Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@00:36:22 GMT

◄برنامه های فرودگاه یزد برای سال96

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۵۷۸۷

◄برنامه های فرودگاه یزد برای سال96

تین نیوز| یزد شهری زیبا با معماری خاص و بادگیرهای معروف، محلی مناسب برای گشت و گذار نوروزی محسوب می‎شود. جایی که ما را به گذشته ای بکر می‎برد و خاطره‎هایی نو از آن قدمت سالیان دور می‎سازد. می‎گویند فرودگاه‎ها دروازه شهر و فرهنگ منطقه خود هستند و همین است که حساسیت فرهنگی و اجتماعی آنها را جدای از نکات تخصصی فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، افزایش می‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه یزد که از اول دی ماه سال گذشته مسئولیت این فرودگاه را برعهده گرفته‎است در حال و هوایی نوروزی در گفتگو با روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه در نوروز با اجرای برنامه‎هایی از جمله گل‎آرایی سعی شده است با ایجاد فضایی شاد تغییر سال و نوروز به کام مردم خوش شود، گفت: ما در اواخر سال 95 جلسات کمیته تسهیلات نوروزی را برگزار کردیم و اقدامات لازم برای آماده‎سازی زیرساخت‎ها و رفع نقصان‎ها را انجام دادیم.

برای خدمت‎رسانی بهتر کشیک‎های ویژه‎ای را گذاشته‎ایم و جلسه‎هایی را برای هماهنگی با شرکت‎های هواپیمایی برگزار کردیم تا تأخیرها را به حداقل برسانیم و اگر هم تأخیری رخ داد، شرکت‎های هواپیمایی خود توضیحات و خدمات لازم را به مسافران بدهند.

عباس محمدی افزود: در برقراری پروازهای فوق‎العاده نیز با شرکت‎های هواپیمایی همکاری کرده‎ایم. معمولا تا دوم و سوم نوروز این افزایش پروازها را داریم و در نیمه دوم تعطیلات نیز دوباره افزایش پرواز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای انجام بهسازی‎ها و رفع نواقص، برخی کارکنان حتی تا شب در محیط کار مانده‎اند، گفت: زحمت زیادی کشیده شد تا در زمانی کوتاه نواقص رفع شود. در غرفه‎های داخلی ترمینال تغییرات اساسی ایجاد شده و چیدمان تغییر کرده است و سرویس‎های بهداشتی را بهسازی کردیم تا بتوانیم شرایط مورد نظر برای ارتقای خدمت‎رسانی را افزایش دهیم.

مدیرکل فرودگاه یزد در مورد برنامه‎های پیش‎بینی شده در سال جدید گفت: سعی می‎کنیم الزاماتASQرا برای دریافت گواهی‎نامه فرودگاهی اجرایی کنیم و به سمت اجرایSMSبرویم، همچنین زیرساخت‎های فرودگاهی در زمینه ایمنی شامل نصب و راه‎اندازی سیستم کمک ناوبریILS، نصب و راه‎اندازی سیستم پالس، انجام سیویل ورک دستگاهILSو تکمیل ایمنی‎سازی سطوح پروازی فرودگاه را تقویت خواهیم کرد.

وی در مورد برنامه‎های پیش رو در حوزه لندسایدنیز گفت: بهینه‎سازی فضای داخلی ترمینال‎ها و فضای اداری فرودگاه یزد را با بهره‎گیری از الگوی معماری سنتی یزد دستور کار داریم. مامورسراها نیز فرسوده هستند و باید بهسازی شوند و از این فرصت استفاده خواهیم کرد که با رویکری سنتی و اسلامی – ایرانی آنها را بازسازی کنیم و برای فضاهای منازل سازمانی هم به ایجاد نشانه‎های سنتی در بخش‎های عمومی مانند نمازخانه‎ها این فضا را ایجاد خواهیم کرد.

محمدی با دغدغه‎ای فرهنگی، عدم توجه مناسب به فرهنگ و سنت یزد در کنار بهره‎مندی از فضای فرودگاهی کارآمد را مهمترین مشکل این فرودگاه معرفی کرد و گفت: یزد ویژگی‎های خاصی دارد و با توجه به معماری خاص و مذهبی بودن آن بخشی از هویت ملی ما در یزد است. به نظرم فرودگاه به عنوان دروازه ورودی به شهر می‎بایست رنگ و بوی بیشتری از این شهر را به خود می‎گرفت، اما به نظر می‎رسد با وجود اینکه ترمینال با آجر ساخته شده است این حال و هوا وجود ندارد. اعتقاد دارم در طراحی ساختمان‎ها نیازی نیست که یک کپی از ساختمان قدیمی ارائه شود بلکه باید با حفظ مدرن بودن و امکان خدمت‎رسانی به روز به مسافران، به شیوه‎ای هنرمندانه حال و هوای سنتی مورد نظر را القا کرد و آن روح را به محیط دمید.

وی در زمینه برنامه‎های سال جاری ادامه داد: پیگیری امور مربوط به مناقصه ساختمان ایمنی-زمینی و تکنیکال بلاک، ساخت ساختمان سپاه حفاظت، راه‎اندازی واحد تقرب پرواز، بهسازی فضای فعلی تکنیکال بلاک و راه‎اندازی سیستم سوئیچینگ تقرب از دیگر فعالیت‎های مهم این سال است.

مدیرکل فرودگاه یزد درباره امکان اجرای این حجم پروژه در سال جاری گفت: به امید خدا با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در بازدیدی که از این فرودگاه داشتاز پروژه‌های مذکور حمایت کرد٬بنده خوش‎بین هستم که بتوانیم همه این کارها را در سال 96 انجام دهیم. گفتنی است؛‌ فرودگاه شهيد آيت‎الله صدوقي يزد در تاريخ ۱۵ دي ۱۳۴۸ در اراضي مسطحي به مساحت 575 هكتار و در ارتفاع 1230 متري از سطح دريا، در دهستان فجر در 10 كيلومتري غرب شهر يزد ساخته شده است. اين فرودگاه در حال حاضر از نظر ترافيك هوايي و مسافري دهمين فرودگاه كشور است كه سالانه نزديك به 550,000 نفر مسافر توسط حدود 6000 نشست و برخاست مسافري از خدمات آن استفاده مي‎كند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان