Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، شاهرخ جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور 138 فقره گواهینامه انطباق صادراتی در سال 95 در این شهرستان اظهار کرد: گواهینامه‌های مذکور برای کالای خرما و کشمکش به وزن 4 هزار و 491 تن صادر شده است.

وی، ارزش گواهینامه‌های انطباق صادراتی را 213 میلیارد و 508 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: گواهینامه‌های انطباق صادراتی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن به لحاظ تعداد 71 درصد، از نظر وزن 13 درصد و به لحاظ ارزش ریالی 5 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره استاندارد آستارا با بیان اینکه 244 فقره گواهینامه انطباق وارداتی در سال 95 ماه در این شهرستان صادر شده است، تصریح کرد: گواهینامه‌های مذکور برای ورق‌های فولادی، خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا به وزن 96 هزار و 700 تن به ارزش 657 میلیارد و 648 میلیون ریال صادر شده است.

جعفری، ترویج فرهنگ استانداردسازی را راهکار توسعه و تعالی جامعه دانست و بیان کرد: سال 95 گواهینامه‌های انطباق وارداتی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن به لحاظ تعداد 151 درصد افزایش، از نظر وزن 12 درصد و به لحاظ ارزش ریالی 43 درصد کاهش داشته است.

وی، اظهارنامه‌های تعیین هویت کالای صادراتی و وارداتی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط اداره استاندارد آستارا عنوان کرد و گفت: سال گذشته 276 مورد اظهارنامه تعیین هویت به وزن 60 هزار و 451 تن برای کالای وارداتی صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد آستارا با اشاره به اینکه 96 فقره اظهارنامه تعیین ماهیت کالای صادراتی به وزن 5 هزار و 458 تن به ارزش 510 میلیارد و 617 میلیون ریال سال 95 در این شهرستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: صدور گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور، صدور مجوز استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی از دیگر فعالیت‌های اداره مذکور در آستارا است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان اداره استاندارد کرمان اعلام کرد: پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد استان، سه خط تولید شامل معدن شن و ماسه شهرداری کرمان و آزادگان(محمد زنگی آبادی) به دلیل تولید بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد پلمب شد.

طبق این گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ تُن شن و ماسه تولید شده در واحدهای مذکور نیز توقیف شده است .
شهروندان و مصرف کنندگان می‌توانند به منظور اعتبارسنجی و اطمینان و استعلام صحت و اعتبار اصالت علامت استاندارد حک شده بر روی کالاها، از طریق ارسال کد رهگیری ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به فرآورده مورد نظر را از این طریق دریافت کنند.

 

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه « کابرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل
  • ۱۷۶ گواهینامه انطباق استاندارد در اردبیل صادر شده است
  • پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری