Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:02:50 GMT

بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد در شهرستان کهگیلویه کشف شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۲۱۱۵

بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد در شهرستان کهگیلویه کشف شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهرستان کهگیلویه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، کورش داوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از 1500مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر دهدشت و مراکز تابعه آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی و در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موفق به کشف بیش از 5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شدند، عنوان کرد: پس از کشف محموله فوق و تنظیم صورتجلسه قانونی اقلام مذکور به شبکه منتقل تا پس از طی مراحل قانونی معدوم شود.

وی گفت: از ابتدای اسفند ماه و در راستای کنترل سلامت مواد غذایی، آب شرب،اماکن عمومی و بین‌راهی، سفره خانه‌های سنتی و همچنین تشدید نظارت در ایام نوروز، بازرسان بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه در قالب شش تیم سه نفره با عنوان طرح ویژه بسیج سلامت نوروزی فعالیت خود را آغاز کردند.

داوری با بیان اینکه این طرح تا 15 فروردین ادامه دارد، افزود: بازرسان بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه تاکنون اقدام به بازرسی و کنترل بیش از یکهزار و500 مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 153 مورد اماکن عمومی و 12 مورد اماکن بین راهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 230 مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی شهرستان کهگیلویه، 2 هزار مورد کلرسنجی آب شرب، بیش از 15 بار بازدید از دو استخر شنای شهرهای دهدشت و سوق و بیش از 20 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان صورت گرفت، گفت: تاکنون تعداد 11 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل و 22 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

مسگری کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف شد.

وی افزود: این موادغذایی شامل نوشیدنی‌های‌گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیمو‌های دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل مصرف شناسایی و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام برابر مقررات اقدام شد.

عسگری از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط‌و‌کار مرکزبهداشت بوکان اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد