Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@16:37:20 GMT

پوتین: ایران شریک قابل اعتماد روسیه است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۱۷۷۹

رئیس‌جمهوری روسیه امروز پیش از دیدار با «حسن روحانی» در مسکو، ایران را «همسایه خوب و شریکی قابل اعتماد» خواند.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد معتقد است که ایران همسایه خوب شریک قابل اعتماد روسیه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پوتین در آغاز گفت‌وگوها با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در مسکو امروز سه‌شنبه گفت: «روسیه و ایران سال‌های بسیاری است اگر نگوئیم قرن‌ها، که همکاری‌های دوجانبه دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت معتقد است که مسکو و تهران در تمامی جنبه‌ها به طور موثر با یکدیگر همکاری دارند.

وی افزود: «این امر مربوط به فعالیت بین‌المللی و حل مسائل و مشکلات مهم بین‌المللی می‌شود. همچنین ما در زمینه اقتصادی نیز همکاری داریم. اخیرا نیز به نتایج قابل توجهی در تمام زمینه‌های همکاری دست یافته‌ایم برای مثال، می‌توان به رشد حدود 70 درصدی در تعاملات دوجانبه در سال 2016 میلادی اشاره کرد».

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: «این یک پدیده منحصربه فرد در شرایط اقتصادی پیچیده فعلی است و این دستاورد رئیس جمهوری فعلی ایران و دولت اوست».

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو هیچ نقشه‌ای برای حمله به لهستان، کشورهای حوزه بالتیک یا جمهوری چک ندارد، گفت که اگر غرب برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ تامین کند، ارتش روسیه آن ها را سرنگون خواهد کرد.

پوتین در جمه خلبانان نیروی هوایی روسیه تاکید کرد: ناتو از زمان فروپاشی شوروی سابق در ۱۹۹۱، به سمت شرق و روسیه گسترش یافته است اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

وی ادامه داد: ما در قبال این کشورها هیچ نیت خصمانه‌ای نداریم. حرف و حدیث درباره اینکه ما به برخی کشورهای دیگر حمله خواهیم کرد و با این حرف‌ها لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک را ترسانده‌اند، کاملا بی معنا و یاوه‌گویی است.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره وعده‌های غرب به اوکراین برای ارسال جنگنده اف-۱۶ به این کشور نیز گفت: اگر برای اوکراین اف-۱۶ تامین کنند که به نظر می‌رسد درباره این موضوع صحبت کرده و ظاهرا خلبانان را آموزش می‌دهند، باز هم تغییری در شرایط میدان نبرد ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همانطور که تانک‌ها، زره‌پوش‌ها و سایر تجهیزات(غربی) از جمله موشک‌اندازهای چندمنظوره را نابود کردیم، جنگنده‌ها را هم نابود می‌کنیم.

پوتین با اشاره به اینکه جنگنده‌های اف۱۶ قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند نیز اضافه کرد: البته اگر از فرودگاه‌های نظامی در کشورهای ثالث از این جنگنده‌ها استفاده شود، آنگاه برای ما اهداف مشروع خواهند بود و فرقی نمی‌کند که موقعیت مکانی آنها کجا باشد.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ طی ماه‌های آتی به کی‌یف تحویل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین