Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی پرو، چند لحظه پس از فرود دچار آتش‌سوزی مهیبی شد، با این حال مسافران توانستند به سرعت هواپیما را ترک کرده و جز چند مورد جراحت جزئی، تلفات و خسارات جانی دیگر برجای نگذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک هواپیمای پرویی حامل 141 مسافر تنها کمی پس از فرود در باند فرودگاه شهر «جائوجا» این کشور دچار آتش‌سوزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌های ارسالی، تعدادی از مسافران دچار جراحت سطحی شدند، اما توانستند به سرعت از محل خارج شوند و این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

به نظر می‌رسد که هواپیما با یک بال شکسته روی باند تغییر جهت داده و سریعا دچار آتش‌سوزی شد و غرق در آتش و دود شد.

به گزارش دویچه‌وله، شاهدان این حادثه می‌گویند که خلبان کنترل این هواپیما را به خاطر سرعت بالای باد از دست داد. هرچند یک گزارش موجود دیگر حکایت از این دارد که آتش‌سوزی به خاطر انفجار یکی از چرخ‌های هواپیما رخ داده است.

با این حال، کارلوس باسومبریو، وزیر کشور پرو اعلام کرد که آتش‌سوزی احتمالا زمانی آغاز شد که بال هواپیما روی باند کشیده شد.

به گفته وی، هواپیما نتوانست روی باند متوقف شود و آن‌ها برای متوقف کردنش با استفاده از بال‌ها دست به مانور زدند که ظاهرا عامل ایجاد آتش شد.

این حادثه حدود ساعت 5 صبح به وقت محلی رخ داد. این هواپیما که یک فروند بوئینگ 737-300 هوایپیمایی پرو بود که از مبدا لیما، پایتخت این کشور پرواز کرده بود و در شهر جائوجا در 260 کیلومتری غرب پایتخت فرود آمد.

این شهر، درون یک دره حاصلخیز در سلسله‌جبال آند قرار دارد که پس از بدترین سیل چند دهه اخیر این کشور، برای چند هفته ارتباط آن با دنیای خارج قطع شده بود.

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,1128/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشید لاهوری هنگام چرای گوسفندان خود در منطقه قوره‌گل، نزدیک داشلخ، با یک نارنجک دستی از دوران جنگ ایران و عراق روبرو شد  این نارنجک که از نوع چهل تکه بود، پس از انفجار می‌توانست تا ۴۰ ترکش با برد ۱۵ متر پرتاب کند.   آقای لاهوری با درایت و بدون دست زدن به نارنجک، موضوع را به سپاه سلماس گزارش داد.   کارشناسان سپاه پس از حضور در محل، با رعایت کامل نکات ایمنی، این نارنجک ۴۲ ساله را که سالم باقی مانده بود، امحا کردند.   سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس ضمن تقدیر از هوشیاری آقای لاهوری، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه سلاح یا مهمات جنگی، بدون لمس یا جابجا کردن،  به سپاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری