Web Analytics Made Easy - Statcounter

عید سال 96 هم فرا رسید، روز از نو و روزی از نو، در این ایام که مردم باید برای خرید عیدی به بازار بروند و خرید داشته باشند بازار یاسوج خلوت شده و به گفته بازاریان مردم گاه وقتی تنها برای نگاه کردن می آیند چرا که پولی ندارند که خرید داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، گرانی ، جمله تازه ای نیست و چند سالی هست که گریبان گیر کشورمان شده و حتی در عید سال جاری که مسئولان دولتی و آقای رئیس جمهور وعده داده بود که بعد از برجام مشکلات معیشتی مردم رفع می شود اما هنوز این کار که محقق نشده بلکه بدتر هم شده است، به همین علت این موضوع بهانه ای شد که سایت خبری صبح زاگرس در نوروز 96 به سراغ بازاریان و مردم برود تا از کم و کیف فروش خرید مردم در شهر جویا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساعت از 17 گذشته است، شهر کم کم شلوغ می شود، آخه امروز فوتبال ایران با چین بود به همین علت تازه مردم بعد از دیدن یک پیروزی جذاب برای خرید عیدی به شهر می آیند اما بازاریان همچنان در فروشگاه ها و مغازه های خود نشسته اند و چشمشان به درب مغازه است که شادی مشتری بیاید و چیزی بخرد.

در پیاده روهای شهر تعدادی از دست فروشی ها وسایل خود را پهن کرده اند، از لباس بچه خرد سال گرفته تا لباس زنانه، مردانه و حتی کفش، اولین مصاحبه ام را با یکی از این فروشندگان شروع کردم.

علی، 28 ساله متاهل، شغل دست فروش لباس زنانه، در پاسخ به این سوال که وضعیت فروش امسال با سال گذشته چه تفاوتی دارد، نگاهی به آسمان کرد و گفت: خداروشکر می گویم، اما من تنها که نه، بلکه می توانی از سایر مردم و بازاریان نیز بپرسی که وضعیت فروش ما نسبت به عید سال گذشته خیلی کمتر شده است.

وی می افزاید: بعضی مواقع حتی پول دربستی اینکه وسایل را از خانه برای فروشن به شهر بیاورم را هم ندارم.

این فروشنده گفت: لباسهایی که من برای فروش می آورم قیمت آن نسبت به فروشگاهای بزرگ کمتر است اما باز مردم خرید نمی کنند و علت اصلی آن این است که نقدینگی مردم ندارند و وضعیت خرید آنها خیلی پایان آمده است.

در ادامه این گزارش به سوی یکی دیگر از دست فروشان شهر به نام قاسم 26 ساله رفتم، که بعد از احوال پرسی و ترییک عید حال و هوای فروش و خرید مردم در عید را از وی جویا شدم که اینگونه جواب داد و گفت: وضعیت نسبت به گذشته 360 درجه تغییر کرده، عید پارسال خیلی بهتر بود، امسال وضعیت خرید و حتی معیشت مردم به شدت پایین آمده و مردم فقط نگاه می کنند و خرید نمی توانند داشته باشند.

وی اظهار کرد: تاکنون همچین وضعیتی تو بازار ندیده بودم قدرت خرید مردم خیلی پایین آمده ، خدا بخیر کند، مسئولان باید نسبت به این وضعیت چاره ای بیاندیشند.

بعد از مصاحبه با قاسم، به پارچه فروشی که در مرکز شهر بود رفتم، بعد از سلام و احوال پرسی، خودم را معرفی کردم که خبرنگارم و چند سوال در مورد وضعیت فروش دارم، که وی گفت: من مصاحبه نمی کنم، بعد از کمی اصرار وی گفت که چرا حرف بزنم ، اینقدر مصاحبه انجام شده و در رسانه های کشوری و استانی در مورد وضعیت خرید و گرانی صحبت شده اما هنوز مشکل رفع نشده است.

---

وی گفت : بعد از اینکه دولت جدید سر کار آمد وعده داده بود که مشکلات مردم را حل می کند اما هنوز این مشکل حل که نشده بلکه مالیات ها و عوارض شهرداری افزایش پیدا کرده و اما فروش ما بازاریان پایین آمده است.

بعد از مصاحبه با این پارچه فروش به پوشاک فروشی که در ورودی پاساژ بود رفتم، اسمش علی مرادی بود 23 ساله، از وی حال و هوای خرید مردم و فروش را جویا شدم که وی اینگونه جواب داد و گفت: سال گذشته فروش بهتر بود اما در سال جاری این وضعیت بسیار تغییر کرده و مردم پولی برای خرید ندارند.


بعد از این مصاحبه به طلا و جواهرات فروشی مرکز شهر آقای رضوی رفتم، که بعد از سلام و احوال پرسی از کم و کیف فروش عیدی از وی سوال کردم که وی اینگونه جواب داد و گفت: عید پارسال فروش ما بسیار بالا بود و الان به یک دهم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم استان حقوق بگیر هستند ، ادامه داد: حقوق ناچیز آنها به زور جواب پذیرایی از میهمانا را می دهد چه برسد به اینکه بخواهند خرید داشته باشند.

بعد از مصاحبه با آقای رضوی به فروشگاه کفش فروشی ارجمند که در مرکز شهر بود رفتم، بعد از سلام و تبریک ایام عید نوروز از وی سوال پرسیدم که فروش شما نسبت به عید سال گذشته چطور بوده است، گفت: همینطور که میبینی مغازه ما خلوت شده ، علت آن این است که نقدینگی در دست مردم نیست و نمی توانند خرید داشته باشند.

ارجمند با اشاره به اینکه 120 میلیون تومان جنس در این فروشگاه دارد، تصریح کرد: من باید حداقل روزانه یک میلیون تومان فروش داشته باشم تا بتوانم کرایه 3 میلیون تومانی خودم را پرداخت کنم اما متاسفانه فروش به حداقل خود رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟

دلار در اولین روز هفته در فضایی آرام معامله شد و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بازار ارز در حالتی عادی و تقاضای محدود قرار داشت.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش‌ها از بازار غیررسمی ارز نشان می‌دهد که دلار در کریدور چهارم کانال ششم خرید و در کریدور پنجم کانال ششم به فروش رفت.

بنا به این گزارش، در معاملات اولین روز اردیبهشت‌ماه، صرافی‌های حوالی میدان فردوسی و چهارراه استانبول خرید و فروش ارز نداشتند و تنها خریداران و فروشندگان ارز در بازار غیر رسمی دلال‌ها بودند.

درباره وضعیت بازار ارز، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهارنظری تازه عنوان کرده؛ با این‌که احساس و تلقی عموم مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی بود، اما نرخ ارز جهش زیادی را تجربه نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره روند نزولی آن آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۶۵هزار تومان است.

این نماینده ملت تاکید کرده؛ تنش‌های سیاسی و فضای آماده‌باش جنگی در هر کجای دنیا باعث ایجاد نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش، به روال عادی بازمی‌گردد، بنابراین باتوجه به اینکه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی جرات حمله متقابل به کشورمان را ندارد، احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روز‌های آینده بسیار زیاد است.

امیر شهریاری، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران نیز گفته؛ بر خلاف اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که اقدام اخیر ایران که در دفاع از حرمت و حریم کشور صورت گرفت، می‌تواند باعث افزایش افسارگسیخته قیمت دلار شود، اما قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها نبودیم. چه بسا در روز‌های اخیر هم شاهد سیر نزولی قیمت ارز بازار هستیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

شهریاری با پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه متذکر شده؛ تاکنون که با مداخله و نظارت سیاست‌گذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پایین‌تر هم امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی
  • حبس در انتظار فروشندگان امتیاز مسکن ملی
  • تکلیف برخورد با فروشندگان اسلحه و مهمات روشن شد/ مجازات خرید و فروش سلاح چیست؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود