Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری در گفت و گو باگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ افزود: از آغاز فعالیت ستاد سفر‌ها و طرح نوروزی در آذربایجان غربی ۲۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

وی با اشاره به بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری گفت: مجموعه‌های جهانی قره کلیسا در شهرستان چالدران و تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق در شهرستان ماکو موزه مردم شناسی ارومیه، غارسهولان در شهرستان مهاباد، سه گنبد ارومیه، مسجد جامع ارومیه بیشترین آمار بازدید را تا روز هشتم فروردین به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: ۷۸ هزارو ۶۰۰ نفر در اماکن اقامتی این استان شامل هتل، مدارس، مهمان سرا و مسافرخانه اقامت کرده اند.

جباری از شرکت روزانه حدود ۵ هزار نفر در مراسمات نوروزگاه‌های استان در این ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: محل جشن نوروزگاه در شهرستان ارومیه، مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن واقع در خیابان امام (ره) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: باتوجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته پیش بینی می‌کنیم که امسال نسیت به مدت مشابه سال قبل بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان را داشته باشیم.

وی افزود: باتوجه به تنوع فرهنگی و قومی استان، امسال جشن نوروزگاه را در کنار بناهای تاریخی، پایگاه‌های ملی و برخی شهرهای استان اجرا می‌شود که نقطه عطف برنامه‌های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه