Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ثبت روزانه ۸۰۰ پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور در ۱۰ روز نخست سفرهای نوروزی خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه در سفرهای نوروزی سال 96 تا زمان فعلی شاهد رشد بالای 14 درصدی مسافرین و همچنین افزایش 11 درصدی پروازها در کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقصود اسعدی سامانیافزود: آمار پروازهای روزانه در بازه زمانی 25 اسفند 94 تا 15 فروردین سال گذشته حدود 650 پرواز ثبت شده بود در حالی که این آمار برای امسال از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به حدود 800 پرواز ارتقا پیدا کرده است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه از مسافرت حدود یک میلیون و 200 هزار نفر با هواپیما و همچنین انجام نزدیک به 16 هزار نشست و برخاست در فرودگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در سفرهای نوروزی سال 96 تا امروز شاهد رشد بالای 17 درصدی مسافران و همچنین افزایش 11 درصدی پروازها درکشور بوده ایم.
وی فرودگاهای مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد را به ترتیب دارای بیشترین آمار پروازها در این مدت اعلام کرد و گفت: با توجه به گزارش های موجود متوسط پروازهای فرودگاه مهرآباد روزانه 421 پرواز، فرودگاه امام خمینی(ره) 237 پرواز و فرودگاهخ مشهد 202 پرواز ثبت شده است.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین بیان کرد: بدون شک در این ایام تمامی عوامل فرودگاهی اعم از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدیران فرودگاه‌های مختلف کشور، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین همه عواملی که در فرودگاه‌ها مسئولیتی برعهده دارند در تلاشند تا ضمن ساماندهی هر چه بهتر سفرها، امکانات لازم جهت برخورداری مسافرین از پروازهای خوب را فراهم کنند.
این مقام مسئول باتاکید براینکه خوشبختانه در 10 روز اول سفرهای نوروزی شاهد تاخیر نسبتا کمی در مقایسه با سال گذشته برای پروازها بودیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم موج دوم سفرها نیز در 10 روز بعدی با همین روند ادامه پیدا کند.
اسعدی سامانی همچنین اضافه کرد: به گفته نمایندگان شرکت های هواپیمایی درحال حاضر ظرفیت‌های خالی در پروازهای 10 روز آتی وجود دارد و مسافران می‌توانند از این فرصت در روزهای آینده استفاده کنند.
وی درباره نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: قیمت‌ها نسبتاً مناسب بوده و با نرخ‌های متعادل و مناسبی به هموطنان ارائه می‌شود.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین تاکید کرد: مسافرین عزیز بلیت‌ها را حتما از دفاتر فروش شرکت‌های دارای مجوز بند الف یا سایت‌های اصلی این شرکت‌ها خریداری کنند چرا که سایت‌های غیر مجازی هستند که با عرضه بلیت مشکلاتی را در این بخش به وجود می‌آورند.
اسعدی سامانی اضافه کرد: در چند روز گذشته شاهد بودیم یکی از این سایت های غیر مجاز ضمن صدور بیش از 1200 بلیت جعلی برای مردم مشکلاتی عدیده‌ای در فرآیند سفرها به وجود آورد این مورد با کمک پلیس فتا شناسایی شد.
به گفته این مقام مسئول تمامی افراد باید پس از خرید بلیت نسبت به اعتبارسنجی آن از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به فرودگاه دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • اعزام روزانه ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی در عملیات حج عمره ۱۴۰۳