Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو «آزادی» افغانستان روز یکشنبه گزارشی از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو منتشر کرد و در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت که حسن روحانی دیروز (دوشنبه) با «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه دیدار کرد و انتظار می‌رود امروز با ولادیمیر پوتین دیدار کند.
این رادیو نوشت: به نظر می‌رسد که این آخرین سفر خارجی روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران، در آستانه برگزاری انتخابات نوزدهم ماه می در آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رادیو، نخست وزیر روسیه در دیدار دیروزش گفت که مطمئن است سفر روحانی، یک صفحه جدید از روابط ایران و روسیه را در روابط دو کشور خواهد گشود.
رادیو آزادی نوشت که انتظار می‌رود گفت و گوهای ایران و روسیه بیشتر روی خرید اسلحه روسی توسط تهران و سرمایه گذاری روسیه در بخش انرژی در ایران متمرکز باشد.
روزنامه «8 صبح » افغانستان نیز در شماره روز سه شنبه در بخش اخبار خارجی خود در گزارشی با عنوان «رئیس جمهوری ایران به روسیه رفت» نوشت: این نهمین دیدار «حسن روحانی» و و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی است.
در این گزارش آمده است: قرار است 15 سند در این دیدار به امضاء برسد. این توافق نامه ها در زمینه های گسترش همکاری در بخش های مختلف نظیر زیرساخت و توسعه شهری، فناوری و انرژی، امضاء شود.»
8 صبح افزوده است: یکی از اسنادی که در این سفر قرار است به امضا برسد، مربوط به توافق ایران و روسیه، برای لغو روادید گردشگری اتباع دو کشور برای گروه های 5 تا 50 نفره است.
این روزنامه نوشته است که آقای روحانی قبل از سفر به روسیه نیز گفت که روابط دو کشور وارد مرحله چهارم شده است که در این مرحله در روابط بین الملل هم روابط نزدیکی داریم و نمونه آن همکاری ایران و روسیه در برجام بود که مسکو کمک زیادی در این زمینه صورت داد.
روزنامه «افغانستان» نیز در شماره امروز خود اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران را پیش از سفر به مسکو در فرودگاه تهران بازتاب داده و به نقل از روحانی نوشته است که تهران از سرمایه گذاری روسیه در ایران استقبال می کند.
این روزنامه به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود که همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی شاهد توسعه بزرگ خواهد بود.
آساق**1610** انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر نیز دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

کد خبر 846444 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان

دیگر خبرها

  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد