Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-24@12:28:10 GMT

روش های مقابله با حمله آلرژیک

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۴۶۱۲

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

این روزها آلرژی روز به روز در میان افراد بیشتری دیده می شود این عارضه تنفسی مشکلات زیادی برای مبتلایان ایجاد میکند حساسیت غذایی و تنفسی زندگی افراد را درگیر خود میکنند،برای پیشگیری از آسیبها و عوارض جانبی این بیماری می توانید برخی راهکارهای تغذیه ای کمک بگیرید استفاده از برخی خوردنی ها باید محدود شوند تا افراد  مبتلا دچار حمله آلرژیک نشوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری آلرژی دارای گونه های فراوانی است و به نوعی واکنش بدن به مواد پیرامون، گرده گیاهان، خوردنی ها و آشامیدنی ها گفته می شود که بسیاری از آنها خطری برای بدن ندارند اما سیستم ایمنی بدن به شدت نسبت به آنها تحریک شده واین واکنش شدید حتی می تواند منجر به مرگ فرد در صورت نرسیدن کمک های امدادی شود.

گفتنی است، از جمله متداول ترین آلرژی ها، حساسیت غذایی و تنفسی است که به ویژه تنفسی در اوایل فصل بهار به خاطر گرده افشانی گیاهان شدید شده و می تواند زندگی فرد را دچار خطر کند.

اگر شما یا همسرتان دچار آلرژی هستید به احتمال زیاد فرزند شما نیز این ژن را به ارث می برد پس لازم است اقدامات احتیاطی برای شناسایی بیماری را به دقت رعایت کنید.

آلرژی از خفیف تا شدید وجود دارد و برخی از افراد به خاطر آلرژی نیاز به مراقبت های دائمی دارند اما برخی دیگر تنها در شرایط خاص دچار حملات آلرژی می شوند که درصورت شناسایی عوامل آلرژی زا می توانند تا حد زیادی این مشکل را در خود مهار کنند.

اگر دارای آلرژی تنفسی هستید و علائمی چون عطسه ، سرفه، آبریزش بینی و تورم صورت دارید به پزشک مراجعه کنید و در کنار اقدامات درمانی از اسپری مخصوص، ماسک صورت واستفاده از توری برای پنجره ها را انجام دهید تا آلرژی در شما تشدید نشود، همچنین پس از بازگشت از خارج منزل استحمام کنیدو بویژه داخل حفره های بینی خود را شستشو دهید.

آلرژی غذایی نیز یکی دیگر از بیماری های شایع و بسیار خطرناک است که معمولاً در دوران نوزادی و خردسالی نمایان می شود اما می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند و یا درسنین بالا ناگهان علائم آن نمایان شود.

شناسایی عوامل آلرژی زا در کنترل بیماری بسیار مهم و ضروری است، نخوردن مواد غذایی که فرد به آنها آلرژی دارد می تواند از تشدید عارضه در فرد جلوگیری کند.

اگر به مهمانی و یا مسافرت می روید همراه با خود خوراکی های ایمن داشته باشید و تا حد امکان از آنها مصرف کنید، در مهمانی ازخوردن آجیل چنانچه به آن حساسیت دارید پرهیز کنید.

کنترل کودک مبتلا به آلرژی غذایی ازسوی والدین بسیار مهم. است زیرا کودک هنوز دارای قدرت تشخیص و مراقبت از خود نیست و امکان دارد خوراکی هایی که به آنها آلرژی دارد را مصرف کند.

داروهای کنترل کننده آلرژی را همیشه همراه خود داشته باشید و هنگام بروز حمله آلرژی سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنید.فرد مبتلا به آلرژی غذایی همیشه باید دستبند که روی آن درج شده او مبتلابه آلرژی است را همراه داشته باشد تا در صورتی که دچار وضعیت اورژانسی در یک محیط ناآشنا شد دیگران به سرعت بتوانند به او کمک رسانی انجام دهند.

برخی از مواد غذایی بیشتر از سایرین آلرژی زا هستند از جمله گندم، شیر، گوشت، جو، بادام زمینی، انواع دانه های آجیل و تخم مرغ و بهتر است فرد مبتلا به آلرژی با احتیاط آنها را مصرف کند.

در مهمانی ها و رستوران ها از خوردن مواد غذایی که ترکیبات آنها را نمی شناسید خودداری کنید ویا از میزبان و کادر رستوران ترکیب خوراکی ها بپرسید تا دچار حمله آلرژی نشوید.با انجام این راهکارها می توانید بدون نگرانی ازتعطیلات عید نوروز به همراه سایر اعضای خانواده خود لذت ببرید.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی

۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه استان‎ها خبرگزاری دانشجو،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟