که یک دهم درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.
میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 7 درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال 1395نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 7.2 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن ماه 1395 (7.3 درصد) برابر یک دهم درصد کاهش یافته است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ اقدامات گسترده‌ای برای کاهشی شدن تورم در استان و مهار آن انجام شد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای فروردین ۱۴۰۳، تورم استان استان یزد کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تورم استان یزد در فروردین ماه دو و سه دهم درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه کشور حدود سه دهم درصد کاهشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یکی از مهمترین گروه‌هایی که تورم آن در استان کاهشی بوده را گروه کالایی خوراکی‌ها و غیرخوراکی‌ها دانست و افزود: تورم خوراکی‌ها، دخانیات و آشامیدنی‌ها در استان یزد در فروردین ۲.۲ دهم درصد بوده است.

شاه‌حسینی تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات در استان را ۲.۴ دانست و عنوان کرد: با این آمار استان یزد در گروه کالا‌های خوراکی رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، در ارتباط با نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در فروردین ماه نرخ تورم نقطه به نقطه کشوری ۳۰.۹ درصد بوده در حالی که این نرخ در استان یزد ۲۹.۳ دهم درصد شده است.

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد