Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@12:55:22 GMT

روایت حاج‌ قاسم از دعای امام برای رزمندگان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۴۵۸۳

روایت حاج‌ قاسم از دعای امام برای رزمندگان

سرلشکر قاسم سلیمانی قبل از عملیات طریق القدس در روز جمعه ششم آذرماه ۱۳۶۰در جمع دو گردان از رزمندگان تیپ ۴۱ ثارالله کرمان سخنانی را مطرح کرد. سرلشکر قاسم سلیمانی{فرمانده فعلی نیروی قدس سپاهقبل از عملیات طریق القدسدر روز جمعه ششم آذرماه 1360در جمع دو گردان از رزمندگان تیپ 41 ثارالله کرمان سخنانی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جنوب نیوز، متن کامل این سخنان را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا جاء نصرٌ الله والفتح و رأیت النّاس یدخلون فی دین الله أفواجًا فسبّح بحمدربّک و استغفره انهٌ کان توّابًا.

درود بر انبیاء و اولیاء و صدیقین و شهدا. درود بر پیرو یاور مستضعفان، امام خمینی و درود بر تمام چهره های نورانی شما که خداوند عاشقانش را از بین شما انتخاب کرده و به زودی عاشق و معشوق به وصال یکدیگر خواهند رسید. خداوند می فرماید:« من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی عشقنی و من عشقنی قتلته و من قتلته فانادیته.»

هر که مرا بجوید، می شناسد و هرکس من را شناخت، خواهد یافت و هرکس مرا بیابد، عاشقم خواهد شد و هر کس عاشقم شود، عاشقش خواهم شد و هر که را من عاشقش شوم، او را خواهم کشت و دیه اش خودم هستم.

این خیلی سعادت بزرگی است. «شهادت» آرزویی که همه دل ها برایش پر می زند. همه عاشقان برای رسیدن به معشوق شان، برای رسیدن به هدف شان، آخرین وسیله ای که می دانند آن ها را به معشوق می رساند، شهادت است و آن را انتخاب می کنند و این افتخار نصیب هر کس نخواهد شد، مگر افرادی که خود را ساخته باشند و افتخار این را داشته باشند که به لقاء الله بپیوندند و در بین شماها زیاد است. در بیشتر چهره های شما رخسار شهادت، رنگ شهادت، توأم با معنویت از دور نمایان است، مشخص است.

محرم ماه به حرکت در آورندة همه مستضعفان است. چشم ها، چشم امام،‌ چشم ملت، چشم شهیدان که ناظرند، به بازوان خشمگین و پرتوان شما دوخته شده است. ولی شما صابران با وجود این که شعله های عشق شهادت در بدن طنین افکن است، صبر کنید تا یک مرتبه به دشمن مکار طوری بتازید که خیالش را هم نکرده باشد.

الحمدلله کهدر این چند روزی که آنجا بودید، غیر از یکی، دونفر که خداوند این جور خواست که زودتر بروند و آنجا هم بتوانند شفیع ما باشند، بقیه الحمدلله سالم ماندند که برای حمله نهایی آماده شوند.برادران! عزیزان! شهیدانی که الان نشسته اید و صدای مرا می شنوید! فرمانده هم آمده است، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم آمده است.

فرمانده تیپ عاشورا چند شب پیش خواب دیده ـ این را در جلسه ای به ما گفت که به همه برادران بگویم ـ خواب دیده که در محضر امام است. می گفت آیت الله بهشتی،‌ آیت الله مشکینی و شهدای دیگر هم بودند. می گفت یک وقت دیدم نوری از دور وارد شد(گریه حضار)

امام بلند شدند و رو کردند به حاضرین گفتند:«من برای این حمله آماده ام.» یک مژده ای دادند که در این حمله ما کم ترین شهید و بیشترین بازدهی را داریم.

برادران! دعای خیر بدرقه راه شماست.یکی از برادران می گفت شب در بیت امام نگهبان بودم،‌ نیمه های شب دیدم پیر جماران آمد بالای پشت بام، رو کرد به من و گفت اسلحه تان را به من بدهید، حالا دیگر نوبت من است.می گفت نشستم یک گوشه ای ببینیم این پیرخدا چه می کند، دیدم اسلحه را به دوش انداخت از این طرف پشت بام می رود به آن می رود به آن طرف پشت بام گریه می کند، با خدا راز و نیاز می کند. خوب که دقت کردم، دیدم برای رزمندگان دعا می کند. عزیزان! دعای رهبر بدرقة راه شماست.

قوی باشید و بدانید با دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با رهبری فرماندهی چون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چنان بر دشمن مکار بکوبیم که مجال تکان خوردن نداشته باشد. و ان شاءالله با خون مان، پیام کربلا را به همة چشم انتظارمان و عزیزان مان در پشت جبهه، از آن پیرزنی که تمام دارایی اش را در کیسة پلاستیکی می کند و برای ما می فرستد، با خون مان هدیه ای چون دشت باز سوسنگرد را برای شان خواهیم فرستاد.

این قدر عملیات های کربلا را ادامه می دهیم تا به کربلای حسینی برسیم. ان شاءالله قلب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با این قطره های خون مان روشن خواهیم کرد و به امام مان خواهیم گفت:اماما! رهبرا! زعیما! ای کسی که حاضریم اگر خدا هزاران جان به ما بدهد، در راهت فدا کنیم! امام! هرگز چون کوفیان که را تنها گذاشتند، تنهایت نخواهیم گذاشت( تکبیر برادران) و شما با نیروی ایمان تان،‌نه با کلاشینکف،‌ توپ، تانک و خمپاره،‌با نعرة الله اکبرتان خواهید دید در آن شب چگونه دشمن از این نعره های الله اکبر فرار می کند یا تسلیم می شود. ان شاءالله این پیروزی بزرگ را به دست خواهید آورد و این طرح را که، طرح کربلای یک نام دارد،این قدر کربلاها را ادامه خواهیم داد که به کربلای امام حسین علیه السلام برسیم.(تکبیربرادران)

یا حسین! این گردان ابوالفضل علیه السلام نام گذاری شده. یا حسین! می خواهیم چون ابوالفضل علیه السلام دست هایمان در ره امام مان خمینی، قطعه قطعه شود. حسین جان! تا دشمن را در این خاک به خاک نسپاریم، نمی خواهیم ازاین مرز، از این خاک برگردیم، حتی اگر دست هایمان قطعه قطعه و پایمان تکه تکه شوند. ان شاء الله این طرح را که تمام کنیم، به یاری الله، این یاری دهندة‌ مستضعفان، در کربلاهای دیگر دشمن را سخت سخت سخت در خاک فرو خواهیم برد.

چند دعا می کنم و به توجیه نقشه می پردازم.

پروردگارا! خدایا! خدایا! تو را به جان شهیدان! تو را به بدن قطعه قطعة حسین! تو را به سرور شهیدان حسین و به خون مظلومان کربلای حسین و کربلای حزب جمهوری اسلامی در تهران قسم می دهم از عمر ما برادر و برعمر رهبرمان بیفزای. پروردگارا! ما را رو سفید و با اجر شهادت به جبهه های دیگر انتقال بفرما. خدایا! تمام این ملت چشم انتظارند که هدیه عاشورای حسین را به آن ها عرضه کنیم. پروردگارا! ما رادر این راه ثابت قدم بدار.

ربنا افرغ علینا صبراًو ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

*حاج قاسم-جستاری در خاطرات سرلشکر قاسم سلیمانی

منبع: میزان

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک تلویزیون برای شب‌های قدر

طبق روال هر ساله و به مناسبت فرا رسیدن لیالی پر فیض قدر، شبکه‌های سیما مراسم احیا در اماکن مقدس را در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم (جمعه ۱۰ فروردین، یک شنبه ۱۲ فروردین و سه شنبه ۱۴ فروردین) پوشش می‌دهند.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

شبکه یک سیما در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مراسم شب احیاء را از حرم امام رضا علیه السلام (صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه) پخش می‌کند. همچنین قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی با نوای محمود کریمی برای روزه داران عزیز پخش می‌شود. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام آیت الله سیداحمد علم الهدی خواهد بود.

شبکه دو سیما مراسم نخستین شب احیاء را که مصادف با شب ضربت خوردن امیرمومنان علیه السلام است از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به روی آنتن این شبکه می‌فرستد. همچنین دعای جوشن کبیر با نوای عباس حیدرزاده برای شب زنده داران پخش می‌شود. حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی هم در باب فضیلت شب‌های قدر سخنرانی خواهد کرد. همچنین مراسم احیاء هم را حجت الاسلام رفیعی انجام خواهد داد.

شبکه سه سیما قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی را با نوای میثم مطیعی در شب نوزدهم از آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر علیه‌السلام روی آنتن می‌برد. همچنین مراسم احیا از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مراسم احیاء را از حسینیه آیت الله حق شناس به روی آنتن می‌فرستد و مهدی سماواتی هم دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند. 

مرثیه خوانی هم با صدای مهدی سماواتی پخش می‌شود و سخنران شب نوزدهم هم آیت الله سیدمهدی میرباقری است.

شبکه تهران سیما از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را پخش می‌کند.

قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی هم توسط محمدرضا غلامرضازاده و احمد زین العابدین فرد انجام خواهد شد. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت الاسلام مسعود عالی صورت خواهد گرفت.

شبکه قرآن و معارف سیما هم از مصلای امام خمینی رحمه الله علیه مراسم احیاء و شب زنده داری روزه داران را به روی آنتن می‌فرستد. قرائت دعای جوشن کبیر هم با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی و محمدرضا پورزرگری پخش می‌شود.

مداح حمید رمضان پور و سخنران شب نوزدهم ماه مبارک هم حجت الاسلام علی سرلک خواهد بود.

شبکه آموزش مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان را که مصادف با ضربت خوردن مولی متقیان علیه السلام است از مرقد امام خمینی رحمه الله علیه پخش می‌کند. دعای جوشن کبیر هم با نوای حاج حمید رمضان پور و سخنران شب نوزدهم هم حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضائیه است. مراسم احیاء را هم حجت الاسلام ادیب یزدی برگزار می‌کند.

شبکه افق مراسم شب نوزدهم را از هیأت حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها میدان سپاه با مرثیه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی قربانی، غلامرضا قاسمیان و سلیمی و سخنرانی آیت الله جاودان پخش می‌کند.

شبکه امید از مسجد مقدس جمکران مراسم شب قدر را روی آنتن می‌برد. قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسن شالبافان و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری انجام می‌شود.

شبکه سلامت از حرم مطهر امام رضا علیه السلام، رواق حضرت زهرا سلام الله علیها، مراسم شب احیا را با مترجم (رابط ناشنوایان) پخش می‌کند. سخنران هم حجت الاسلام مروی و مداح هم محمود کریمی خواهد بود. 

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

شبکه یک سیما مراسم احیا و شب زنده داری شب بیست و یکم ماه رمضان را از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی با نوای حاج مهدی سروری و حاج علی برادران پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت الاسلام ناصر رفیعی خواهد بود.

شبکه دو سیما پوشش مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و دعای جوشن کبیر با نوای حسن شالبافان پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت الاسلام حسینی خراسانی به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

شبکه سه سیما قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی را با نوای میثم مطیعی در شب بیست و یکم از آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر علیه‌السلام روی آنتن می‌برد. همچنین مراسم احیا از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما مراسم احیا را از مرقد امام خمینی رحمه الله علیه به روی آنتن می‌فرستد. دعای جوشن کبیر را حاج اسدالله عرب سرخی و مرثیه خوانی را هم حاج احمد زمانی قرائت می‌کند. حجت الاسلام سیّدابراهیم رئیسی هم به عنوان سخنران صحبت خواهد کرد. مراسم احیا را هم حجت الاسلام ادیب یزدی انجام می‌دهد.

شبکه تهران سیما مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام پخش می‌کند. قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی هم توسط امیر نعیمی و حمید رمضان پور صورت خواهد گرفت. سخنرانی و برگزاری مراسم احیا هم به عهده حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر خواهد بود.

شبکه قرآن و معارف سیما هم از مصلای امام خمینی رحمه الله علیه مراسم احیاء و شب زنده داری روزه داران را به روی آنتن می‌فرستد. قرائت دعای جوشن کبیر هم با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی و محمدرضا پورزرگری پخش می‌شود. مداح احمد واعظی و سخنران شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هم حجت الاسلام مسعود عالی خواهد بود.

شبکه آموزش از امامزاده محمد هلال بن علی علیه السلام آران و بیدگل مراسم دومین شب قدر را پخش می‌کند. قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی نیز توسط عباس حیدرزاده و مراسم احیا و سخنرانی توسط حجت الاسلام هادی محمدپور روی آنتن می‌رود.

شبکه افق مراسم شب بیست و یکم را از هیأت حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها میدان سپاه با مرثیه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی قربانی، غلامرضا قاسمیان و سلیمی و سخنرانی آیت الله جاودان پخش می‌کند.

شبکه امید مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را از مسجد مقدس جمکران روی آنتن می‌برد. قرائت دعای جوشن کبیر توسط محمدرضا غلامرضازاده و سخنرانی و مراسم احیا توسط آیت الله میرباقری انجام می‌شود.

شبکه سلامت از حرم مطهر امام رضا علیه السلام، رواق حضرت زهرا سلام الله علیها، مراسم شب احیا و شب شهادت امام علی علیه السلام را با مترجم (رابط ناشنوایان) پخش می‌کند. سخنران حجت الاسلام راشد یزدی و مداح هم امیر عارف خواهد بود. 

مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

شبکه یک سیما مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر را از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه پخش می‌کند. دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط حاج احمد واعظی و مصطفی موسوی انجام خواهد شد. سخنرانی و مراسم احیاء را هم حجت الاسلام مسعود عالی انجام خواهد داد.

شبکه دو سیما پوشش مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و دعای جوشن کبیر را با نوای مهدی سلحشور پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام آیت الله میرباقری به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

شبکه سه سیما قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی را با نوای میثم مطیعی در شب بیست و سوم، از آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر علیه‌السلام روی آنتن می‌برد. همچنین مراسم احیا از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک را از مسجد مقدس جمکران با قرائت دعای جوشن کبیر و با نوای عباس حیدرزاده برای شب زنده داران پخش می‌کند. سخنرانی و مراسم احیا هم با کلام حجت الاسلام سیدحسین مومنی پخش می‌شود.

شبکه تهران سیما از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان را به روی آنتن می‌فرستد. قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی با نوای حسن شالبافان پخش می‌شود. سخنرانی و مراسم احیا هم توسط حجت الاسلام حسینی خراسانی انجام می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما مراسم احیاء سومین شب را از مصلای امام خمینی رحمه الله علیه با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی و محمدرضا پورزرگری پخش می‌کند. مداح احمد نیکبختیان و سخنران هم حجت الاسلام مهدی ماندگاری است.

شبکه آموزش از حرم حضرت احمدبن موسی (شاهچراغ) علیه السلام مراسم سومین شب قدر را پخش می‌کند. قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه خوانی و مداحی نیز توسط مهدی سروری و مراسم احیا و سخنرانی توسط حجت الاسلام سیّدشرف الدین ملک حسینی روی آنتن می‌رود. همچنین قرائت دعای ابوحمزه با نوای حمید رمضان پور پخش می‌شود.

شبکه افق مراسم شب بیست و سوم را از هیأت حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها میدان سپاه با مرثیه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی قربانی، غلامرضا قاسمیان و سلیمی و سخنرانی آیت الله جاودان پخش می‌کند.

شبکه امید مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را از حرم حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر علیه السلام شهر اصفهان روی آنتن می‌برد. قرائت دعای جوشن کبیر توسط امید ابراهیمی، حسن نریمانی و مجتبی صادقی و مرثیه خوانی با نوای محمدرضا طالبی پخش می‌شود. سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام مرتضوی و محمد جواد صادقی انجام می‌شود.

شبکه سلامت از حرم مطهر امام رضا علیه السلام مراسم شب احیای شب بیست و سوم را با مترجم (رابط ناشنوایان) پخش می‌کند. سخنران هم حجت الاسلام حیدری کاشانی و مداح هم علی برادران خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تدارک سیما برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • برنامه های تلویزیون در شب های قدر
  • تدارک تلویزیون برای شب‌های قدر
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب الله در راه قدس
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود