Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@06:58:32 GMT

اهمیت ورزش‌های تحمل وزن برای تقویت استخوان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۲۵۲۴

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا تاثیر فعالیت جسمی و تمرین های ورزشی تحمل وزن را در تراکم استخوان ها در دوران جوانی قابل توجه دانستند.

خبرگزاری ایرنا: به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، مروری بر مطالعات نشان می دهد تمرینات تحمل وزن به ساخت و تقویت تراکم استخوان کمک می کند.براساس این گزارش، بهترین فعالیت برای تقویت استخوان ها تمرین های تحمل وزن است که در برابر نیروی جاذبه زمین شما را وادار به فعالیت می کند و تمرین وزنه، پیاده روی، پیاده روی طولانی، آهسته دویدن، بالا رفتن از پله و تنیس از جمله این تمرین ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی ورزش ها همچون ژیمناستیک فشار زیادی را موجب می شوند که می تواند تا 10 برابر وزن بدن باشد، اما فشار حاصل از تمرین های دیگری مانند دویدن حدود سه برابر وزن بدن است.محققان با بررسی فعالیت های جسمی 309 پسر و دختر جوان دریافتند افرادی که در طول سال های رشد خود در فعالیت های جسمی متوسط تا شدید شرکت کرده بودند، تراکم استخوان بیشتری داشتند.محققان 14 مطالعه مداخله ای و 23 مطالعه مشاهده ای را نیز بررسی کردند و دریافتند فعالیت بدنی تحمل وزن در قیاس با فعالیت بدنی بدون تحمل وزن در تقویت استخوان ها موثرتر است.
جوانانی که فعالیت های شدیدتر تحمل وزن داشتند، نتیجه بهتری را در تقویت استخوان کسب کرده بودند.استاد هدر مککی از محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با بیان این که کودکان و نوجوانان نباید ساعات زیادی در برابر صفحه نمایش موبایل یا رایانه قرار گیرند و بی تحرک باشند، تاکید کرد که فعالیت جسمی برای سلامتی آنها بسیار مهم است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، اظهار کرد: به دلیل گستردگی و حجم فعالیت ها انتظار است که نهادهای مختلف به سازمان بهزیستی یاری رسانند.

او ادامه داد: مدیریت شهری در ادوار مختلف و به ویژه در دوره جدید تلاش کرده که به وظایف خود در موضوع معلولان عمل کند.

علوی گفت: اعتبار مدیریت شهری جدید در موضوع سرویس های مدارس استثنایی در روزهای نخست فعالیت خود حدود ۷ میلیارد تومان بود اما امروز در بودجه ۱۴۰۳، به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر 844577 برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی
  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • پرندگان در خواب هم آواز می‌خوانند
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • سیستم ایمنی خود را تنها در ۱۵ دقیقه تقویت کنید!
  • حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
  • سایه اجتماعی بودن بر روی بیماری‌های روانی و جسمی