Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:56:45 GMT

از پرداخت مستقیم حقوق تا بیمه عمر بازنشستگان دولت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۵۴۲۳

از پرداخت مستقیم حقوق تا بیمه عمر بازنشستگان دولت

صندوق بازنشستگی به عنوان دومین سیستم بیمه‌ای کشور رسالت و وظایف مهمی برعهده دارد و در کنار وظایف اصلی چون پرداخت حقوق، برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مختلفی ترتیب داده‌ است.

به گزارش ایسنا، صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و 280 هزار بازنشسته مشترک صندوق دارد که بیشترین جمعیت آنها مربوط به وزارت آموزش و پرورش با 750 هزار بازنشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق تلاش می‌کند خدمات مختلفی را به مشترکان ارائه کند که برخی از آنها به این شرح است:

بیمه عمر و حادثه کارکنان شاغل و بازنشسته دولت

به منظور تامین آتیه و ایجاد اطمینان خاطر شاغلین و بازنشستگان و خانواده آنان، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی، آموزشی و پژوهشی، نهادها و موسسات وابسته به دولت که به نحوی از بودجه عمومی یا کمک دولت استفاده می‌کنند موظفند در اجرای تصویب نامه‌های مصوب هیات وزیران، کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته خود را بیمه عمر و حادثه کنند.

دستگاه‌ها می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه بیمه عمر و حادثه سایت صندوق بازنشستگی کشوری طبق مقررات و ضوابط پیش بینی شده نسبت به انعقاد قرارداد بیمه عمر و حادثه کارکنان شاغل و بازنشسته خود (توأما) با صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

مشخصات و وضعیت هزینه درمان بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان و وظیفه بگیران مشمول بیمه تکمیلی درمان نیز در پایگاه اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت آتیه سازان حافظ قابل مشاهده و پرینت است.

کارت شناسایی بازنشستگان

در اجرای جزء بند (2) بند (ج) ماده (46) و ماده (64) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و ماده (1) قانون توسعه حمل و نقل عمومی و تصویب‌نامه 7 شهریور 87 در خصوص کاهش تصدی گری‌های دولتی و در راستای توزیع عادلانه خدمات، صدور کارت شناسایی (منزلت) بازنشستگان به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است، بنابراین بازنشستگان می‌توانند جهت دریافت کارت مذکور از طریق دفاتر پیش گفته اقدام کنند.

پورتال پایش www.payesh8523

پایش مخفف کلمه‌های پاکی، ایمان، یاری و شادی، عنوان بستر الکترونیکی جامعی است که با هدف تعمیم و فراهم آوردن فرصتی برای مشارکت گسترده و تعاملات چند سویه بازنشستگان سراسر کشور و استفاده از تجارب ارزشمند و خرد جمعی آنان با موضوعات مختلفی ارزشمند و خرد جمعی آنان با موضوعات مختلفی همچون اشتغال تا بازنشستگی، سلامت، سفر، خانواده، آلبوم عکس و فیلم‌های مرتبط و ده‌ها موضوع و مطلب آموزشی، علمی و تحقیقاتی و مطالبی که جنبه تفننی و سرگرمی دارد طراحی شده است.

خانه‌های امید

خانه‌های امید که توسط صندوق بازنشستگی کشوری در مراکز استان‌ها و تعدادی از شهرستان‌ها ایجاد شده است. محل گردهمایی یاران دیروز و پیشکسوتان دنیا دیده امروز می‌باشد تا ضمن پر کردن اوقات فراغت بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نظرشان را انجام دهند. خانه‌های امید جایگاهی برای حضور پر رنگ بازنشستگان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و محلی برای انتقال تجربه به نسل جوان کشور خواهد بود.

در حال حاضر تعداد 29 باب خانه امید تأسیس گردیده و در حال فعالیت می‌باشند و در سال جاری نیز حداقل هشت باب دیگر افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

طرح سیستم جامع شاغلین

در راستای حفظ و صیانت از حقوق کارکنان دولت و به منظور تسریع در برقراری حقوق بازنشستگی آنان سیستم جامع شاغلین راه اندازی گردیده است که از طریق آن بیش از سه میلیون نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند اطلاعات و نیازهای اداری خود را دریافت کنند.

پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان

صندوق با برنامه ریزی و اقدامات به عمل آمده، طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان را در اکثریت قریب به اتفاق استان‌ها به مورد اجرا گذاشته است. از ویژگی‌های این طرح می‌توان به مدیریت دقیق و مطلوب منابع مالی صندوق و کنترل و نظارت بر پرداخت وجوه به بازنشستگان و وظیفه بگیران، جلوگیری از تأخیر در پرداخت حقوق، ماندن وجوه در صندوق به صورت متمرکز و جلوگیری از پرداخت وجوه اضافی به دستگاه‌ها، امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی از طریق ATM و سایت صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بلالی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مشمولان این صندوق برای برخورداری از مزایای آن، یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند و در پایان دوره ۳۰ ساله، ۲۰ برابر حق بیمه حق بیمه ماهانه را به صورت حقوق ماهانه دریافت می‌کنند که در هیچیک از صندوق‌های بیمه‌ای، نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه حق بیمه هر فرد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در هشت سطح تعریف شده است، گفت: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق ماهانه ۸۰۰ هزار ریال و سالانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و حداکثر سه میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به صورت ماهانه و ۳۰ میلیون ریال به صورت سالانه است.

بلالی ادامه داد: دولت ۲ برابر پرداختی هر فرد مشمول به صندوق اعتبار می‌دهد و در واقع هر فرد روستایی که تحت پوشش این صندوق نیست این یارانه غیرمستقیم را از دست می‌دهد ضمن اینکه از درآمد مستمر در دوران پیری نیز محروم می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به شرایط برخورداری از مزایای این صندوق اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این صندوق و بهره مندی از مزایای آن داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است ضمن اینکه ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین قالیبافان، رانندگان بین شهری و کشاورزان غیر ساکن در روستاها، مربیان مهد کودک، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مهندسان نظام صنفی کشاورزی نیز می‌توانند در این صندوق بیمه شده و از مزایای آن برخوردار شوند.

بلالی، شرط بازنشستگی در این صندوق را رسیدن به سن ۶۵ سالگی یا پرداخت ۳۰ سال حق بیمه اعلام کرد و افزود: هر کدام از این شرایط زودتر فراهم شود افراد به شرط داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه‌ای، می‌توانند با توجه به تعداد سال‌هایی که بیمه پرداخت کرده اند از حقوق مستمر بازنشستگی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر میزان حداکثر پرداختی به بازنشستگان صندوق که حق بیمه خود را از بالاترین سطح پرداخت کرده‌اند ۶۵ میلیون ریال است که به طور قطع این رقم برای امسال افزایش می‌یابد و فردی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد مشمول حداکثر حقوق می‌شود و سایر افراد متناسب با تعداد سال‌هایی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند از مزایای حقوق بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

بلالی افزود: مهمترین فرق این صندوق بیمه با سایر صندوق‌های بیمه فعال در کشور، کارفرمایی دولت در آن و اختیاری بودن این نوع بیمه است که البته اختیاری بودن این نوع بیمه، موجب شده تا همه روستاییان مشمول، عضو صندوق نشوند.

کد خبر 6083333

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • رفع مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان
  • مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان رفع شد
  • صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند
  • حقوق فروردین بازنشستگان فولاد امروز واریز می‌شود + درصد افزایش
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان