Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@17:19:53 GMT

پوتین: ایران همسایه خوب و شریک مطمئن روسیه است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۱۳۴۰

رویداد۲۴-این دیدار در چارچوب برنامه های سفر دو روزه روحانی بنا به دعوت رسمی رئیس جمهوری روسیه به مسکو با حضور شماری از اعضای هیات بلندپایه و مهدی سنایی سفیر ایران و پس از ادای گارد احترام به رئیس جمهوری ایران همراه با استقبال پوتین آغاز شد.
پوتین در این دیدار اظهار کرد: ایران همسایه خوب و شریک باثبات و مطمئنی برای روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: روسیه و ایران سال های طولانی با یکدیگر روابط دارند و از مناسبات دیپلماتیک با پیشینه بیش از 500 سال برخوردارند.
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: مسکو و تهران در تمامی مذاکرات و تمامی راستا ها با یکدگر همکاری دارند که شامل امور بین المللی، حل مسائل بسیار دشوار در این عرصه و اقتصادی می شود.
پوتین همچنین با تاکید بر اینکه در دوران تازه نیز در تمامی این عرصه ها به نتایج چشمگیری دست یافته ایم، به افزایش 70 درصدی مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2016 نسبت به سال 2015 اشاره کرد.
وی گفت: این دستاورد در حالی حاصل شده که شرایط اقتصادی پیچیده کنونی بی سابقه است و پیشرفت ایجاد شده تا حد زیادی با تلاش های رئیس جمهوری ایران و دولت روسیه به دست آمد.
رئیسان جمهوری ایران و روسیه در این دیدار همچنین بیانیه مشترک پیش بسوی همکاری های جامع راهبردی را که در برگیرنده فراگیری اهمیت، سطح و اهداف تعیین شده روابط دو کشور است، را صادر و منتشر می کنند.
همچنین در جریان دیدار سران، 15 سند همکاری در بخش های مختلف از جمله کنسولی، گردشگری، اقتصادی، ارتباطات، حقوقی و قضایی در کاخ کرملین امضا می شود.
روحانی که در صدر هیاتی بلندپایه عصر دیروز دوشنبه بنا به دعوت پوتین وارد مسکو شد، در نخستین برنامه با دیمیتری مدویف نخست وزیر روسیه دیدار و در باره همکاری های دو کشور مذاکره کرد.
تاکید بر گسترش فراگیر روابط دوجانبه به ویژه اقتصادی و ارتقای تعامل بین المللی-منطقه ای از تاکیدهای دو مقام بلندپایه ایران و روسیه در این دیدار بود.
روحانی امروز نیز با حضور پای آرامگاه سرباز گمنام در باغ الکساندورف نزدیک کاخ کرملین، به مقام مدافعان وطن روسیه تاج گل نثار کرد.
رئیس جمهوری اسلامی همچنین امروز با حضور در دانشگاه دولتی مسکو پس از دریافت دکترای افتخاری در باره مسائل منطقه ای و بین المللی برای مسئولان، استادان و دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.
نشست با ایرانیان و بررسی مسائل با هدف طرح دیدگاهها و مشکلات نیز در برنامه حضور دو روزه رئیس جمهوری اسلامی در مسکو قرار دارد و امشب نیز سفر هیات ایرانی به روسیه پایان می یابد.
هیات ریاست جمهوری شامل شماری از مقام های بلندپایه از جمله وزیران امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی است و همچنین نمایندگان و فعالان بخش خصوصی و اقتصادی روحانی را همراهی می کنند که در حاشیه آن مذاکرات بین طرفین انجام شده است.
با توجه به جایگاه ویژه منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه، توسعه همکاری های دو کشور در سطوح دو جانبه و نیز تعامل هدفمند و ثبات بخش قدرت های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت‌، همکاری های چندجانبه و بین المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدها در خاورمیانه و مناطق پیرامونی از اصلی ترین محورهای همکاری های تهران و مسکو است.
رئیسان جمهوری ایران و روسیه در سال های فعالیت دولت تدبیر و امید، هشت ملاقات به صورت دو جانبه یا در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند و همچنین تبادل هیات های بلندپایه، ویژگی های راهبردی به مناسبات دو کشور داده است.

*ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور روسیه گفت حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از سوی سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها حمایت می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تروریسم همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم است. هدف از حملات تروریستی که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها در آن دخیل هستند، از بین بردن پایه‌های قانونی و برهم زدن ثبات کشورهای دارای حاکمیت است. بی شک مهمترین شرط تقویت حاکمیت کشورها و امنیت آنها حفظ ارزش‌های معنوی و اخلاقی و دفاع از آنهاست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که همانطور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند به شکلی هماهنگ و مستقل پیشرفت می‌کنند.

پوتین با اشاره به حمله تروریستی اخیر مسکو افزود: شیوه‌های جنایتکاران پیچیده‌تر و وحشیانه تر شده است که این امر یک بار دیگر در حمله تروریستی خونباری ۲۲ مارس در مسکو خود را نشان داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های اجرای قانون هویت عاملان این حمله تروریستی و سازمان دهندگان آن را مشخص می‌کنند و هیچ یک از آنها نباید از مجازات در امان بمانند.

کد خبر 6087976

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است