Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:31:30 GMT

سایه دو دستگی ها بر اجلاس سران عرب

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۸۱۷۷

سایه دو دستگی ها بر اجلاس سران عرب

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، نشریه الجریده در گزارش خود به نقل از منابع مطلع در امان نوشت : به رغم تلاش هایی که ازسوی اردن میزبان نشست برای کاهش اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه ها به عمل آمده است تا نزدیکی حداقلی را میان اعراب ایجاد نماید، ادامه روند اختلافات و دو دستگی ها میان کشورهای عربی همچنان برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع دیپلماتیک گفتند: امروزه کشورهای عربی با بحران های گسترده منطقه ای دست و پنجه نرم می کنند و کسی توقع ندارد تا سران کشورهای عربی بتوانند در نشست امان به تصمیمات مهم و سرنوشت سازی که اختلافات را به پایان ببرد دست یابند.
الجریده به نقل از این منابع می افزاید : پرونده روابط با جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشورهای عربی به طور مفصل مطرح خواهد شد و تعدادی از کشورهای عربی همچون عراق و لبنان مخالف درج هرگونه عبارتی ضد تهران در بیانیه پایانی نشست امان هستند.
این منابع گفتند: وزارت امورخارجه عراق بر لزوم بازگرداندن سوریه به عنوان عضو اتحادیه عرب و اعطای کرسی سوریه در اتحادیه به دولت این کشور تاکید کرده است و همزمان کشورهای عربستان، امارات و بحرین با درج عبارتی در بیانیه پایانی اجلاس که از لزوم حمایت ارتش لبنان در برابر رژیم صهیونیستی سخن می گوید مخالفت کرده اند.
به عقیده کارشناسان اتحادیه عرب اکنون به محلی برای گردهمایی های دوره ای سران کشورهای عربی تبدیل شده و ماموریت آن به صدور بیانیه هایی عاری از تاثیرگذاری تقلیل یافته است تا جایی که تصمیم های اساسی برای مهمترین بحران کنونی جهان عرب یعنی بحران سوریه، نه در یک پایتخت عربی بلکه در شهرهای اروپایی و چند روز پیش در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.
خاورم*320 ** 1064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد