Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد با بیان اینکه جمع آوری و پاک سازی زباله باید به فرهنگ تبدیل شود افزود: در این راستا پویشی راه اندازی کرده ایم که از مسئولان هم می خواهیم به این پویش بپیوندند.
وی بر آموزش و فرهنگ سازی جمع آوری زباله از طبیعت توسط سازمان ها و تشکل ها تاکید کرد و افزود: مردم باید از ریختن هرگونه زباله به طبیعت جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هم اکنون در هر منطقه زیبا و دشت کیسه های زباله پراکنده هستند افزود: باید در راستای مدیریت پسماند تلاش کنیم زیرا که هم اکنون در دنیا این امر مدیریت شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: هم اکنون نخاله های ساختمانی بلای طبیعت شده اند و باید مدیریت لازم در این زمینه داشته باشیم.
ابتکار گفت: نخاله ها خاک و مناظر زیبای طبیعت را از بین می برند و هم اکنون به چالشی تبدیل شده اند، به طوریکه در هر روستا یا منطقه زیبا شاهد دپوی نخاله ها هستیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در دنیا نخاله های ساختمانی را بازیافت می کنند اظهار کرد: از نخاله ها می توان استفاده کرد اما در کشورمان در طبیعت رها می شوند و چهره طبیعت را زشت می کنند.

* ضرورت مدیریت پسماند در کشور
ابتکار گفت: مدیریت پسماند زمینه اشتغال را نیز فراهم می کند و اعضای اتحادیه اروپا در این راستا هدف گذاری خوبی کرده است که باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کنیم.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: اتحادیه اروپا هدف گذاری کرده است تا 25 درصد رشد اقتصادی را از محل بازیافت زباله به دست آورد که ما نیز باید در این کشور از این ظرفیت استفاده کنیم.
ابتکار گفت: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا نوروز امسال زباله در طبیعت نداشته باشیم افزود: هم اکنون مردم برای جمع آوری زباله خود پیش قدم شده اند و جوانان، تشکل های زیست محیطی در این راستا فعالیت دارند .
معاون رئیس جمهور مشکلات زیست محیطی را یک چالش عنوان کرد و گفت: هم اکنون دنیا با این چالش مواجه شده و آینده جهان هم مورد تهدید قرار گرفته است و اگر رویکرد، روند و نگاه به محیط زیست تغییر نکند و همچنین اگر رویکرد محیط زیستی در برنامه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه ها تغییر نکند، چالش های زیادی در دنیا خواهیم داشت.
ابتکار رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید را توجه به محیط زیست دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود بر اهمیت این موضوع تاکید داشته اند که این امر نیز پشتوانه ای برای دولت شد.

* در توسعه پایدار باید حفظ محیط زیست حرف اول را بزند
وی در بخش دیگری از سخنانش بر توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: تمامی بخش ها در ماموریت های خود باید به محیط زیست توجه کنند.
ابتکار به اقتصاد سبز نیز اشاره ای کرد و گفت: باید در توسعه صنعت صنایع سازگار با طبیعت را ملاک قرار بدهیم و رهبری نیز بارها به این امر تاکید داشته اند.
وی اظهار کرد: رشد اقتصادی نباید به قیمت آلودگی آب، هوا و سایر حوزه ها شود ، ارزیابی زیست محیطی باید در تمامی پروژه ها داشته باشیم اما متاسفانه در دولت های گذشته به این امر توجه نمی شد و هم اکنون مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد شده است.
معاون رئیس جمهوری گفت: خراسان شمالی ظرفیت، پتانسیل برای طبیعت گردی دارد و زمینه سرمایه گذاری در مناق حفاظت شده و بخصوص در زمینه حیات وحش نیز فراهم شده است.
ابتکار افزود: استان خراسان شمالی به عنوان پایلوت روستاهای سبز انتخاب شده است.
وی همچنین به تنوع حیات وحش و یوز پلنگ اشاره ای کرد و گفت: جاذبه های زیادی در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهند: سیدحسین قدسی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک پیش از ظهر پنج شنبه برنامه تور پرنده نگری با حضور کارشناسان اداره کل و اداره محیط حفاظت زیست، اعضای خانه محیط زیست و جمعی از دوست داران طبیعت و محیط زیست در پارک جنگلی آبیدر سنندج برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست کردستان گفت: حیات وحش و به ویژه پرندگان از ثروت‌های طبیعی و ملی کشور به شمار می‌روند و با توجه به نقش و اهمیت پرندگان در طبیعت است که می‌توان به ارزش وجودی و اهمیت واقعی پرندگان مهاجر و بومی منطقه پی برد.

امیر حشمتی با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی محیط زیستی در میان اقشار مختلف جامعه افزود: هدف از اجرای این برنامه، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم و دوست داران محیط زیست به صورت عملی با اهمیت و ارزش زیستگاه‌های طبیعی، منابع آبی و پرندگان مهاجر و بومی ساکن در استان است.

نوید زمانی مدرس حوزه محیط زیست و تنوع زیستی دانشگاه کردستان هم در این برنامه ضمن بیان اهمیت پرندگان اظهار کرد: پرنده نگری به ما می‌آموزد که به جای اسلحه در دست گرفتن و بیجان کردن جانوران وحشی، دوربین در دست بگیریم و این مخلوقات بی نظیر خداوندی را نظاره کنیم و از دیدن رقاصی و حرکات موزون آنها در سطح آب لذت ببریم و تصاویر آنها را ثبت کنیم.

وی ادامه داد: پرندگان در طبیعت و زنجیره غذایی، کارکرد بالایی دارند و امروزه، اکثر کشورها از نقش آنها در طبیعت گردی و اکوتوریسم برای کسب درآمد و رونق اقتصادی استفاده می‌کنند

در ادامه شورش وهابی پرنده شناس و محقق محیط زیست نیز ضمن معرفی گونه‌های متنوع پرندگان بومی و مهاجر استان، لزوم حفاظت و صیانت از این زیستمندان را برای شرکت کنندگان در برنامه پرنده نگری بیان کردند.

در ادامه شرکت کنندگان با استفاده از تلسکوپ مخصوص پرنده نگری و دوربین چشمی، پرندگان مهاجر را به نظاره نشستند و پرندگانی همچون انواع سسک، بلبل خرمایی و دم سرخ، غراب، قرقری و.. را از نزدیک مشاهده کردند.

کد خبر 6081868

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند