Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:32:13 GMT

تصادفات در استان بوشهر به شدت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۶۰۸۲

تصادفات در استان بوشهر به شدت کاهش یافت

رئیس پلیس راه بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی با همراهی بسیار خوب رانندگان با ماموران پلیس راه از ۲۵ اسفند تاکنون تصادفات فوتی در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است.

سرهنگ جابر پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه تصادفات در استان بوشهر به شدت کاهش یافته است اظهار داشت: از زمان اجرای طرح نوروزی خوشبختانه با تعامل و همراهی بسیار خوب رانندگان با ماموران پلیس راه از 25 اسفند تاکنون تصادفات فوتی در محورهای استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه به رعایت قوانین و مقررات رانندگی در محورهای مختلف مواصلاتی افزود: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تعامل رانندگان با ماموران پلیس راه امید می‌رود روند کاهشی تصادفات در محورهای استان بوشهر ادامه یابد تا همچنان شاهد ترافیک روان با کمترین حوادث جاده‌ای تا پایان طرح نوروزی باشیم.

رئیس پلیس راه استان بوشهر از ورود سامانه بارش‌زا در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از رانندگان و مسافران تقاضا می‌شود رعایت سرعت مطمئنه مد نظر قرار دهند چراکه در هنگام بارندگی لغزندگی جاده‌ها سبب بروز حوادث نشود.

پاپری با تاکید بر پرهیز از مکالمه تلفنی هنگام رانندگی گفت: رانندگان در هنگام رانندگی ضمن پرهیز از مکالمه تلفنی، از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واژگونی خودروها در 30 کیلومتری مقصد رانندگان رخ می‌دهد تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب واژگونی خودروها در استان بوشهر ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است تاکید می‌شود رانندگان به محض احساس خستگی و خواب‌آلودگی در یک مکان مناسب خودرو را متوقف کنند و به استراحت بپردازند تا شاهد حوادث ناگوار و دردناک نباشیم.

رئیس پلیس راه استان بوشهر از افزایش حجم تردد خودروها در محورهای مختلف استان بوشهر خبرداد و افزود:با بررسی 54 محور استان بوشهر که دارای سامانه تردد شمار هستند نشان از افزایش 18 درصدی تردد خودرو در استان بوشهر است.

پاپری با اشاره به اینکه محورهای خوزستان به دیلم، فیروزآباد به جم و کنارتخته به دالکی دارای ترافیک نیمه سنگین ولی روان هستند تصریح کرد: تا هفتم فروردین حجم ورودی و خروجی خودروها در استان بوشهر افزایش یافته به‌گونه‌ای که ورودی خودروها شش درصد و خروجی وسائط نقلیه 7 درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش ورودی خودروها در محور خوزستان به دیلم خبرداد و گفت: از 25 اسفند تاکنون حجم ورودی خودروها در محور خوزستان به دیلم 12 درصد و در محور فیروزآباد به جم 5 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر بیان کرد: در این مدت حجم ورودی خودرو از محور مواصلاتی کنارتخته به دالکی 16 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

R41363/P1377/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!

 5 عضو سرقت خودرو در حالی با تیراندازی پلیس دستگیر شدند که قطعات خودروهای سرقتی را در یک منزل مسکونی ناپدید می کردند. 

به گزارش خراسان، در پی رها شدن لاشه های چندین خودروی سرقتی در خیابان های خلوت که قطعات آن ها سرقت شده بود،گروهی کارآزموده از افسران دایره تجسس کلانتری آبکوه،عملیات شناسایی و ردزنی سارقان را آغاز کردند.

آن ها که با دستور ویژه سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ) وارد عملیات تخصصی شده بودند در اولین مرحله از اقدامات پلیسی ،محیط جغرافیایی رها شدن لاشه خودروها را زیر ذره بین تحقیقات بردند و به نتایجی دست یافتند که نشان می داد خودروها در محدوده بولوار خیبر اوراق می شوند.

بنابراین گشت های انتظامی شبانه تقویت شد و چندین گروه مشترک از بخش های تخصصی پلیس با هدایت سرهنگ جعفر عامری(رئیس کلانتری آبکوه) در حالی به گشت زنی های بامدادی پرداختند که بسیاری از شهروندان در خواب سحرگاهی به سر می بردند.

این عملیات ها ادامه داشت تا این که ساعت یک بامداد هجدهم فروردین،ناگهان سرنشینان یک دستگاه پراید در حالی وارد کمین نیروهای گشت شدند که تعدادی از قطعات خودروها درون پراید مذکور ،زیر نور چراغ خودروی پلیس قرار گرفت. 

استعلام شماره پلاک پراید نیز بیانگر آن بود که خودروی مشکوک دارای سابقه سرقت است. بنابراین بلافاصله عملیات دستگیری شروع شد اما راننده با مشاهده چراغ گردان خودروی پلیس پدال گاز را فشرد.

در همین حال نیروهای گشت سلاح ها را بیرون کشیدند و لاستیک های پراید را زیر رگبار گلوله گرفتند. ساعتی بعد 3سرنشین خودرو محاصره شدند و درحالی به چنگ قانون افتادند که لوازم وقطعات سرقتی زیادی به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی از داخل پراید کشف وضبط شد.با انتقال متهمان و قطعات سرقتی به کلانتری ،بازجویی های تخصصی از آنان زیر نظر سرگرد طیوری(رئیس تجسس کلانتری آبکوه)آغاز ومشخص شد اعضای این باند خودروها را از غرب مشهد سرقت می کنند و در بولوار خیبر ،به قطعات و لوازم قابل فروش آن دستبرد می زنند.

طولی نکشید که ماموران انتظامی مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی کردند وبا کسب مجوزهای قضایی منزل مسکونی ویلایی را به محاصره درآوردند. در بازرسی از این مکان نیز تعداد قابل توجهی قطعات و لوازم سرقتی خودرو مانند رینگ و لاستیک،رگلاتور و کپسول گاز،ضبط وپخش ،دینام،استارت و... کشف شد.

این عملیات ضربتی با دستگیری 2 عضو دیگر باند هنگام اوراق کردن خودروها در حالی ادامه یافت که بررسی ها نشان داد قطعات خودروهای سرقتی پس از انتقال به حیاط مذکور،طوری توسط دزدان جادوگر ناپدید می شوند که تنها لاشه ای از آن باقی می ماند.

براساس این گزارش ،ادامه تحقیقات مشخص کرد اعضای این باند 5 نفره به صورت حرفه ای با بهره گیری از خودروهای پژو 206 و پراید هاچ بک ،خودروهای شهروندان را در غرب مشهد به سرقت می برند وآن ها را در حیاط منزل مسکونی اوراق می کنند. بررسی های بیشتر با هماهنگی قضایی برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند سرقت وارد مرحله جدیدی شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!