Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@12:32:25 GMT

روسیه: ائتلاف آمریکا 4 پل در رقه را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۱۵۷۳

صراط: ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در حال قطع راه‌های ارتباطی در شهر رقه سوریه است؛ شهری که در حال حاضر 200 هزار نفر در آن ساکن هستند.

به گزارش فارس، ستاد کل ارتش روسیه امروز سه شنبه تأکید کرد، راه‌های ارتباطی میان شمال و جنوب رقه در سوریه به طور کامل قطع شده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است که حملات ائتلاف به رهبری آمریکا که منجر به تخریب 4 پل ارتباطی در سوریه شده، تمامی راه‌های ارتباطی در رقه را قطع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سرگئی رادسکوی» فرمانده عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: «نیروهای هوایی ائتلاف آمریکا در تاریخ 3 فوریه 4 پل را در سوریه به طور کامل تخریب کرده است؛ دو پل در رقه و دو پل دیگر نیز در روستاهای الکلتة و العبارة (در حومه شمالی رقه). در نتیجه این اقدامات، راه های ارتباطی میان بخش‌های شمالی و جنوبی شهر رقه که در حال حاضر بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، قطع شده است. در تاریخ 18 فوریه نیز یک پل دیگر در روستای المغلة از توابع شهرک معدان واقع در 60 کیلومتری شهرق رقه به طور کامل تخریب شده بود».

این ژنرال روس همچنین درباره حملات ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز سد رودخانه فرانه در منطقه رقه ابراز نگرانی کرد.

وی در این رابطه گفت: «نگرانی بزرگ ما حملاتی است که نیروهای ائتلاف آمریکا روی سد رود فرات در غرب رقه انجام می‌دهند».

بنا به گفته رادسکوی، در نتیجه حملات 26 مارس، دو دریچه اصلی در بخش جنوبی این سد به شدت آسیب دیده است. «این اقدامات می‌تواند به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی منجر شود».

فرمانده عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه در بخش دیگری از اظهارتش تأکید کرد، «به نظر می‌رسد که ائتلاف بین‌المللی یک هدف دارد و آن تخریب زیرساخت‌های حیاتی در سوریه است تا در نهایت بازسازی پس از جنگ در سوریه را تا حد ممکن دشوارتر کنند».

وی در بخش دیگری از اظهارتش اعلام کرد، دست‌کم 800 شبه نظامی شهر موصل را ترک کرده و طی هفته گذشته به سمت مرزهای سوریه رفته‌اند.

ارتش روسیه مکررا اعلام کرده که تروریست‌های داعش از موصل به سمت سوریه می‌روند.

رادسکوی ادامه داد، با وجود تضمین‌های ائتلاف به رهبری آمریکا برای محاصره کامل موصل، تروریست‌ها به نفوذ در دیرالزور سوریه از عراق ادامه می‌دهند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد

به گزارش خبرآنلاین «جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق به سایت خبری «المعلومه» گفت: «آمریکا اردوگاه الهول سوریه را ایجاد کرد و تروریست‌های ۳۰ کشور را در آن جمع کرد تا آن را به یک بمب ساعتی انسانی تبدیل کند که خطرناک‌ترین بمب در جهان است، زیرا این اردوگاه تهدید واقعی برای امنیت کشورهای منطقه از جمله عراق است.»

به نقل از ایسنا وی با بیان اینکه تروریسم برگی در دست سرویس اطلاعاتی غرب برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی در منطقه است، گفت: آمریکا شروع به واگذاری بخش‌هایی از این اردوگاه به موساد صهیونیستی کرده است که می‌خواهد از آن برای ایجاد نسل جدید تروریست‌ها و حمله از طریق آنها به امنیت کشورهای اسلامی-عربی استفاده کند.

عوده خاطرنشان کرد: «آمریکا و صهیونیسم کسانی هستند که از اردوگاه الهول سوریه محافظت می‌کنند با این هدف که یک محیط افراطی که هزاران کودک و پسر را در خود جای داده است، فراهم کنند تا بعداً از آنها برای حمله به اهدافی در کشورهای اسلامی بهره‌برداری کنند.»

اردوگاه الهول شامل حدود ۳۰ هزار آواره است که اکثر آنها خانواده‌های سرکردگان تروریست‌های داعش هستند که از عراق و دیگر مناطق سوریه گریخته‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895055

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟