Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:48:42 GMT

تغييرات کوچک در سبک زندگي براي کاهش وزن سريع

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۵۰۲۹

خبرگزاري آريا -
پياده روي بهترين روش براي به دست آوردن نتايج ماندگار در کاهش وزن است‎

در اين مقاله قصد داريم نکاتي را بيان کنيم که با کمک آن مي‌توانيد فرآيند کاهش وزن را با سرعت بيشتري دنبال کنيد.

آسان ترين روش‌ها براي افزايش سرعت کاهش وزن:
اگر هدف شما کاهش وزن و انجام تمرينات ورزشي بيشتر است، بهتر است رژيم هاي غذايي سخت و دوي ماراتن را به طور کلي فراموش کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد که پياده روي بهترين روش براي به دست آوردن نتايج ماندگار است. مطالعه اي که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شده است نشان مي‌دهد شرکت کنندگاني که تغييرات کوچک اما دائمي در انتخاب غذايي خود و ساير فعاليت‌هاي فيزيکي انجام داده اند بيشتر از ساير افراد وزن کم مي کنند. هنگامي که در يک زمان واحد بر روي تغييرات کوچک تمرکز مي‌کنيد مي‌توانيد عادت‌هاي سالمي را در زندگي خود ايجاد کنيد. در ادامه 15 تغيير کوچکي را بيان خواهيم کرد که به شما کمک مي‌کند وزن خود را با سرعت بيشتري کم کنيد.

يک خودکار برداريد:
اينکه بخواهيد بدون فکر کردن تنقلاتي همچون چيپس و پفک را بخوريد چيزي جز اضافه وزن نخواهيد داشت. يک قلم و کاغذ برداريد و هر چيزي که مي‌خوريد را يادداشت کنيد. سعي کنيد اندازه وعده‌هاي غذايي که مصرف مي‌کنيد را کنترل نماييد. در چنين شرايطي متوجه خواهيد شد که چقدر سريع وزن کم کرده ايد. نوشتن گزارش مواد غذايي به شما کمک مي‌کند کالري هاي اضافي را به دو شيوه تحت کنترل خود داشته باشيد: ترکيبي از بررسي هاي مختلف را خواهيد داشت و آگاهي خواهيد داشت که به شما نشان مي‌دهد چه چيزي مصرف کرده ايد. در مطالعه اي که اخيرا انجام شده است افرادي که مصرف مواد غذايي خود را نوشته بودند دو برابر بيشتر از ساير افراد وزن کم کردند. زماني که اين تمرين با رژيم غذايي و تمرينات ورزشي مناسب ترکيب مي‌شود مي‌تواند کاهش 13 پوندي در عرض 6 ماه را به همراه داشته باشد.

سعي کنيد به تبليغات تلويزيوني توجهي نداشته باشيد:
فرض کنيد در حال تماشاي فيلم تلويزيوني مورد علاقه خود هستيد. در اين ميان تبليغات تلويزيوني آغاز مي‌شود و در آن تنقلات مختلفي به نمايش در مي آيد. در چنين شرايطي هوس مي‌کنيد به بيرون از منزل برويد و يکي از اين تنقلات را بخريد. به همين خاطر سعي کنيد تبليغات تلويزيوني را نگاه نکنيد. همچنين زماني که به مدت طولاني مي‌نشينيد امکان اضافه وزن بيشتر مي‌شود. حتي استراحت دو دقيقه اي در ميان تماشاي فيلم تلويزيوني مي‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. زماني که تبليغات تلويزيوني پخش مي‌شود از جاي خود برخيزيد و کمي پياده روي کنيد. اين کار مي‌تواند 270 کالري اضافي را در روز بسوزاند.

مصرف غذاهاي پر چرب را محدود کنيد:
غذاهاي پرچرب و پرکالري که مورد علاقه شماست را برچسب بزنيد و سعي کنيد مصرف آن را محدود نماييد. اگر شش روز در هفته از اين غذاها استفاده مي کنيد سعي کنيد مصرف آن را به پنج بار در هفته کاهش دهيد. هر هفته يک وعده از آن را کم کنيد تا به يک يا دو بار در هفته برسيد.هر بار که اينکار را انجام مي‌دهيد غذاهاي سالمي همچون هويج،بروکلي تفت داده شده ، پرتغال و ساير سبزيجات و ميوه‌ها را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.

در يک خبرنامه الکترونيکي عضو شويد:
يکي از مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد افرادي که به صورت هفتگي ايميلي را در مورد رژيم غذايي و تناسب اندام دريافت مي‌کنند به تدريج سطح فعاليت ورزشي خود را افزايش مي‌دهند و تلاش مي کنند از غذاهاي سالمي همچون سبزيجات و ميوه‌ها استفاده کنند.

به مدت 5 دقيقه يا بيشتر پياده روي کنيد:
بر اساس مطالعات انجام شده، افزايش سطح فعاليت‌هاي روزانه با کمي پياده روي مي تواند به کاهش وزن سريع‌تر منجر شود.بايد هدف شما افزايش تدريجي مدت زمان پياده روي به 30 دقيقه در روز باشد. در چنين شرايطي مي‌توانيد روزانه 120 کالري اضافي را بسوزانيد.

آموزش‌هاي قدرتي کوچکي را به برنامه خود اضافه کنيد:
تمرينات وزن بدن همچون اسکوات و شنا مي‌تواند ساده ترين روش براي ايجاد عضلات باشد.همين امر به شما کمک مي‌کند با سرعت بيشتري وزن کم کنيد. تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد اين کار به اندازه رفتن به باشگاه مفيد خواهد بود. عضلات شما تفاوت بين تمريناتي که در برابر مقاومت خود بدن انجام مي‌شود و مقاومتي در برابر تجهيزات ورزشي وجود دارد را متوجه نخواهد شد. قانوني که در مورد اين تمرينات وجود دارد اين است که هر تمرين ورزشي بايد بتواند عضلات شما را در عرض 60 الي 90 ثانيه خسته کند. براي اينکه بتوانيد کالري بيشتري بسوزانيد، بهتر است يک لوله مقاوم به حرکات خود اضافه کنيد.

از پله‌ها بالا برويد:
نمي‌دانيد بين بالا رفتن يا دوچرخه سواري کدام يک را انتخاب کنيد؟ بهتر است روزانه دو الي سه دقيقه از پله‌ها بالا برويد. اينکار مي‌تواند سالانه يک الي دو پوند از وزن شما را کم کند. اينکار تنها براي کاهش وزن مفيد نيست، مرداني که بيش از 70 پله را در عرض هفته بالا مي‌روند 18 درصد نرخ مرگ و مير کمتري نسبت به ساير افراد خواهند داشت.

يک قدم سنج به همراه خود داشته باشيد:
همانطور که منزل را بدون داشتن تفلن همراه ترک نمي‌کنيد بايد قدم سنج را نيز هميشه به همراه خود داشته باشيد. تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد افرادي که از قدم سنج استفاده مي‌کنند حدود 2000 قدم بيشتري در روز طي خواهند کرد. در طول سال همين مقدار باعث مي‌شود 10 پوند بيشتر وزن کم کنيد.

سعي کنيد بيشتر در منزل غذا بخوريد يا از غذاهاي خانگي استفاده کنيد:
زماني که از رستوران غذا مي خريد بايد بدانيد که کالري بيشتري وارد بدن خواهيد کرد. مثلا يک مرغ سوخاري بيش از 610 کالري وارد بدن مي‌کند و بيش از 40 درصد آن از چربي است. شما مي‌توانيد وعده‌هاي غذايي خود را با مواد سالم‌تر در منزل تهيه کنيد. همين کار باعث مي‌شود بيش از 400 کالري کمتر مصرف کنيد و وزن بيشتري کم نماييد. زماني که خودتان غذا مي‌پزيد و آن را ميل مي‌کنيد نه تنها بر روي کيفت و انداز وعده غذايي کنترل خواهيد داشت بلکه مقدار قند، نمک و چربي را کاهش مي‌دهيد. اين موضوع در غذاهاي رستوراني به هيچ عنوان رعايت نمي‌شود.

از قانون يک کيلومتر تبعيت کنيد:
آمريکايي‌ها از خودروهاي خود براي بيشتر سفرهايشان استفاده مي‌کنند. اين در حاليست که يک ساعت رانندگي بيشتر، با افزايش 6 درصدي در چاقي مرتبط است. به جاي اينکار بهتر است از قانوني تبعيت کنيد که معرفي مي‌کنيم. اگر محل کار شما تنها يک کيلومتر از شما فاصله دارد بهتر است به جاي خودرو پياده روي کنيد.

منبع: مجله سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت

ایتنا - کارمزد بیت‌کوین پس از رکورد میانگین روزانه ۱۲۸ دلار در رویداد هاوینگ، سقوط کرد.
میانگین کارمزدهای پرداخت شده برای بیت‌کوین تنها یک روز پس از رسیدن به میانگین رکورد ۱۲۸ دلار در ۲۰ آوریل به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از ۲۱ آوریل، کارمزد بیت‌کوین (BTC) به‌طور متوسط به هشت تا ۱۰ دلار برای تراکنش‌های با اولویت متوسط نزول کرده است. روز گذشته، کارمزد بیت‌کوین به ۷۸.۳ میلیون دلار  رسید و با رقم ۲۴ برابری، اتریوم را شکست داد.

پرداخت‌های زیاد کارمزد بلاک به ماینرها در طول روز هاوینگ به این معنی بود که آنها در ابتدا تحت تاثیر هاوینگ، از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین قرار نگرفتند، اما اکنون که میانگین هزینه بلوک بسیار کمتر از ۳.۱۲۵ است.

در همین حال، کارمزدهای بیت‌کوین برای ۶ روز متوالی بین ۱۵ تا ۲۰ آوریل بالاتر از اتریوم بوده و میانگین کارمزد هفت روزه آن به ۱۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

کریپتو نوشت، به گفته کوین گیکو، رویداد هاوینگ تاثیری اساسی بر قیمت بیت‌کوین نداشته و از آن زمان تاکنون ۱.۵ درصد افزایش یافته و به ۶۴هزار و۸۴۰ دلار رسیده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۰۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۴ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۲۷ میلیارد دلار است که  ۸.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۷۸ میلیارد دلار است که ۹۲.۳۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۶ هزار و  ۱۸۵.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۲۱۸.۱۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۶۰۵.۵۲دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۴.۸۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۴.۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۰ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۳۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۱۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۱۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۹۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۵۰۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۹۶ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!