Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای سنت‌ها و بازی‌های محلی و بومی و کهن به کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در عصر کنونی بسیار کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون در آیین اختتامیه جشنواره محلی مشک و ملار در گچساران افزود: کشور ایران اسلامی دارای فرهنگ کهن و غنی و تمدنی با اصالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: احیای سنت‌ها و بازی‌های محلی و بومی و کهن به کاهش های آسیب های اجتماعی در عصر کنونی بسیار کمک می کند.

نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای اینگونه بازی‌های محلی و قدیمی با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و بازی های کامپیوتری درکاهش مبتلا شدن به کم تحرکی و چالش های دیگر بسیار تاثیرگذار است.

تاجگردون عنوان کرد: ترویج بازی‌های بومی و محلی در سنین دبستان و پیش دبستان راهکاری برای تحرک فیزیکی نسل امروز و پیش گیری از اضافه وزن است.

وی گفت: نباید اجازه داد تا برخی از بازی‌های محلی و کهن ما در دنیای رنگارنگ تکنولوژی پیشرفته فعلی به دست فراموشی سپرده شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی افراد از برگزاری جشنواره مشک و ملار ایراد گرفته که قرار دادن شادی در مقابل دین کار صحیحی نیست.

تاجگردون بیان کرد: دین و اسلام نقطه مقابل شادی و نقطه مقابل زندگی بی‌نشاط نیست و شرکت در این جشن به منزله بی‌دینی فرد نخواهد بود.

وی افزود: در دین مبین اسلام شادی و نشاط وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، آئین اختتامیه بازی‌های مشک و ملار با حضور هنرمندان کشوری، مسئولان استانی، اقشار مختلف مردم گچساران و مسافران نوروزی در روستای سرابننیز از توابع گچساران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ در این دیدار که حسین آقاملایی، فرماندار رابر و معاون وی نماینده منتخب را همراهی می کردند، یاسر سلیمانی با اشاره به مشکلات سه شهرستان حوزه انتخابیه اش خواستار رسیدگی به حل مشکلات این مناطق شد.

سلیمانی، در این دیدار گفت: کمبود امکانات بهداشتی در حوزه تامین اجتماعی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه رنجی برای مردم است که ما برای حل این مشکلات تمام توانمان را خواهیم گذاشت و خواستار پیگیری و حصول نتیجه مطلوب از طرف وزیر محترم می باشیم.

وی افزود: از وزیر درخواست تجهیز درمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان، اتمام پروژه و تجهیز بیمارستان رابر و تجهیز بیمارستان و ساخت درمانگاه در ارزوییه را داریم.

یاسرسلیمانی، با اشاره به پتانسیل های بالقوه و بالفعل موجود در منطقه گفت: هلدینگ های صنعتی و سرمایه گذاری وابسته به شستا و صندوق های بازنشستگی باید نسبت به سرمایه گذاری و اجرای طرح های صنعتی اقدام کنند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال جوانان را در منطقه فراهم آوریم.

فرماندارشهرستان رابر نیز با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: با توجه به فعالیت شرکت مس درآلو در منطقه کمبود امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی وجود دارد.

در این جلسه صولت فروتن، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معین سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه می باشد افزود: با توجه به پیگیری های نماینده منتخب این سه شهرستان دستورات لازم برای پیگیری مشکلات منطقه داده شده است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: پیگیری اتمام ساختمان و تجهیز بیمارستان رابر، تجهیزدرمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان و تجهیز و ساخت درمانگاه در ارزوییه را در دستور کار سریع وزارتخانه قرار می دهیم.

صولت مرتضوی، همچنین با مطالعه پتانسیل های منطقه و حضور هلدینگ های وابسته نیز موافقت کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی جهت رفع مشکلات مردم به شهرستان رابر که زادگاه سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی می باشد سفر کند.

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی