Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: موزه راه آهن برای نخستین بار در کشور در ایستگاه راه آهن زاهدان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی اظهار داشت: با عنایت به اینکه راه آهن سیستان و بلوچستان ادامه راه آهن هندوستان به شمار می‌رود و از سال 1916 میلادی ساخت خط ریلی آن آغاز شده، آثار تاریخی به جا مانده از صده گذشته جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در این ایستگاه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: در آستانه سال نو با رونمایی از جرثقیل حمل ذغال سنگ با قدمت 135 سال در میدان ورودی ایستگاه زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان گامی برای معرفی این ظرفیت‌ها برداشته شد.

وی گفت: آثاری مانند باسکول وزن بار مسافر با قدمت 77 سال، روغن‌دان پیستون‌های دیزل با قدمت 100 سال،زونکن پاکستانی به همراه اسناد با قدمت 100 سال، انواع آچار و مهر راه آهن با قدمت 100 سال،چراغ‌های فانوسی مورد استفاده سر سوزن‌ها و 3 نما با قدمت 100 سال، میخ تراوری و چند اثر به جای مانده دیگر در موزه ایستگاه زاهدان موجود است.

ارجونی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن میرجاوه با بدنه و سقف چوبی با قدمت 100 ساله یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است، افزود: خانه روسای پاکستانی با قدمت 100 سال با سبک معماری پاکستانی، لوله‌های شستشوی قطارها و منبع آببا قدمت 100 ساله از دیگر جاذبه‌های گردشگری راه آهن جنوب شرق در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با اینکه پروژه ساخت ادامه راه آهن هندوستان در سال 1918 میلادی به اتمام رسیده اما برخی آثار دارای قدمتی بالغ بر 135 سال است. با گسترش فضای اداره‌کل راه آهن جنوب شرق فضاهایی از این قبیل نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

R7843/P1377/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، "سحر تاج بخش مسلمان" اظهار داشت: در کنارک در مدت ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی (که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده) است.

وی تصریح‌کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه‌کرد: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان‌کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران در ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان