Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای آبان 95؛ روایت قهر نوبخت بود و رای اعتماد مجلس به سه تفنگدار روحانی، خبر از جایزه نوبل داد و سرگیجه هیلاری تا اینکه روحانی حرف از اجنه به میان آورد.


قهر نوبخت !

آبان 95 شروع نشده بود که نوبخت قهر کرد. اما ماجرا چه بود؟

قرار بود دولت یک‌سال پیش لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کند و سال 95 نخستین سال اجرای آن باشد اما نه تنها لایحه را با یک‌سال تاخیر به مجلس ارائه کردند ، بلکه آنچه در قالب لایحه به مجلس تقدیم شد، هیچ شباهتی به لایحه برنامه توسعه نداشت و مجلس مجبور به تدوین مجدد لایحه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال مجلس دست به کار شد و به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت تا اینکه از ایشان برای رسیدگی به لایحه ارسالی دولت که صرفا احکام کلی بود، کسب تکلیف کند.

در ادامه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح شد اما دولت باز هم رفتار خود را ادامه داد و با اصلاحات مجلس مخالفت کرد تا اینکه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در برابر یکی از مصوبات کمیسیون، به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. به گونه‌ای که چند جلسه از جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بدون حضور محمدباقر نوبخت و دیگر نمایندگان دولت تشکیل شد.

نادر قاضی پور در ادامه سینه را سپر کرد و درباره این رفتار نوبخت به یک رسانه مکتوب گفت: نوبخت با عدم حضور خود و همچنین ممانعت از حضور دولتی‌ها در جلسات کمیسیون تلفیق، در حقیقت کمیته‌های زیرمجموعه این کمیسیون را تحریم کرده است.

نادرخان در تشریح ماجرای قهر نوبخت تاکید کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که دولت بدهی‌های تامین اجتماعی را پرداخت کند اما آقای نوبخت در اعتراض به این مصوبه کمیسیون را ترک کرد و هفته بعد از آن هم به کمیسیون نیامد و این رفتار عجیب را در کارنامه دولت ثبت کرد.




جایزه «باب»

رویدادهای خبری آبان 95 با یک نوبل همراه شد. جایزه ای که آکادمی نوبل را زیر سوال برد.
انتخاب باب دیلن به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 آنقدر عجیب بود که بعد از اعلام این خبر از سوی آکادمی، موجی از اظهارنظرهای متفاوت را در پی داشت. برخی رسانه‌ها با تمسخر این انتخاب آکادمی نوبل را بشدت مورد انتقاد قرار دادند اما آکادمی که گویا منتظر شنیدن این انتقادات نیز بود، از انتخاب عجیب خود دفاع کرد.

جایزه به دیلن از همان لحظه اعلام از سوی آکادمی نوبل حاشیه‌هایی را به همراه داشت به طوری که دبیر دائمی آکادمی سوئدی نوبل در مراسم انتخاب «باب دیلن» ترانه‌سرای معروف آمریکایی به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 به صراحت گفت: «امیدواریم آکادمی برای این انتخاب مورد انتقاد قرار نگیرد». کمیته نوبل برای نخستین‌بار جایزه خود رابه یک ترانه‌سرا اختصاص داده است و با عنوان «بیان شاعرانه نو» تلاش کرده به انتخاب یک چهره موسیقی برای نوبل ادبیات پاسخ دهد.




سه تفنگدار!

اما ماجرای این رویداد هنری تمام نشده بود که روحانی دست به کار شد و نامه سه وزیر پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کرد.

«فخر الدین دانش آشتیانی» برای وزارت آموزش‌وپرورش؛ «سیدرضا صالحی‌امیری» برای وزارت ارشاد و «مسعود سلطانی‌فر» برای ورزش و جوانان. آنها قرار است جایگزین «علی‌اصغر فانی»، «علی جنتی» و «محمود گودرزی» شوند.

البته جایگزینی سه وزیر روحانی با سه وزیر دیگر کم به حاشیه ها دامن نزد و هر کس از ظن خود درباره آن سخن می‌گفت.

در ادامه آبان 95 مجلس در تاریخ10 آبان جلسه رای اعتماد به سه تفنگدار شیخ حسن روحانی را در دستور کار خود قرار داد.

حسن روحانی که نخستین ناطق جلسه رأی‌ اعتماد به سه وزیر پیشنهادی بود، در سخنرانی یک‌ساعته خود، اگرچه بیش از همه‌چیز به بیان گزارشی از عملکرد سه‌ساله دولت در حوزه اقتصاد و دستاوردهای برجام پرداخت و تنها یک‌سوم از زمان را به بیان خصوصیات و قابلیت‌های سه وزیر پیشنهادی پرداخت.

اما جلسه پر حاشیه رای اعتماد به سه وزیر روحانی با کش و قوس ها و اظهارات منتقدان و موافقان وزرای پیشنهادی در حالی ادامه پیدا کرد که پس از هشت ساعت جلسه علنی مجلس دهم به سه گزینه پشینهادی روحانی رای اعتماد دادند.





آب قند برای « هیلاری»

آیا هیلاری کلینتون زنده به کاخ سفید می‌رسد؟ بمب رویدادهای آبان 95 در ادامه با این خبر تکمیل شد.

این در حالی است که در جریان رقابت دو نامزد ریاست جمهور امریکا ویکی لیکس دست به افشاگری تازه ای زد و مشکل مغزی هیلاری کلینتون را تأیید کرد. اما ماجرا چه بود؟

در تازه‌ترین سری ایمیل‌هایی که ویکی‌لیکس از رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون، «جان پودستا» افشا کرده است، دغدغه‌های اصلی حلقه پیرامون کلینتون‌ها با وضوح بیشتری آشکار می‌شود. در مهم‌ترین این رایانامه‌ها، هما عابدین، دستیار و مشاور اصلی هیلاری در مکاتبه‌ای با پودستا که به یک سال و نیم پیش (21 آوریل 2015) بازمی‌گردد، نگرانی خود نسبت به وضعیت وخیم مغزی رئیسش را انعکاس داده و می‌نویسد: «سر هیلاری تاکنون کاملاً خوب نشده است».

در توضیح این عکس باید گفت که هیلاری کلینتون بدجور سرش گیج رفته و مردی که شلوار کرم رنگ به تن دارد به سرعت برایش آب قند درست می کند.



گزارش وی‍ژه !

رویدادهای خبری آبان 95 باز هم توپ را در زمین برجام انداخت.

اولین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص روند اجرای برجام که مشتمل بر بررسی عملکرد شش ماهه کلیه طرف‌های دخیل در جامعه اقدام مشترک است در جلسه علنی روز یکشنبه 9 آبان ماه در مجلس قرائت شد.

این گزارش که از سوی سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس قرائت شد در ۶ بخش مشتمل بر مبانی و منابع گزارش، اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، اجرای تعهدات ۱+۵، وضعیت رفع تحریم ها، موارد نقض عهد و پیمان شکنی طرف آمریکایی و جمع بندی پیشنهادات است.

همچنین این گزارش می گوید: برخلاف ایران که به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، طرف آمریکایی به دفعات برجام را نقض کرده و تعهدات خود را اجرا نکرده است!

در این گزارش آمده است: دولت آمریکا تلاش دارد اجرای برجام موجب تضعیف تحریم‌های اولیه آمریکا نشود و به سبب اشراف سیستم مالی آمریکا بر سیستم مالی بین‌المللی، بانک‌های بزرگ جهانی هنوز به دلیل نگرانی از جرایم سنگین گذشته سیستم کنترلی آمریکا، در نزدیک شدن و همکاری با ایران احتیاط می‌کنند. آمریکا با اعمال محدودیت در تحریم‌های اولیه هنوز فضای نقل‌وانتقال پول و ارز را در درون سیستم دلار برای ایران باز نکرده و نقل‌وانتقالات ایران با مشکلات و موانع جدی روبه‌رو است.



آبروی آمریکا

اما در ادامه آبان 95 رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان درباره مناظره‌های برگزار شده دو نامزد انتخابات آمریکا گفت: سخنانی که این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر درباره مسائل غیراخلاقی بیان کردند، برای نابودی آبروی آمریکا کافی است.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در آستانه سیزدهم آبان‌ماه روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان گفتند: این دو کاندیدا این روزها حقایق و فجایعی را از داخل آمریکا صراحتاً افشا می‌کنند که ما قبلاً بسیار کمتر از آن را می‌گفتیم اما عده‌ای باور نمی‌کردند یا نمی‌خواستند باور کنند اما اکنون اظهارات آنها در مناظره‌ها نشانگر نابودی ارزش‌های انسانی در آمریکاست.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به مطالب مناظره‌های اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره تبعیض نژادی و فقر در آمریکا و تعلق ۹۰ درصد ثروت آمریکا به یک درصد از مردم این کشور، خاطرنشان کردند: لگدمال شدن ارزش‌های انسانی و حقوق بشر، تبعیض و نژادپرستی از واقعیت‌های امروز جامعه آمریکاست.


ارتباط با اجنه

اما در ادامه آبان 95 روحانی از ارتباط برخی با اجنه گفت.

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری در تاریخ 15 آبان برای افتتاح رسمی بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات راهی مصلای تهران شد. او درباره موضوعات مختلفی سخن گفت؛ «برجام»، «نبرد موصل»، «پیام رأی اعتماد مجلس»، «امنیت» و البته «رسانه» و «آزادی رسانه‌ها».

روحانی در سال جاری هم مانند سال گذشته از رویکرد برخی رسانه‌ها انتقاد کرد؛ انتقاد با طعنه و کنایه. او درباره برخی رسانه‌ها گفت که انگار «اجنه» دارند! آن‌هم به دلیل اینکه پرونده‌ای دست بازپرس است و هیچ‌کس دیگری از آن خبر ندارد؛ ولی برخی از آن خبر دارند! او سال گذشته هم انتقادات مشابهی کرده بود. روحانی گفته بود: «گاهی برخی رسانه‌ها به عنوان پلیس‌مخفی عمل می‌کنند؛ همچنین گاهی با مطالعه برخی از نشریات می‌توان فهمید که فردا قرار است چه کسی دستگیر شود و آبروی چه کسانی برده شود». البته برخی رسانه‌ها هم به این سخنان رئیس جمهوری واکنش نشان دادند و نوشتند: "حمله به منتقدان".

ترامپ وارد می شود

آبان 95 با شیپور انتخاباتی آمریکا ساکت و بالاخره ترامپ کلید دار کاخ سفید شد.

دونالد ترامپ سوار بر موج اعتراضی مردم آمریکا علیه نظام فاسد واشنگتن بالاخره در تاریخ 16 آبان کلیددار کاخ سفید شد.

«دونالد جی ترامپ»، چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا؛ مردی که نامزدی‌اش در تابستان ٢٠١٤ مثل یک شوخی آغاز شد. حالا آمریکا است. صبح روز چهارشنبه بخش زیادی از آمریکایی‌ها و تعداد بی‌شماری از مردم جهان با شوک آغاز شد. با آغاز شمارش آرا ابتدا هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، از رقیب خود دونالد ترامپ پیشی گرفت اما رفته‌رفته شادی هواداران و کمپین انتخاباتی کلینتون جای خود را به شوک و ناامیدی و در نهایت خشم داد. هنوز شمارش آرا کاملا تمام نشده بود که دونالد ترامپ، شومن و تاجر نیویورکی، با اختلاف توانست ٢٧٠ رأی الکترال کافی برای راهیابی به کاخ سفید را از آنِ خود کند و پیروز نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری سال٢٠١٦ آمریکا شود، آن‌هم درحالی‌که اختلاف آرای ریخته‌شده به سبد دو نامزد تنها چیزی کمتر از دو ‌میلیون بود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا

در تجمع اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیویورک آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه صدای اذان طنین انداز شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه را تبریک گفت
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید