Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرب المثل های مجانی

ضرب المثل های زیادی در باب انجام کارهای مفت و مجانی برای دیگران بدون هیچ چشمداشتی در فرهنگ ایرانی داریم از جمله: « هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد؛ یا: مفت و مجانی برای کسی کار نکردن، بی جهت برای کسی به آب و آتش نزدن؛ سنگ بزرگ علامت نزدن و ... ماجرای این آگهی مجازی هم بی شباهت به این موضوعات نیست و هیچ عقل سلیمی باور نمی کند که با ارسال 20 پیام به 20 نفر صاحب یک گوشی با قیمتی حدود دو میلیون تومان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست نوشته هایی با بوی مرگ

چند دهه گذشته که هنوز تلفن همراه و سامانه پیامک به طور جدی فعال نشده بود، حدیث جعلی یا ماجرایی را در قالب دست نوشته به دیگران می دادند و اعلام می کردند که این ماجرا را باید حتما تا آخر بخوانید سپس 10 بار از روی آن بنویسید و به ده نفر بدهید. اگر این کار را انجام ندهید، تا 24 ساعت آینده یک اتفاق ناگوار برای شما پیش می آید؛ بعضی افراد خرافی، ساده لوح و زود باور هم از بیم اینکه اتفاقی برای آنها رخ ندهد اقدام به این کار می کردند و گاهی یک پیام بین صدها نفر دست به دست می شد.

در زمانی هم که هنوز تلگرام به بازار نیامده بود و بازار پیامک داغ بود این اقدام صورت گرفت و اعلام می کردند که حتما این پیام را به دیگران برسانید؛ یک نفر این پیام را برای دیگران نفرستاد و پدر، خواهر یا فرزندش ظرف 12 ساعت بر اثر اتفاقی غیر منتظره از دنیا رفت.

ماجراهای سرکاری

مردی در یک محل تفریحی با یک غریبه دوست شد؛ مرد غریبه آنقدر زبان باز بود که یک هفته در منزل صاحب خانه اطراق کرد و میزبان به نحو شایسته ای از او پذیرایی کرد؛ موقع خداحافظی، مرد میهمان رو به میزبان کرد و گفت:

هر وقت به منزل من در فلان شهر آمدی، قدم شما روی چشم من، حتما به خانه من تشریف بیاور تا میهمان نوازی و مهربانی های تو را جبران کنم.

مرد مهمان آدرس خود را به میزبان داد و گفت: وقتی به شهرستان ما آمدی؛ فلکه اول نه؛ فلکه دوم نه؛ فلکه سوم که رسیدی؛ بلوار اول نه؛ بلوار دوم نه؛ بلوار سوم که رسیدی؛ خیابان اول نه؛ خیابان دوم نه؛ خیابان سوم که رسیدی؛ کوچه اول نه؛ کوچه دوم نه؛ کوچه سوم که رسیدی؛ بن بست اول نه؛ بن بست دوم نه؛ بن بست سوم که رسیدی؛ ساختمان اول، نه؛ ساختمان دوم نه؛ ساختمان سوم که رسیدی؛ پلاک اول نه؛ پلاک دوم نه؛ پلاک سوم که رسیدی؛ طبقه اول نه؛ طبقه دوم، نه؛ طبقه سوم که رسیدی؛ نوشته:

« فلکه اول نه؛ فلکه دوم نه؛ فلکه سوم که رسیدی؛ بلوار اول نه؛ بلوار دوم نه؛ بلوار شوم که رسیدی ...... و این داستان سرکاری ادامه دارد...»

اولین روز از سال 96 پیامی با این مضمون در فضای مجازی منتشر شد:

جشنواره ویژه سامسونگ

با عضویت در جشنواره سامسونگ کاملا رایگان و بدون قرعه کشی برنده یک دستگاه موبایل Galaxy S7 شوید!

برای عضویت از طریق لینک زیر اقدام کنید

Telegram.me/NewMobil …

پس از عضویت این پیام برای شما می آید که: کاربر گرامی به روبات رسمی شرکت سامسونگ خوش اومدین.

همون طوری که میدونین شرکت سامسونگ تصمیم به برگزاری جشنواره ویژه بهاری گرفته است.

در این جشنواره برای همه ی کاربران یک دستگاه موبایل Galaxy S7 کاملا رایگان و بدون قرعه کشی اهدا میشود

برای عضویت بر روی * ثبت نام * کلیک کنید

بعد از کلیک کردن روی کلمه * ثبت نام *، این پیام ها می آید:

لطفا نام و نام خانوادگی خود را ارسال نمایید؛

لطفا نام استان خود را ارسال نمایید؛

اگر مرحله را اشتباه حرکت کنید این پیام می آید:

دستور مورد نظر یافت نشد.

برای دریافت راهنما بروی /help کلیک کنید.

در ادامه این پیام برای شما می آید:

لطفا رنگ موبایل را انتخاب نمایید« طلایی، مشکی، سفید»

بعد از انتخاب رنگ گوشی، برای شما این پیام می آید:

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.☑ برای تکمیل شدن عضویت بر روی /Baner کلیک نمایید.

☑سپس پیامی که برایتان ارسال میشود را برای 20نفر ارسال نمایید؛

☑پس از ارسال، کد کارت عضویت برایتان ارسال میشود و با مراجعه به نزدیک ترین نمایندگی میتوانید موبایل را تحویل بگیرید.

(همین جای کار اگر هوشیار باشید متوجه می شوید که این پیام شما را به نا کجا آباد و به یک باتلاق می کشاند که باید از همین مسیر ارتباط خود را قطع کنید؛ اما کنجکاوی به خیلی از کاربران اجازه نمی دهد که از ادامه ماجرا انصراف دهند و می خواهند بدانند که بعد از بن بست اول، نه؛ بن بست دوم، نه؛ بن بست سوم که رسیدند، به کجا باید بروند...)

اما این آخر بازی نیست؛ در هر مرحله، این کانال جعلی، شما را به کانال های دیگری از جمله «ف.... ن سیتی» وصل می کند که مطالب، فیلم ها، عکس ها و کلیپ های غیر متعارف در آن به وفور قرار دارد.

در این کانال این پیام برای شما نوشته شده:

قابل توجه دوستانی که هنوز موبایل را دریافت نکرده اند

برای دریافت موبایل خود حتما باید در کانال زیر عضو شوید

https://telegram.me/jo.....

پس از عضو شدن به اینجا برگردید و روی /Start کلیک نمایید تا موبایل را دریافت کنید؛ استارت می کنید، اما هیچ اثری از جایزه نیست، اما در مقابل، مطالب متنوع و ایضا مفتضح و مبتذل مدتی شما را سرگرم می کند:

دنیای فیلم کلیپ ... عجایب دنیا … وای ببین چه چیزایی توشه … بیا لینک زیر

https://telegram.me/join ...

دوباره مطالب اغوا کننده و فریب دهنده: هک تلگرام بدون کد... میخوای شماره اعضای گروهت رو در بیاری؟ بیا... هک وایفا دوربین ... همه چی دارم....

https://telegram.me/joinc ...

دنیای شعر متن بهترین گیف عکس ها

عشقولیا؛ دختر پسرا

https://telegram...e/joinchat/A... AD_3j8

فقط امشب #پنجشنبه . کانال دوست یابی ... گروههای شیطونای تلگرام شبانه...

سوپر گروهای شبانه ... فقط بالای 18 سال... پره دختر و پسر ... بدوو

https://telegram...me/join chat/BZWag

#گپ دختران لاس وگاس… همه چی آزاد بجز … شهـر لـینڪ… بزرگترین بانکء لــینڪ

این لینک ها شما را وارد فضاهای دیگری می کند؛ از جمله:

[ File : همسر یاب.apk ]

همسر یاب رایگان نسخه 5.3.2

افزودن کیس های مخصوص در شمال (با مکان)

مورفین روح @the ni …. .

...به مرکز همسریابی رسمی ایرانی ها بپیوندید... از تمام نقاط ایران...

کیس مناسب برای تعطیلات...

آدرس کانال .... https://telegram

ورود زیر ۱۸سال ممنوع

#فوری

هرکی آنلاینه برای چند لحظه که شده به این کانال سربزنه پستاش حرف نداره

خیلیا دارن کپی میکنن پستاشو

ممنوعه ترین مطالب...

اتفاق وحشتناک در لحظه مرگ

عاقبت مرد بد کاره که یک عمر با ناموس مردم...

اگه میترسی نبین مشاهده فیلم

فال تاروت.

پیش بینی اتفاقات سال جدید کاملا واقعی!!

اسم خودت، سال تولدت

و اسم مادرت ❤رو وارد کن

از اتفاقات امسال با خبر شو.. و هزاران مطالب دیگر ...

جوایز کاذب برای جذب مخاطب به دیدن کانال های خاص

اما این پیام های جعلی و وسوسه انگیز برای کشاندن کاربران به دیدن کانال های طراحی شده شان پایانی ندارد و در یک پیام خطاب به کاربرانی که از این قایم باشک بازی خسته شده اند، اعلام می کنند:

قابل توجه کاربران محترم!

تعدادی از کاربران با بخش پشتیبانی ما تماس گرفتند و گفتند که تاکنون موفق به دریافت کد جایزه خود نشده اند !!!

قابل توجه این دسته از افراد که هنوز موفق به دریافت کد جایزه نشده اند برای انجام این کار شما باید در دو کانال زیر عضو شوید و به مدت 24 ساعت عضو بمانید تا کد دریافت جایزه شما تایید شود ...

کانال 1

https://telegram... /joinchat/… AAD6…IAnVuCk....

کانال 2

https://telegram.../joinchat/CW2C1D1... vP8eQ08hg

نکته بسیار مهم : رعایت نکردن عضویت 24 ساعته در این 2 کانال به منزله ی انصراف از دریافت کد جایزه می باشد.

کاربران هم به طمع دریافت گوشی رایگان مجددا وارد کانال های معرفی شده می شوند و در این میان پیام هایی ناخودآگاه مورد توجه آنها قرار می گیرد و در اخبار و گزارش های منتشر شده پرسه می زنند.

جالب اینجاست که کانال جعلی فوق در پیامی خطاب به کابران اعلام می کند:

قابل توجه کاربران محترم

تعدادی از کاربران با بخش پشتیبانی ما تماس گرفتند و گفتند که تاکنون موفق به دریافت کد جایزه خود نشده اند !!!

قابل توجه این دسته از افراد که هنوز موفق به دریافت کد جایزه نشده اند برای انجام این کار شما باید در دو کانال زیر عضو شوید و به مدت 24 ساعت عضو بمانید تا کد دریافت جایزه شما تایید شود ...

کانال 1

https://telegram.me/j..nchat/..AAAD6..K2..nVu..0eJHA

کانال 2

https://telegram.m../joinchat/..2C1D16lh.. XvP..Q08hg

نکته بسیار مهم : رعایت نکردن عضویت 24 ساعته در این 2 کانال به منزله ی انصراف از دریافت کد جایزه می باشد.

اهمیت فضای مجازی در کلام رهبری!

مقام معظم رهبری سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را گوشزد می کنند، ایشان سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را مطالبه کرده اند و فرموده اند: زمانی که در مورد مباحث سیاسی و اقتصادی موضوعی مطرح است من به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم.

رهبر معظم انقلاب در مهر ماه سال 91 فرمودند: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم... »

مطالبی که به این شکل در فضای مجازی به مردم، بویژه جوانان خط می دهد، همان تهاجم فرهنگی؛ شبیخون فرهنگی؛ هجمه فرهنگی و جنگ نرمی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر نظارت و کنترل آن تاکید کرده اند که اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

اینترنت؛ چاقوی دو دم و خطرناک

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرموده اند: من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب ها خواب به چشمم نمی آید. بلند می‌شوم و نگران هستم.

اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نغمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک… اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است… این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد!”

"شیطانِ امروز که از راه اینترنت و ماهواره و روش‌های ارتباطیِ مدرن و فوق مدرن سراغ شما می‌آید، حرف‌های مدرنی هم دارد؛ سخت‌افزارش را مدرن کرده، نرم‌افزار مدرن هم دارد. شبهه‌آفرینی دارد، اخلال در عقیده دارد، ایجاد تشویش در ذهن دارد، تزریق ناامیدی دارد، ایجاد اختلاف دارد.”

دشمن نیز برای هر یک نفر از جمعیت ایران پرونده درست کرده است و بر تصرف عقول و قلوب برنامه دارند.

دشمنان به‌دنبال عوض کردن باورها و اعتقاد هستند و فقط در زمینه فضای مجازی لشکری را به خط کرده‌اند مانند واتس‌اپ و وایبر و ایمیل که پایه و کف کارهایی است که انجام می‌دهند و کارتل‌های بزرگی برای هم‌افزایی‌های اینها برحسب هر کشور و قبیله شکل می‌گیرد.

بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در باب اهمیت فضای مجازی در دوران جنگ نرم درایت و دوراندیشی معظم له و اشراف ایشان نسبت به تحولات عظیم در عرصه فضای مجازی و نیز لزوم بهره گیری از این فضا جهت پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی، منتج به صدور حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۰ شد. شورایی که با هدف مدیریت یکپارچه فضای گسترده مجازی و همچنین مواجهه فعال و خردمندانه با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی شکل گرفت.

اعتیاد مدرن

دستگاه های الکترونیکی قابل حمل امروزه جزء لاینفکی از زندگی انسان شده اند، به اعتقاد کارشناسان و پژوهشگران، انزوا طلبی، دوری از گروه دوستان و فامیل، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترتی، گرایش به سمت فضای تخیلی به صورت افراطی و فاصله گرفتن از واقعیت های جامعه و عدم سازگاری به آنها، پرسه زدن در سایت های بشدت غیر اخلاقی و ضد ارزشی و بویژه به چالش کشیدن هویت جوانان و نوجوانان در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی از جمله مهمترین آسیب های پدیده اعتیاد به اینترنت است که امروز دیگر آن را بیشتر به عنوان اعتیاد مدرن می شناسند.

به عقیده کارشناسان، خطر کنونی فضای مجازی یا اینترنت از خطراتی که در بیرون از خانه فرزندان ما را تهدید می کند بیشتر است، اینترنت فقط یک سرگرمی نیست، بلکه به ما این امکان را می دهد که با دوستان و خانواده در تماس باشیم. اطلاعات بی شماری را به دست بیاوریم.

پاسخ شرکت سامسونگ به تبلیغات اغوا گرانه تحویل گوشی رایگان

برای پیگیری موضوع، از طریق ایمیل با شرکت سامسونگ مکاتبه کردیم، شرکت مزبور اعلام کرد: این اطلاعیه از سوی سامسونگ منتشر نشده و صحت ندارد. هموطنان جهت کسب اطلاع از آدرس مراکز خدمات رسانی و بررسی مشکلات و سوالات خود در زمینه گوشی های هوشمند و تبلت و یا چک کردن وضعیت گارانتی با مرکز تماس سامسونگ به شماره 02142132 تماس حاصل فرمایند.

بیانیه رسمی شرکت سامسونگ درباره پیام جعلی در شبکه لاین

تیرماه سال 94 نیز پیام های جعلی در ارتباط با قرعه‌کشی گوشی Galaxy S6 در فضای مجازی منتشر شد که متعاقب آن شرکت سامسونگ الکترونیکس در اطلاعیه ای رسمی به اطلاع کاربران خود در ایران می‌رساند گروهی در شبکه اجتماعی لاین که با نامGalaxy & S6 ایجاد شده است پیامی منتشر کرده که حاوی مسابقه‌ای به نام این شرکت است. طی این مسابقه از کاربران خواسته می‌شود با مشاهده پست آخر صفحه، آی‌پی خود را فعال کنند و در قرعه‌کشی گوشی Galaxy S6 شرکت کنند.

سامسونگ بدینوسیله به طور رسمی این پیام را تکذیب کرده و اعلام می‌کند که این پیام جعلی بوده، توسط افراد ناشناس مدیریت می شود و هیچ‌گونه ارتباطی به این شرکت ندارد. تبلیغات شرکت سامسونگ الکترونیکس تنها از طریق وبسایت رسمی این شرکت به آدرس http://www.samsung.com/iran/home منتشر می‌شود و مصرف کنندگان از طریق آن از هر خبر، تبلیغ و رویدادی مطلع خواهند شد.

گزارش: علی اشرف خانلری

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو

به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «سیل عظیم نیرو‌های گشت ارشاد در پارک دانشجو» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بر این اساس حتی برخی چهره‌ها نیز دست به تحلیل و ارائه نظر کردند..

این درحالی است که تصویر ادعایی مربوط به سال ۱۳۹۶ است و ارتباطی به این روز‌ها ندارد.

نکته تامل برانگیزتر این است که برخی دیگربا سوءاستفاده از این تصویر، بار دیگر تسویه حساب سیاسی کردند و عکس سال ۹۶ را به علیرضا زاکانی نسبت دادند.

از هفته گذشته که طرح نور توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، اخبار غیر دقیق و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است، حتی در روز‌های گذشته کشته شدن یکی از اراذل قمه به دست نیز به عنوان دختر جان باخته در طرح عفاف و حجاب جا زده شده بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • به رخ کشیدن گوشه‌ای از اقتدار نظام با عملیات تنبیهی وعده صادق
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی